مراحل ثبت شرکت از صفر تا ۱۰۰

0

مراحل ثبت شرکت از صفر تا ۱۰۰ : امروزه تکنولوژی نوین و فناوری اطلاعات بر دنیای تجارت و کسب نیز تاثیر گذاشته است. آنچه باعث ارتقاء فعالیت های اقتصادی می شود، انجام امور به صورت جمعی و تخصصی است. به طور قطع تفکر گروهی و به روز رسانی تصمیمات تاثیر بسیاری در گسترش امور تجاری دارد.

مراحل ثبت شرکت از صفر تا ۱۰۰

مراحل ثبت شرکت به افراد کمک می کند که تخصص های مورد نیاز گرد هم آیند و با شراکت و تشریک مساعی بازدهی بیشتری داشته باشند. اگر کسب و کاری دارید و در فکر تاسیس شرکتی هستید، تعلل جایز نیست!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : زمان گذشته کارآفرینان بسیار آرام و بدون دغدغه کار گروهی خود را انجام می دادند و بسیار آسوده محصولات خود را روانه بازار هدف می کردند. آیا می دانید چرا امروزه نمی توان با روند سابق کار کرد؟ بله! در دنیای امروز اقدام به هر کاری کنید، با طیف گسترده ای از شرکت های رقیب مواجه می شوید.

پس باید فکری ناب داشته باشید! اولین گام برای حرکت به سمت پیشرفت، ثبت شرکت است. آیا از مراحل ثبت شرکت آگاهی دارید؟ در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ثبت شرکت را با شیوه ای ساده بازگو کنیم. با ما همراه باشید و سمت و سوی موفقیت را پیش بگیرید.

v اولین گام در مراحل ثبت شرکت چیست؟

در دنیای فعال و پویای امروز اشخاص برای بسط و گسترش فعالیت های تجاری و افزایش سرمایه باید تغییراتی در سیستم مدیریتی خود داشته باشند. این کار به ساماندهی امور و رونق کسب کمک بیشتری می کند. اما برای ثبت شرکت اولین اقدام چیست؟

در اولین مرحله لازم است اطلاعاتی در مورد انواع شرکت داشته باشید و بسته به فعالیت های خود بهترین و کارآمدترین شرکت را انتخاب کنید که زودتر به نتایج مثبت دست یابید. برای اقدام به ثبت شرکت ابتدا باید نوع شرکتی که متناسب با فعالیت شما است را مشخص کنید.

برخی مواقع این امکان وجود دارد که چند نوع از انواع مختلف شرکت ها را انتخاب کنید. مهم ترین کار انتخاب بهترین نوع است. انواع شرکت هایی که در ایران قابل ثبت هستند موارد زیر است:

  1. شرکت با مسئولیت محدود؛
  2. شرکت سهامی خاص؛
  3. شرکت سهامی عام؛
  4. شرکت تعاونی؛
  5. شرکت تضامنی؛
  6. شرکت مختلط سهامی؛
  7. شرکت مختلط غیرسهامی؛
  8. شرکت نسبی؛
  9. موسسات غیر تجاری.

v سرمایه گذاری شرکا چگونه باید باشد؟

در مراحل ثبت شرکت توجه به این نکته لازم است که به حداقل دو نفر نیاز دارید. سعی کنید به همه اموری که در فعالیت ها انجام می شود توجه داشته باشید و در انتخاب شریک دقت کنید، زیرا بار مسئولیت قانونی برای شرکا بسیار زیاد است.

برای ثبت به مبلغ اندکی سرمایه نیاز است.  برخی از شرکت ها در دسته شرکت های سرمایه ای جای می گیرند. تعهد در پرداخت بدهی در این شرکت ها به اندازه میزان سرمایه گذاری در شرکت است و مازاد بر آن در تعهد و مسئولیت آنان نیست بنابراین انتخاب نوع شرکت در کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد.

برای ثبت هر گونه شرکت اصول و قواعدی وجود دارد. در صورتی که به گردش سرمایه و سودآوری توجه و نظارت داشته باشید، اداره کردن این شرکت ها چندان کار دشواری نیست.

v برای شرکت خود اسمی انتخاب کنید

نامی پر معنا برای شرکت انتخاب و تائیدیه نام را از اداره ثبت نام شرکت ها دریافت کنید. آنچه باید در رابطه با انتخاب نام بدانید این است که شرکت ها قوانینی برای انتخاب نام دارند.

درج نام افراد در برخی از شرکت ها الزامی است و در گونه دیگری از شرکت ها نباید اسمی از شرکا در عنوان شرکت استفاده شود.

انتخاب نام باید مطابق با موازین قانونی کشور ایران باشد و با نام های ثبت شده گذشته مشابه و تکراری انتخاب نشود. به این منظور سایتی به آدرس «www.ilenc.ir» برای راهنمایی و ارائه پیشنهادات طراحی شده است.

v   چه مدارکی برای ثبت شرکت آماده کنیم؟

مدارک مورد نیاز که در ادامه به آن اشاره می کنیم، برای مراحل ثبت شرکت الزامی است و باید تکمیل شود. برای ثبت شرکت باید:

  1. اصل شناسنامه و کپی هر یک شرکا که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده است؛
  2. اصل کارت ملی و کپی که برابر اصل آن نیز دریافت شده باشد؛
  3. دو نسخه شرکتنامه؛
  4. دو نسخه اساسنامه؛
  5. صورتجلسه مجمع عمومی موسس؛
  6. دریافت گواهی عدم سوءپیشینه؛
  7. برگه تائید شده انتخاب نام شرکت که به امضای شرکای شرکت رسیده است.

تمامی مدارک ذکر شده و کپی آن برای تمامی شرکت ها مشترک است. برخی شرکت ها نیاز به مدارک ویژه ای دارند که در صورت لزوم باید نسبت به تهیه آن نیز اقدام کنید.

v اقدام بعدی مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها است

حالا زمان مراجعه به اداره برای تحویل مدارک است. جهت ثبت نام اینترنتی نیازی به حضور در این مرحله ندارید و فقط باید وارد سامانه شوید.

در این مرحله باید در سایت اداره ثبت شرکت ها به نشانی «http://irsherkat.ssaa.ir » ثبت نام انجام شود. پس از تکمیل مدارک، اطلاعات به سامانه ثبت شرکت ها ارسال شود و شماره پیگیری دریافت می کنید.

v    ادامه مراحل ثبت شرکت در ادارات به چه صورت است

پس از اینکه تائیدیه مدارک را دریافت کردید و پذیرش نهایی صورت گرفت، مدارک امضا شده، مدارک هویتی، گواهی سوپیشینه به همراه پاکت مخصوص ثبت شرکت باید توسط اداره پست ارسال شود. از این پس کلیه مراحل ثبت شرکت را باید توسط سامانه اداره ثبت شرکت ها پیگیری کنید.

پس از اعلام اداره ثبت شرکت توسط سامانه، به اداره ثبت شرکتها مراجعه و جهت تکمیل مدارک امضای مخصوص دفاتر ثبت را تکمیل می کنید. درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه های رسمی آخرین مرحله از کار است.

در صورتی که مشغله زیادی دارید و قادر نیستید زمان مناسبی برای انجام امور اداری اختصاص دهید، کلیه مراحل ثبت شرکت توسط وکیل شخص متقاضی قابل انجام است. وکلای ثبت فردا در این زمینه راه گشا هستند.

سخن آخر

اگر قصد تاسیس شرکت در کوتاه ترین زمان دارید و به دنبال راهی بی دردسر هستید، برای انجام مراحل ثبت شرکت به کارشناسان حرفه ای درسایت تخصصی ثبت فردا  بپیوندید. کلیه امور مربوط به ثبت شرکت با بهره گیری از اطلاعات کارشناسان متخصص با کمترین هزینه صورت می گیرد.

همان طور که با روند ثبت شرکت آشنا شدید، این کار قوانین خاص و جزئیاتی دارد که برای طی مراحل قانونی نیاز به راهنمایی و آگاهی بیشتر دارید. ثبت فردا متخصص در امور ثبت شرکت ها شما را در تحقق این امور یاری می کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد