با صندلی راک عقابی آشنا شوید!

0

با صندلی راک عقابی آشنا شوید!: در تمامی سریال های قدیمی که در دهه های شصت و هفتاد شاهد آن بودیم؛ استفاده از صندلی راک یا گهواره ای نشانه ای از اشرافیت به حساب می آمد.

در صورتی که امروزه می دانیم که این صندلی ها علاوه بر آرامش دلنشینی که دارند؛ قیمت چندانی ندارند و به سادگی قادر هستیم که آن را تهیه کنیم.

با صندلی راک عقابی آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : تصور یک روز سرد زمستانی درکنار شومینه در حالی که روی یک صندلی راک نشسته اید و چای یا قهوه می نوشید؛ بسیار جذاب است.

به همین خاطر تهیه این نوع از صندلی برای شما نیز وسوسه برانگیز خواهدبود. با این وجود پیش از خرید باید با تمام مزایا و ویژگی های این کالا آشنا شوید.

صندلی راک عقابی چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی راک مدل عقابی یا راکینگ چیر که بین ما ایرانیان به نام صندلی گهواره ای نیز معروف است؛ دو قطعه منحنی شکل در بخش پایین دارد که همان راک ها هستند.

راک ها موجب اتصال پایه جلویی و عقبی صندلی می شوند. حالت منحنی پایه ها موجب می شود که شخصی که روی این صندلی می نشیند؛ با کوچک ترین فشار به جلو و عقب حرکت کند.

تمامی انواع این صندلی که همه ما شاهد آن بوده ایم؛ از جنس چوبی و اغلب به رنگ تیره ساخته شده بودند.

در حالی که این وسیله امکان دارد که با متریال دیگری همچون فلز نیز تولید شود. در ادامه با همه مواردی که در این خصوص جالب است بدانید؛ آشنا می شوید.

مزایای استفاده

اولین نکته ای که هنگام استفاده از صندلی راک عقابی به ذهن ما می رسد؛ حس آرامشی است که هنگام نشستن روی آن به ما دست می دهد.

القای همین حس موجب می شود که مادران از آن جهت خواباندن یا شیردادن به کودکان بهره ببرند.

البته تنش های عصبی که زندگی روزمره در دنیا پرتب و تاب امروزی به ما تحمیل می کند؛ باعث می شود که به دنبال بازیابی توان خود با استفاده از این صندلی ها باشیم.

مطالعه و یک چرت کوتاه مدت در حالی که روی صندلی راک عقابی محبوب خود نشسته اید؛ یکی از این روش ها به شمار می رود.

مناسب برای سالمندان

این نکات مواردی بودند که پیش تر آن ها را می دانستید؛ اما نکته جالب در خصوص مزایای این صندلی این است که نشستن روی این صندلی از جهاتی برای سلامتی نیز مفید خواهد بود.

تاب خوردن یا به بیان دیگر تاب درمانی در سالمندانی که دچار آلزایمر هستند؛ موجب آزادی آندروفین می شود.

این ماده دردهای بدنی حاصل از کهولت سن را کاهش می دهد و در بهبود وضعیت ذهنی آن ها نیز تاثیر خواهد داشت.

بهبود دردهای ناشی از آرتروز

متاسفانه افراد زیادی به دردهایی در ناحیه کمر یا گردن خود مبتلا هستند که ممکن است که منشا آن ها آرتروز باشد. این دردها بسیار آزاردهنده هستند و عملکرد فرد را دچار اختلال می کنند.

اما استفاده از صندلی راک عقابی چه تاثیری در بهبود این دردها خواهدداشت؟ نشستن و تاب خوردن روی این صندلی ها جریان خون را در بدن بهبود می بخشد.

در نتیجه اکسیژن بیشتری به مفاصل و قسمت های مختلف بدن می رسد. همین امر ممکن است که منجر به کاهش درد شود.

نکته جالب اینکه همین تکیه دادن به صندلی فشاری که روی کمر و ستون فقرات وجود دارد را به سمت مغز منتقل می کند.

سوزاندن کالری بیشتر

همیشه از متخصصان تغذیه شنیده ایم که یک جا نشستن برای مدت طولانی بسیار مضر است و موجب افزایش وزن می شود.

این در حالی است که نشستن و تاب خوردن روی صندلی راک عقابی موجب سوزاندن کالری خواهدشد.

البته این کار به هیچ عنوان جایگزینی برای ورزش نیست. با این حال برای کسانی که آسیب دیدگی خاصی دارند و تحرک برای آن ها مضر است؛ پیشنهاد می شود.

موارد کاربرد صندلی راک عقابی

شما قادر هستید که از این صندلی جالب در مناطق مختلفی از اتاق خود استفاده کنید. کنار شومینه، داخل اتاق مطالعه، روبه روی تلویزیون و هر جای دیگری از فضای اتاق جایگاه مناسبی برای این صندلی خواهد بود.

قرارگیری صندلی راک عقابی در محیط های بازی همچون ایوان، حیاط یا منظره باغ نیز ایده جالبی برای ریلکس کردن است.

البته هنگام خرید صندلی راک باید در مورد این نکته که در چه فضایی قرار است که از آن استفاده کنید؛ نیز تصمیم بگیرید.

زیرا زمانی که شما این صندلی را جهت استفاده در فضای باز انتخاب می کنید؛ باید استحکام و سنگینی آن مد نظر شما باشد.

به طور معمول مدل هایی که با چوب گردو و راش ساخته می شوند؛ مقاومت و استحکام بالایی دارند.

صندلی راکی که در چیدمان منزل قرار می گیرد؛ بهتر است که زیبایی و جنس مناسب تری داشته باشد.

البته اگر صندلی راک مدل عقابی را برای استراحت فرزند یا سالمندی که در منزل دارید؛ تهیه می کنید؛ به ایمنی و اتصالات بدنه آن توجه ویژه داشته باشید.

خرید اینترنتی صندلی راک مدل عقابی

صندلی راک عقابی از جمله وسایل پرکاربرد و پرطرفداری است که شما به سادگی قادر هستید که انواع باکیفیت آن را از فروشگاه های معتبر اینترنتی تهیه کنید.

خرید اینترنتی صندلی راک موجب می شود که بدون صرف زمان زیاد و بدون مراجعه حضوری، یک خرید عالی و مطمئن داشته باشید. البته اگر یک فروشگاه معتبر را برای این کار انتخاب کنید.

فروشگاه اینترنتی خوگر یکی از معتبرترین فروشگاه هایی است که در خصوص عرضه کالاهای دکوراسیونی فعالیت می کند و یکی از ویژگی های بارز آن تنوع بسیار جالب اجناس است.

سخن پایانی

استفاده صندلی راک عقابی بسیار راحت و آرامش بخش است و نشستن روی آن برای تمامی افراد خانواده مزایایی را به دنبال دارد.

شما قادر هستید که نوزاد خود را به آسانی روی آن بخوابانید. به این دلیل که تاب خوردن موجب آرامش می شود و اضطراب را دور خواهدکرد.

اگر دچار کمردرد و گردن درد هستید؛ با نشستن روی این صندلی به بهبود درد و گردش خون در بدن خود کمک می کنید و نسبت به نشستن روی صندلی معمولی کالری بیشتری نیز می سوزانید.

با وجود تمامی این محاسن پیش از خرید صندلی راک به کاربردی که از آن انتظار دارید؛ توجه کنید. زیرا در انتخاب جنس و مدل مناسب شما بسیار موثر است.

در نهایت نیز بهتر است که جهت صرفه جویی در زمان و هزینه به سایت خوگر مراجعه کرده و بهترین صندلی مورد نظر خود را تهیه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد