سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی چیست؟

0

سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی چیست؟ امروزه افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در حوزه مواد غذایی را دارند. علت آن نیز رشد و پیشرفت صادرات و واردات محصولات غذایی در کشور است. بدین منظور در اولین قدم نیاز به ثبت برند شرکت دارید. آیا از سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی اطلاع دارید؟

سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای شروع کسب و کار در هر حوزه ای، سرمایه گذار ملزم به ثبت برند در زمینه کاری خود است. در این صورت نام شرکت تاسیس شده توسط فرد سرمایه گذار به گوش مردم می رسد و برای خرید از محصولات او اقدام خواهد شد. در این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی درباره ثبت برند مواد غذایی آشنا کنیم.

سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی چیست؟

برای ثبت برند در هر حوزه نیاز است که اطلاعاتی درباره آن جمع آوری کنید تا در آینده شرکت مشکلی به وجود نیاید. اخیرا سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی زیادی به منظور ثبت برند مواد غذایی اقدام می کنند. افزایش آمار ثبت در زمینه های مربوط به برند محصولات غذایی و خوراکی، بسته بندی مواد، حمل و نقل آن ها و مواردی از این قبیل دال بر اثبات این موضوع خواهد بود.

برای بهره گیری از سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی لازم است مراحلی در این زمینه طی شود. در این بخش بنا داریم برای سرمایه گذاران در این حوزه، روند اداری را توضیح دهیم.

پیگیری برند

زمانی که قصد انتخاب نام یا لوگو برند خود را دارید باید از طرح های خلاقانه در این زمینه استفاده کنید. به این معنی که لوگو انتخابی شما کوچکترین تشابهی به برند شرکت های دیگر نداشته باشد. در این صورت است که ثبت برند برای شما با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهد شد.

بنابراین لازم است که حتما برند خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که همانند لوگو شما در جایی به ثبت نرسیده است. این مسئله در ثبت برند بسیار حائز اهمیت است. زیرا اگر لوگویی که برای شرکت خود انتخاب کردید مشابهتی با شرکت های دیگر داشته باشد، علاوه بر آنکه برند توسط سازمان مربوطه تایید نمی شود، حتی اگر پس از آن نسبت به اصلاح برند اقدام کنید دیگر شرکت شما اعتبار کافی را نخواهد داشت.

انتخاب برند

برای برگزیدن برند قانونی قادر به انتخاب هر گونه کلمه، حرف، نماد، اشکال و حتی شعار تبلیغاتی نیز خواهید بود. اما باید به نکاتی در این زمینه توجه داشته باشید. یکی از نکات این است که نباید برند انتخابی خریداران را به اشتباه بیندازد یا برای آن ها نامفهوم باشد.

ورود به سامانه ثبت برند

پس از برگزیدن لوگو و برند موردنظر باید به سامانه مخصوص ثبت برند یا سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید. در این مرحله سرمایه گذاران ملزم هستند برای ثبت برند خود در حوزه مواد غذایی فرم مربوطه را تکمیل کنند. البته باید پیش از انجام این بخش، از تایید برند خود توسط کارشناسان اطمینان حاصل کنید.

آماده سازی مدارک موردنیاز

در این مرحله لازم است با مدارک مهم جهت برخورداری از سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی مطلع باشید. مدارکی که به این منظور نیاز است برای افراد حقیقی  و حقوقی متفاوت است. به عنوان مثال برای اشخاص حقوقی به یک نسخه از روزنامه ای که برند در آن چاپ شده نیاز داریم اما در مورد افراد حقیقی این مدرک لازم نیست.

تهیه اظهارنامه

پس از انتخاب لوگو مناسب و مدارک جهت ثبت برند، نوبت به گردآوری فرم های اظهارنامه و تکمیل آن ها می رسد. در این بیان نامه مواردی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت، نام برند و شماره مربوط به ثبت شرکت و مواردی از این قبیل را کامل کنید.

بررسی توسط کارشناسان

در این مرحله اظهارنامه تکمیل شده توسط سهام داران باید به ثبت برسد. پس از آن کارشناسان و متخصصان حوزه ثبت برند نسبت به بررسی و اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده اقدام می کنند. در صورتی که موارد تکمیل یافته درست باشد، از طریق سامانه ثبت برند به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

تشکیل پرونده مربوط به ثبت برند

پس از طی این مرحله لازم است که به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و پرونده فیزیکی مربوط به ثبت برند مواد غذایی را تشکیل دهید. در آخر نیز سرمایه گذار باید هزینه ای مبنی بر چاپ برند انتخابی در روزنامه های رسمی کشور پرداخت کند. این موضوع در ۲ مرحله انجام خواهد گرفت. برای مرحله دوم باید ۳۰ روز از چاپ اول روزنامه گذشته باشد.

تحویل مدارک ثبت برند مواد غذایی

در مرحله آخر سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی پس از پذیرفتن برند شما و اتمام مراحل به چاپ رسیدن آن، باید برای دریافت مدارک مربوط به ثبت برند مواد غذایی خود اقدام کنید. همچنین سند ثبت لوگو را نیز حتما تحویل بگیرید. بدین منظور باید ۱ نسخه از اظهارنامه را که به برند مواد غذایی شما اشاره دارد و ۱۰ نمونه با ابعاد فریم ۶ در ۶ از طراحی لوگو خود را به مسئولان حاضر در اداره مالکیت معنوی تحویل دهید.

با ثبت برند مواد غذایی، شرکت خود را قانونی تاسیس کنید

در سال های اخیر سرمایه گذاران بسیاری به تاسیس و راه اندازی شرکت در حوزه مواد غذایی می پردازند. علت آن نیز تمایل کشورها به صادرات محصولات غذایی به کشورهای همسایه است. به همین منظور نیز باید افراد نسبت به ثبت برند اقدام کنند.

در این مقاله به بیان مراحل لازم برای سریع ترین روش ثبت برند مواد غذایی پرداختیم. در ابتدا باید برندی را برگزینید که مشابه آن قبلا به ثبت در دفترخانه مربوطه نرسیده باشد. همچنین سرمایه گذاران ملزم به ثبت لوگو مدنظر خود در سامانه اداره مالکیت معنوی هستند. در مراحل بعد نوبت به تهیه مدارک شرکت، اظهارنامه، بررسی کارشناسان اداره مالکیت و تشکیل پرونده می رسد. در پایان نیز باید با در دست داشتن مدارک مربوطه، به صورت حضوری پرونده ثبت برند خود را تحویل بگیرید.

برای طی این مراحل بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید تا مدارک و روند ثبت برند را به درستی انجام دهید. در زمینه ثبت برند مواد غذایی با کارشناسان و مشاوران ثبت فردا تماس بگیرید و از توصیه های ارائه شده در این باره بهره مند شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد