گیاه آپارتمانی گندمی و شرایط نگهداری از آن

0

گیاه آپارتمانی گندمی و شرایط نگهداری از آنگیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی، خاصیت دارویی و درمانی نیز دارند. گیاه آپارتمانی گندمی یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا است. این گیاه با جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن، هوای اطراف خود را تصفیه می کند و حال خوب را برای شما به ارمغان می آورد.

گیاه آپارتمانی گندمی و شرایط نگهداری از آن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : گیاهان علاوه بر تصفیه هوای اطراف خود، با جذب انرژی های منفی، برای بیماران روحی بسیار مناسب هستند. اغلب روانشناسان به مراجعان خود توصیه می کنند با نگهداری و پرورش گیاه آپارتمانی، سرزندگی و طراوت را به خانه و محل کار خود بیاورند و نور امید را در دل خود و اعضای خانواده روشن کنند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی گیاه آپارتمانی گندمی بپردازیم و روش نگهداری و تکثیر آن را شرح دهیم. لازم به ذکر است برای خرید این گیاه زیبا و مفید، به فروشگاه اینترنتی ویستور مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. این فروشگاه به ارائه انواع گیاهان آپارتمانی و دیگر اقلام کادویی می پردازد.

آشنایی با گیاه آپارتمانی گندمی

یکی از انواع گیاهان اکسیژن ساز و تصفیه کننده هوا، گیاه آپارتمانی گندمی است. این گیاه زیبا با برگ های باریک، بلند و نوک تیز خود شبیه به خوشه های گندم است. روش نگهداری از گندمی بسیار ساده و آسان بوده و به همین دلیل مناسب افراد مبتدی است. این گیاه آپارتمانی زیبا با برگ های آویزان خود، به دکوراسیون خانه زیبایی دوچندان می بخشد.

این گیاه همیشه سبز، بوته ای شکل و با رشد سریع است که اصالت آن به خانواده لیلیاسه بر می گردد. گیاه گندمی دارای ۲۱۵ گونه مختلف بوده که زادگاه آن در مناطق گرم آفریقا، آمریکا و اروپاست.

ارتفاع گیاه گندمی به ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر می رسد که برگ های سبز و ابلقی دارد. جالب است بدانید اگر شرایط نگهداری برای گیاه فراهم باشد، در تابستان گل های کوچکی به رنگ سفید می دهد. از طریق پاجوش و ریشه دار کردن ساقه های جدید آن، قادر به تکثیر گیاه هستید.

لازم به ذکر است گیاه آپارتمانی گندمی به رطوبت بالا نیاز دارد؛ به همین دلیل قادر به نگهداری و پرورش آن در آب هستید و بدون حضور خاک، به راحتی به رشد خود ادامه می دهد.

نکته قابل توجهی که وجود دارد، گندمی سمی نبوده و حضور آن در خانه برای کودکان و حیوانات خانگی زیان بار نیست.

بررسی شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی گندمی

یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در خانه و محل کار، گیاه گندمی است. زیرا شرایط پرورش و نگهداری آن بسیار راحت است. در این قسمت از مقاله به بررسی شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی گندمی می پردازیم.

نور

بهترین شرایط روشنایی برای گیاه گندمی، دریافت نور غیر مستقیم و قرار دادن آن پشت پنجره است.

البته این گیاه همیشه سبز تقریبا بدون نور نیز قادر به ادامه زندگی و رشد است. نوع ابلق این گیاه که ترکیب رنگی از سبز و کرم است به نور بیشتری نیاز دارد. بنابراین توصیه می کنیم گندمی را در معرض تابش نور مستقیم خورشید و در محیط های تاریک قرار ندهید؛ زیرا هر دو برای گیاه ضرر دارد.

آبیاری

همان گونه که بیشتر گیاهان از آبیاری زیاد آسیب می بینند و ریشه آن ها پوسیده می شود، گیاه آپارتمانی گندمی نیز باید هر زمان که خاکش خشک شد، آبیاری شود. بهتر است در فصل تابستان به علت گرمی هوا و رطوبت بالا، دفعات آبیاری را بیشتر کنید.

رطوبت و دمای مورد نیاز گیاه گندمی

جالب است بدانید گیاه گندمی عاشق رطوبت است؛ به همین دلیل یکی از مکان های مناسب برای نگهداری از آن، محیط های مربوط مانند حمام و سرویس بهداشتی است. بهتر است هر از چندگاهی گیاه را غبارپاشی کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین کنید.

یکی از نکات تامین رطوبت برای این گیاه، بهره گیری از روش جزیره است. برای این منظور زیر گلدانی را پر از آب و سنگ ریزه کنید، سپس گلدان را روی سنگ ها قرار دهید. آب، تبخیر شده و از طریق زهکشی های گلدان به خاک و گیاه منتقل می شود و رطوبت آن را تامین می کند.

این گیاه مقاوم هر دمایی را تحمل می کند و ممکن است در دمای پایین و صفر درجه نیز دوام بیاورد؛ اما از آنجایی که در مناطق گرم و مربوط پرورش یافته است، باید در دمای نسبتا بالا و متعادل قرار بگیرد.

توصیه می کنیم گیاه گندمی را در هوای بسیار سرد یا گرم قرار ندهید؛ زیرا آسیب میبیند و از بین می رود.

خاک مناسب گیاه آپارتمانی گندمی

ریشه های گندمی پر و گوشتی است؛ به همین دلیل نیاز به خاک سنگین دارد که این ریشه ها را تحمل کند. بهترین خاک برای گیاه، خاک و کود آماده، خاک باغچه، کمپوست و ماسه است.

توصیه می کنیم در نیمه اول سال که فصل رشد گیاه است، برای تقویت گیاه، هر دوهفته یکبار به آن کود شیمیایی یا کود مخصوص گیاهان آپارتمانی بدهید. جالب است بدانید استفاده از تفاله چای، پوست موز و دیگر کودهای طبیعی نیز برای این گیاه مناسب است.

نکات جانبی

گیاه آپارتمانی گندمی به علت آنکه رشد سریعی دارد، گلدان آن ممکن است پس از مدتی، دیگر مناسب نباشد و برای گل کوچک شود. بهتر است سالی یکبار، گلدان را تعویض کنید و سایز بزرگتر آن را تهیه کنید.

نکته ای که برای تقویت گیاه باید مد نظر قرار دهید این است که خاک سطحی آن را هر چند وقت یکبار با خاک تازه و غنی تعویض کنید.

کلام آخر

یکی از انواع گیاهان آپارتمانی، گیاه گندمی است. این گیاه همیشه سبز، دارای ۲۱۵ گونه است که متعلق به جنگل های گرم و مربوط آفریقا، اروپا و آمریکاست. گیاه گندمی با برگ های باریک و بلند خود در دو نوع سبز و ابلق پرورش می یابد.

لازم به ذکر است نور مناسب گیاه باید به طور غیر مستقیم فراهم شود و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید و در محیط های تاریک قرار نگیرد. بهتر است هر زمان که خاک گیاه خشک شد، آن را آبیاری کنید. البته بهتر است برای تامین رطوبت گیاه از روش جزیره ای که در مقاله شرح دادیم، بهره بگیرید.

گیاه گندمی رطوبت را دوست دارد؛ به همین منظور از غبارپاشی آن غافل نشوید؛ دمای مناسب گیاه بالا و معتدل است.

پیشنهاد می دهیم برای مناسبت های گوناگون نظیر عیادت، اعیاد و تولد با خرید گیاه آپارتمانی از سایت ویستور، بهترین هدیه را برای عزیزان خود تهیه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد