صندلی راک ام دی اف بخریم یا چوب؟

0

صندلی راک ام دی اف بخریم یا چوب؟: صندلی راک یکی از شیک ترین و زیباترین انواع صندلی است که ابداع و ساخت اولین نمونه آن به قرن ۱۸ میلادی در کشور انگلستان برمی گردد.

به طوری که صندلی راک یا راکینگ چیر Rocking Chair نوعی صندلی است که دو بال منحنی شکل در انتهای دو طرف پایه های آن وجود دارد

که باعث می شود که باعث ایجاد حالت گهواره ای در این صندلی می شود.

صندلی راک ام دی اف بخریم یا چوب؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : صندلی راک نه تنها نقش زیبایی بخش و تزئینی در دکوراسیون منزل ایفا می کند؛ بلکه جنبه های سلامتی و درمانی مهمی برای انواع بیماری های مربوط به کمر، گردن و زانو دارد.

در این رابطه باید بدانید که این صندلی در انواع کیفیت ها و جنس های مختلف ماند صندلی راک ام دی اف و انواع چوبی در دسترس است و ما قصد داریم که شما را با بهترین متریال این صندلی ها آشنا کنیم.

مزایای صندلی راک ام دی اف چیست؟

جهت اینکه بدانید که صندلی راک چوبی بهتر است یا ام دی اف؛ ابتدا باید با متریال این صندلی ها آشنا شوید.

در رابطه باید بدانید که صندلی های راک از جنس ام دی اف در واقع به صورتی هستند که متریال آن ها از ترکیب خرده های چوب با چسب تشکیل می شود.

بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که با مزایای صندلی راک از جنس ام دی اف آشنا شوید:

  • ام دی اف یک انتخاب اقتصادی و بسیار مقرون به صرفه است. زیرا روند تولید آن کم هزینه و ارزان است و قیمت تمام شده آن نسبت به ورقه های چوبی مناسب تر خواهد بود.
  • صندلی راک مدل ام دی اف از خرده چوب های بازیافتی تشکیل می شود و از این رو به حفظ محیط زیست کمک می کند.
  • در صندلی های ام دی اف از روکش های مختلفی استفاده می شود؛ از این رو تنوع طرح و رنگ در صندلی راک از جنس ام دی اف بسیار بالاتر خواهد بود و با هر رنگ دیزاین و دکوراسیون قابلیت هماهنگ می شود.
  • مواد شیمیایی به کار رفته در تولید ام دی اف باعث می شود که صندلی شما از بروز هر گونه آسیب و گزند حشرات همچون موریانه ها در اما باشد.
  • ام در اف در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و دچار انبساط و انقباض نمی شود.

معایب صندلی راک ام دی اف

هر متریالی که جهت ساخت صندلی راک استفاده می شود؛ مزایا و معایبی دارد که باید با توجه به آن ها نسبت به خرید اقدام کنید. به همین جهت در ادامه معایب صندلی های راک ام دی اف را ذکر می کنیم:

  • در تولید روکش های ام دی اف این صندلی از گازی شیمیایی به نام فرمالدئید استفاده می شود که به گفته کارشناسان برای سلامتی انسان مضر است. با این حال پس از اتمام فرایند ساخت این صندلی این گاز به طور کلی از بین می رود و اعمال روکش های مختلف نیز ریسک آن را برای سلامت انسان به حداقل می رساند. البته در صورت وجود مواد شیمیایی بر آن، ریسک خرید این صندلی برای کودکان بیشتر است.
  • صندلی های راک از جنس ام دی اف در کل مقاومت بالایی دارند؛ اما اگر به هر نحوی دچار شکستگی و آسیب شوند؛ اتصال دوباره آن با چسب نسبت به صندلی های راک چوبی سخت تر خواهد بود.
  • اگر صندلی راک ام دی اف شما در معرض آب قرار بگیرد؛ متورم شده و به احتمال زیاد باد می کند. البته این مشکل با وجود صندلی های ام دی اف از نوع ضدآب قابل حل است.

بنابراین معایب این صندلی ها در برابر مزایای آن بسیار ناچیز است. اما جهت انتخاب صندلی های راک مدل چوبی یا ام دی اف، باید با مزایا و معایب انواع چوبی نیز آشنا شوید.

مزایای صندلی راک چوبی

مزایای صندلی های راک چوبی به شرح زیر است:

  • ماندگاری زیاد؛ در صورتی که صندلی راکی از جنس چوب خوب مانند راش و گردو بخرید و با نگهداری مناسب، دوری از رطوبت بالا و گرما یا سرمای شدید تا بالای ۱۰۰ سال هم برای شما و فرزندان شما ماندگار خواهد بود.
  • استفاده از چوب طبیعی؛ صندلی راک چوبی به طور مستقیم و بدون افزودنی های شیمیایی از چوب تهیه شده و از این رو بسیار سالم و مطمئن خواهد بود.
  • قابلیت ترمیم راحت؛ در صورت شکستگی و ترک خوردگی، ترمیم و بازسازی آن نسبت به صندلی های راک ام دی اف راحت تر است.

معایب صندلی راک چوبی

جهت خرید صندلی های راک چوبی باید با معایب آن نیز آشنا باشید که بهترین خرید را تجربه کنید. از جمله معایب این صندلی ها باید به موارد زیر اشاره شود:

  • قیمت تمام شده بالا؛ بارزترین و مهم ترین عیب این صندلی ها قیمت تمام شده بالای آن ها نسبت به انواع ام دی اف است.
  • حساسیت به شرایط آب و هوایی؛ از دیگر معایب این صندلی های راک حساسیت زیاد آن به شرایط آب و هوایی کنترل نشده است. به طوری که در این شرایط چوب را دچار شکستگی یا انقباض می کند.
  • جنس صندلی های راک چوبی نسبت به صندلی راک ام دی اف در برابر آفاتی ماند موریانه ها آسیب پذیرتر است.
  • نگهداری؛ برخی از انواع چوب مانند چوب بلوط و گردو لازم است که طی دوره های زمانی خیس خورده و مرطوب شوند که کیفیت خود را از دست ندهند.
  • آسیب به محیط زیست؛ قطع درختان و جنگل زدایی از جمله پدیده هایی است که باعث صدماتی جبران ناپذیر به بافت جنگل ها و محیط زیست می شود.

سخن آخر

در انتها باید بدانید که خرید صندلی راک ام دی اف یا چوبی بر عهده شما است.

چنان که ما در این مقاله تعدادی از مزایا و معایب هر یک از دو جنس را برای شما برشمردیم. به طوری که دانستید که صندلی راک چوبی قیمت بیشتر، اصالت و کیفیت بالاتر دارد.

در صورتی که صندلی راک از جنس ام دی اف دارای قیمت مناسب، روکش های زیبا و طبیعی و حامی محیط زیست است.

بنابراین بهترین راه این است که جهت خرید صندلی راک چوبی یا ام دی اف به مرکز معتبری همچون خوگر مراجعه کنید.

به طوری که با خرید اینترنتی صندلی راک از این سایت ضمن پرداخت هزینه کم تر، از خدماتی همچون ارسال سریع بهره مند خواهید شد.

زیرا این سایت بهترین امکانات و خدمات را برای افرادی که نسبت به خرید اینترنتی صندلی راک اقدام می کنند؛ در نظر گرفته است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد