بهترین مواد شوینده برای شستن پرده چیست؟

0

بهترین مواد شوینده برای شستن پرده چیست؟ در گذر زمان، غبار و آلودگی های زیادی روی پرده های منازل می نشیند. این آلودگی ها باعث ایجاد آلرژی در بین کودکان و سالمندان می شود. تصور بیشتر افراد این است که شستشوی پرده در خانه دشوار است و نیاز به مواد شوینده ویژه ای دارد؛ اما اینگونه نیست! مواد شوینده برای شستن پرده کاملا در دسترس است. که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

بهترین مواد شوینده برای شستن پرده چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا پرده را غبار روبی کنید و سپس با تهیه مواد شوینده مورد نیاز به تمیزی آن ها بپردازید.

لازم به ذکر است که برخی اجناس پارچه پرده ای، در شستشو با آب آسیب می بینند. به منظور حفظ بافت این نوع پارچه بهتر است از یک خشکشویی استفاده کنید. بهترین و تخصصی ترین مرکز برای شستن پرده های نفیس خانه شما، بهره گیری از خشکشویی واش لین است.

مواد شوینده برای شستن پرده در خانه

یک ماده شوینده با کیفیت و مناسب با جنس پرده شما قادر است که طول عمر پارچه را افزایش دهد و به درخشندگی بیشتر آن کمک کند.

پرده ها دارای جنس، طرح و رنگ های متنوعی هستند و در کیفیت های گوناگونی تولید می شوند. تفاوت در جنس پارچه ها مشخص می کند که مواد شوینده برای شستن پرده ها چیست. باید ماده شوینده به دقت انتخاب شود و از غلظت مناسبی برای شستشو استفاده شود. در نهایت بهره گیری از برند های خارجی نیز در تمیزی بهتر پرده مفید است.

در ادامه مواد شوینده مناسب برای انواع جنس پرده از جمله پارچه توری و مخمل را معرفی می کنیم تا بدون دغدغه به تمیزی آن ها بپردازید.

رفع لکه های ایجاد شده روی پرده به کمک صابون!

اکثر پرده های مخمل قابل شستشو در خانه نیستند و تمیزی آن ها را باید به مراکز خشکشویی سپرد. اگر قصد رفع آلودگی آن ها در خانه را دارید قبل از شستشو ابتدا گرد و غبار پرده ها را بگیرید. این کار را به وسیله جاروبرقی انجام دهید.

در این مرحله لکه های ایجاد شده روی پرده خود را نشان می دهند؛ برای رفع آن ها از صابون کمک بگیرید! صابون مرطوب را به کمک یک دستمال نخی تمیز روی لکه ها بکشید و با آب ولرم آن را بشویید که پرز های پارچه مخمل از بین نرود.

پارچه های مخمل به دو روش قابل شستشو هستند. مواد شوینده برای شستن پرده در این حالت به شرح زیر است:

شستشو به کمک دست

این روش از شستشو آسیب کمتری را به بافت پارچه وارد می کند. ابتدا تشتی را از آب سرد پر کنید و بعد از خیساندن پرده در آن از ماده شوینده ملایم یا مایع شستشوی لباس بهره بگیرید. در این مرحله به آرامی به شستن پرده بپردازید.

شستشو به کمک ماشین لباسشویی

در این روش ابتدا پرده را در آب سرد و دورکند لباسشویی بشویید تا گرد و غبار آن از بین برود؛ سپس یک مایع شستشوی ملایم به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که پارچه های مخمل نباید توسط لباسشویی آبکشی شوند؛ زیرا بافت پارچه از بین می رود. این کار را به صورت دستی انجام دهید. نکته دیگری که وجود دارد این پرده ها قابل اتو کشی نیستند.

پرده های مخمل بسیار ضخیم و سنگین هستند و خشک کردن آن ها در خانه دشوار است، بهترین روش برای شستشوی آن ها، استفاده از مراکز خشکشویی است.

جوش شیرین و سرکه به عنوان ماده شوینده مناسب برای پرده!

شستشوی پرده ها نیاز به دقت بالایی دارد که به بافت آن ها آسیب نرسد. پارچه های توری بسیار ظریف هستند. برای تمیزی این نوع پرده در خانه،  ابتدا یک تشت را پر از آب کنید؛ سپس درون آن سرکه سفید بریزید! پرده را در آن خیس کنید. اگر بوی سرکه برای شما آزار دهنده است، از مقداری آبلیمو برای رفع آن استفاده کنید. آبلیمو به سرعت بوی سرکه را از بین می برد.

اگر مایل هستید که پرده شما درخشان تر شود، مقداری جوش شیرین درون آب بریزید. پرده شما باید یک ساعت خیس بخورد. این کار در از بین بردن لکه های روی پرده نیز کمک می کند.

برای خشک کردن پرده ها لازم است که آن ها را آویزان کنید.

نکته مهمی که وجود دارد بعد از چند بار شستشو، آهار پرده از بین می رود. برای حفظ این حالت از پارچه، آن را در محلول آب و نشاسته خیس کنید و سپس بشویید.

مواد شوینده در دسترس و فوری!

از جمله پاک کننده های طبیعی که به آسانی در دسترس هستند، سرکه و جوش شیرین است. این مواد به درخشندگی و تمیزی پرده های شما کمک می کنند. همچنین قادر به رفع آلودگی، باکتری و قارچ های روی پرده ها هستند.

برای تمیزی بیشتر پرده ها در ماشین لباسشویی، از ۲ یا ۳ قاشق جوش شیرین به همراه مایع شوینده استفاده کنید؛ علاوه بر این برای لطافت پارچه ها از ۲ قاشق سرکه نیز بهره بگیرید.

توجه داشته باشید که سرکه به پرده‌هایی که جنس کتان دارند آسیب می‌رساند! بنابراین درصورتی‌که از جنس پرده مطمئن نیستید، بهتر است از این مرحله بگذرید.

توصیه های مهم استفاده از مواد شوینده برای شستن پرده

نکات مهمی که هنگام شستن پرده باید به آن ها دقت کنید به شرح زیر است:

پرده های ابریشمی یا پشمی باید با دست شسته شوند! این پرده ها را به وسیله تشت آب سرد و مایع تمیز کننده به کمک دست بشویید.

برای تمیزی پرده ها از صابون ملایم، مایع ظرفشویی و سرکه بهره بگیرید.

در رفع آلودگی و سیاهی پرده ها نفت کاربرد خوبی دارد! در هنگام خیساندن پرده در آب مقداری نفت روی آن بریزید! مواظب خطرات ناشی از این ماده آتش زا باشید.

برای سفید تر شدن پارچه های روشن، از سفید کننده استفاده کنید. لازم به ذکر است که این ماده ممکن است به مرور باعث از بین رفتن بافت پارچه شود.

از دیگر مواد شوینده برای شستن پرده، استفاده از نرم کننده لباس است که رایحه خوشی را به آن می دهد.

کلام آخر

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مواد شوینده برای شستن پرده در کیفیت های قابل قبولی تولید می شود. به همین علت شستن پرده ها در خانه کار دشواری نیست.

اگر زمان کافی برای این کار ندارید، بهره گیری از یک خشکشویی قابل اعتماد و حرفه ای می تواند کمک کننده باشد. خشکشویی واش لین این خدمات را با استفاده از دستگاه های به روز و کارکنان ماهر به شما ارائه می دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد