برند چیست؟

1

برند چیست؟ برند brand واژه ی جذابی است به معنای نماد یا آرم که البته برای لغت لوگو نیز این دو واژه کاربرد دارد. شما باید به این مسئله کاملا واقف باشید که برند اعتبار و جایگاه یک محصول است. در واقع این بدیهی است که من به عنوان متقاضی کالا را خریداری نمی کنم بلکه برند را از شما می خرم.

برند چیست؟

یه گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برند یعنی ایجاد اعتماد و احساس قوی در مخاطب برند با ذهن و قلب مخاطب در ارتباط است، زمانی که بتوانید ذهن و قلب مخاطب را با برند خود تسخیر کنید باید به عنوان برنده ی تجارت به شما تبریک گفت.برند ترکیبی است از نمایش جوهره، هویت و قدرت اجتماعی و البته که مستقیما روی احساسات و عملکرد عاطفی افراد تاثیر میگذارد.

با نفوذ ترین برند ها آنهایی هستند که مردم و مخاطبین مرتبط اش احساس تعلق خاطر به آن دارند، حتما برای شما هم پیش آمده که افرادی حس تملک به یک برند دارند و می گویند این برند من است، و چیزی از این جمله شیرین تر برای ثبت کننده یا صاحب آن برند نخواهد بود.

با توجه به این ابزار های مهم که در گرو(شرط) برند است باید بدانید مهم ترین راه شناخت کیفیت انواع کالا یا خدمات در اعتبار برند است برای مثال وقتی یک برند شناخته شده و معتبر است مشتری دیگر با اطمینان خاطر بدون پرسش و آزمونی خرید خواهد کرد.

لوگو در کنار برند

لوگو مساوی است با علامت تجاری (آرم – نماد)

برند چیست؟ داشتن آرم یا لوگو یک برند را از فقط یک برند بودن خارج می کند یک برند خوب از تمام جهات …  دارای یک تصویر فوق العاده حرفه ای، جسورانه و جذاب است، که این تصویر نمایش و جلوه بیرونی یک برند است. اصولا لوگو را علامت تجاری برند می دانیم و در واقع تاثیر زیادی روی حافظه و هیجان بصری مخاطبین خواهد گذاشت در بازار تجاری رقابت با تمام این ابزار ها کار را برای افراد جنگ جو و مطالبه گر که قصد تسخیر بازار را توسط ضمیر نا خود اگاه افراد دارند کاری آسان می کند.

ثبت برند تخصصی ترین نوع ثبت

ثبت برند حساس ترین و تخصصی ترین فعالیت ثبتی در نوع خود محسوب می شود در نتیجه بهتر است از ابتدا از مشاورین مجرب موسسه ی حقوقی ثبت فردا جهت سهولت در کار خود کمک بگیرید. و کار را به کاردان بسپارید.

ویژگی های یک برند خوب چیست؟

  • به یاد ماندنی بودن که از مهم ترین ویژگی های ثبت برند است اینکه افراد بتوانند خیلی سریع نام برند را یاد بگیرند.
  • تلفظ راحتی داشته باشد.
  • بسیار خود نمایی و جلب توجه داشته باشد، در واقع نمایش بیرونی برند بسیار حائز اهمیت است.
  • به مخاطب القا کند که چقدر استفاده از آن مفید است.
  • پیام کلی محصول مورد نظر را با سیاست کاری به مشتری یا مخاطبین القا کند.
  • به مخاطبین القا کند که چقدر موقعیت بهتری نسبت به دیگر رقیبانش در بازار دارد.
  • اصل بودن برند نباید به هیچ وجه هیچ گونه تقلبی صورت گیرد.
  • باید مشکلی به لحاظ ثبت برند و لوگو نداشته باشد.
  • نباید هیچ گونه مشکل حقوقی داشته باشد.
  • نباید تلفظ سخت و یا چندین تلفظ داشته باشد.
  • باید خوش تلفظ یا اصطلاحا خوش آوا باشد.
  • به هیچ وجه نباید حاوی کلماتی که بار اهانتی به کسی یا چیزی دارند باشد.
  • نباید خیلی نام پیش پا افتاده و یا قدیمی باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

اشخاص حقیقی عکس شناسنامه عکس کارت ملی جواز کسب

(فعالیت مربوطه)

کارت بازرگانی(در صورت لاتین بودن نام)
اشخاص حقوقی مدارک هویتی

اعضای هیئت مدیره

جواز کسب (فعالیت مربوطه) کپی روزنامه ی شرکت کارت بازرگانی ( در صورت لاتین بودن نام )

شرایطی لازم برای ثبت برند

  • نام انتخابی شما به لحاظ قانونی نباید تکراری باشد.
  • نباید تشابهی با بقیه ی برند ها داشته باشد.
  • اگر تکراری (تقلیدی) یا تشابه زیاد داشته باشد با بقیه ی برند ها این نام رد خواهد شد و برای اقدام دوباره کار شما بسیار سخت است زیرا که اعتبار خود را از دست داده است.
  • برای سهولت در انتخاب نام برند و اینکه مطمئن شوید حتما این نام قبلا استفاده نشده می توانید از سازمان مالکیت معنوی به صورت اینترنتی در هر ساعت شبانه روز به طور رایگان استعلام بگیرید.

آیا برای ثبت برند  و لوگو کارت بازرگانی نیاز است ؟

همان طور که در شرایط مورد نیاز برای ثبت برند گفته شد در صورتی که نام انتخابی شما برای برند از اسامی غیر فارسی باشد، (ریشه ی فارسی در فرهنگ دهخدا نداشته باشد) یعنی از اسامی خارجی (لاتین) باشد شما برای ثبت برند خود نیاز به کارت بازرگانی دارید که با داشتن این کارت اجازه ی صادرات و واردات نیز خواهید داشت، و به صورت قانونی می توانید نام گذاری کنید.

کارت عضویت ثبت برند و لوگو

در صورتی که تمایل به ثبت برند با یک نامی دارید که ریشه ی لاتین دارد و به هر دلیلی کارت بازرگانی نمی گیرید شما می توانید اقدام به گرفتن کارت عضویت کنید که فقط برای نام گذاری برند استفاده می شود و کابرد دیگری ندارد.

سخن آخر

برای کلیه ی امور حقوقی هر مدیری نیاز به مشاوره ی دقیق و حساب شده دارد که علاوه بر اینکه  بتواند با آرامش به انجام امور تجاری خود بپردازد بلکه در اسرع وقت و با کم ترین هزینه با اعتماد به موسسه ی حقوقی ثبت فردا و تماس با شماره ی۴۳۹۳۳-۰۲۱  تمامی امور حقوقی خود را نیز انجام شده بداند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

1 نظر
  1. هوبا says

    بسیار کاربردی بود ممنون از شما

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد