شرایط ثبت شرکت بازرگانی مناسب چه کسی است؟

0

شرایط ثبت شرکت بازرگانی مناسب چه کسی است؟ قبل از اینکه با شرایط ثبت شرکت بازرگانی آشنا شوید، باید نخست با ماهیت شرکت بازرگانی آشنا شویم و بدانیم در چه حوزه هایی فعالیت می کند. همچنین چه افرادی این امکان را دارند که برای ثبت اینگونه شرکت ها اقدام کنند.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی مناسب چه کسی است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شرکت بازرگانی شرکتی است که شامل خرید و فروش، صادرات و واردات و هر نوع فعالیت بازرگانی دیگر می شود.  به عبارت دیگر شرکت بازرگانی نام یک شرکت مستقل نیست؛ بلکه شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص است.

موضوع فعالیت این شرکت بازرگانی است؛ یعنی هر گونه داد و ستد تجاری، خدمات بازرگانی، خرید و فروش، ترخیص کلا، انعقاد قرارداد با شرکت های حقیقی و حقوقی و مواردی از این قبیل را شامل می شود.

حال این سوال مطرح می شود که راه اندازی شرکت بازرگانی چه مراحلی دارد؟ شرایط ثبت شرکت بازرگانی چیست؟ چه مدارکی نیاز دارد و هزینه لازم به چه صورت است؟ در ادامه پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.

با شرایط ثبت شرکت بازرگانی آشنا شوید!

ثبت شرکت بازرگانی به افراد و کسب و کارهایی توصیه می شود که قصد دارند در مناقصات بزرگ شرکت کنند؛ در حوزه های گسترده ای فعالیت داشته باشند یا متقاضی اخذ وام های کلان هستند.

ثبت شرکت بازرگانی مستلزم رعایت نکاتی است. یکی از شرایط ثبت شرکت بازرگانی انتخاب نام شرکت است. نام باید حتما با محتوای فعالیت تجاری همخوانی داشته باشد. قوانینی در انتخاب نام شرکت باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهم ترین قوانین این است که نام شرکت لاتین نبوده و قابل خوانش باشد. همچنین دارای ریشه فارسی باشد. به دلیل تمایز از دیگر نام ها نباید در جایی ثبت شده باشد. افزون بر این با قوانین جمهوری اسلامی در یک راستا و همسو باشد.

لازم است ذکر شود که قبل از ثبت شرکت یک طرح از پیش تعیین شده داشته باشید. یعنی کاملا برای شما ترسیم شده باشد که می خواهید چه کنید و بر محتوای شرکت مسلط باشید.

ابتدایی ترین و بنیادی ترین مساله برنامه ریزی دقیق و حرفه ای از نظر مالی است. برخی افراد در کسب و کار و حرفه خود به دنبال نوآوری هستند و در ذهن خود ایده های نو می پرورانند. این افراد برای اینکه در این زمینه با موفقیت روبرو شوند و به اهداف عالی نائل آیند، به ثبت شرکت خود با محتوای بازرگانی روی می آورند.

با شناخت مراحل ثبت شرکت بازرگانی آن را براندازی کنید

ثبت هر شرکتی منوط به داشتن شرایطی است. برای ثبت شرکت های بازرگانی نیز همانند همه شرکت ها باید روالی طی شود. با شناخت مراحل هریک از شرکت های بازرگانی متوجه می شوید کدام نوع از آن مناسب شماست.

مراحل ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص

  1. شرکت سهامی خاص باید حداقل ۳ عضو داشته باشد. ۲ عضو نیز به عنوان بازرس حضور داشته باشند. بازرسانی که در شرکت حضور دارند نباید از مهره های اصلی شرکت بوده یا نسبت خویشاوندی داشته باشند.
  2. کمترین سرمایه ای که برای تاسیس شرکت در نظر گرفته شده است ۱۰۰ هزار تومان معادل یک میلیون ریال است.
  3. ۳۵ درصد از سرمایه اولیه باید به نام حسابی با عنوان شرکت در شرف تاسیس نزد معتبرین بانک ها واریز شود.
  4. سنی که برای مدیریت چنین شرکتی در نظر گرفته شده است، ۲۳ سال است. ناگفته نماند که فقط سن در نظر گرفته شده کافی نیست؛ مدیر شرکت باید مدبر بوده و از اقتدار لازم نیز برخوردار باشد.

مراحل ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود

به شرکت هایی که در سیکل کوچکتر می خواهند فعالیت تجاری و بازرگانی خود را آغاز کنند، شرکت با مسئولیت محدود گفته می شود. شرایط ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود در مقایسه با دیگر شرکت ها روند ساده تری دارد.

  1. تعداد افرادی که در شرکت بازرگانی مسئولیت محدود به عنوان عضو فعالیت دارند، حداقل ۲ نفر است.
  2. کمترین سرمایه برای ثبت شرکت های بازرگانی این چنینی ۱۰۰ هزار تومان معادل یک میلیون ریال است.
  3. از لازمه های ثبت اینگونه شرکت ها متعهد بودن برای پرداخت سرمایه است.

لازم است ذکر شود این شرکت با شرکت بازرگانی سهامی خاص تفاوتی دارد. لازم نیست ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت به حساب بانک واریز شود. این مسئله شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود را از شرکت های دیگر متمایز می کند.

برای ثبت این شرکت ها مدارک خاصی نیاز است که باید از آن ها مطلع بود. مدارک لازم برای ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود نیز در بسیاری از موارد شبیه مدارکی است که برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز دارید.

قدم نهایی برای افرادی که قصد ثبت شرکت بازرگانی دارند

بعد از طی کردن تمام مراحل و آماده کردن مدارک یکی از شرایط ثبت شرکت بازرگانی این است که باید هر شخص حقیقی یا حقوقی به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کند و اطلاعاتی از قبیل نام شریک یا شرکا را در اختیار این سامانه قرار دهد. بعد از آن شرکتنامه، اساسنامه شرکت، اظهار نامه و صورتجلسات مجمع عمومی را تقدیم سامانه یا پست کند. کارشناسان مرتبط تمام این مدارک را شناسایی و نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت اقدام می کنند.

در مراحل نهایی شخص حقیقی یا حقوقی برای تطبیق مدارک و امضا باید به سامانه مربوطه مراجعه کند. در نهایت نیز آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی چاپ خواهد شد.

چرا لازم است کارت بازرگانی اخذ کنید؟

بعد از گذراندن همه این مراحل باید برای گرفتن کارت بازرگانی اقدام کنید. کارت بازرگانی یکی از مهم ترین ملزومات برای کسب و کار تجاری است. هر کسی اعم از افراد حقیقی یا حقوقی اگر می خواهد در زمینه فعالیت تجاری داد و ستد انجام دهد، باید این کارت را داشته باشد. از جمله کاربردهایی که کارت بازرگانی دارد عبارت اند از سفارش جهت واردات کالا و ترخیص آن؛ صادرات کلیه کالاهای مجاز؛ واردات از مناطق آزاد مانند جزیره کیش، جزیره قشم وغیره.

سخن آخر

شرایط ثبت شرکت بازرگانی برای افرادی مناسب است که می خواهند در امور تجاری فعالیت داشته باشند.  در این مقاله شرایط و مراحل شرکت بازرگانی را بررسی کردیم. از ماهیت این نوع شرکت و انواع آن به تعریف جامعی رسیدیم.

حال اگر خودتان مشغله زیادی دارید یا همیشه با کمبود وقت مواجه هستید، این کار را به وکیل خود بسپارید. ثبت فردا با داشتن مشاوران و کارشناسان خبره و آگاه مسیر را برای شما کوتاه تر خواهد کرد. این مشاوران با علم به اقسام متفاوت شرکت های بازرگانی شما را در جهت رسیدن به مقصود خود یاری خواهند داد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد