هزینه ثبت برند لباس چقدر است؟

0

هزینه ثبت برند لباس چقدر است؟ سرمایه گذاری در حوزه پوشاک از مدت های طولانی در ایران رایج است. یکی از مهمترین اقدامات در حوزه کار پوشاک ثبت برند است. این کار درواقع کمک می کند که شرکت های مشغول در حوزه لباس از یکدیگر متمایز شوند. برای این کار نیز هیچ نیازی به انجام مراحل سخت نیست. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ثبت برند لباس، بدون استفاده از علامت های گمراه کننده یا مشابه، یک لوگو مختص شرکت خود انتخاب کنید.

هزینه ثبت برند لباس چقدر است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آیا از هزینه ثبت برند لباس اطلاع دارید؟ یکی از متداول ترین سوالاتی که برای سرمایه گذاران در بازار پوشاک و لباس پیش می آید، هزینه ثبت برند مخصوص آن است. به این منظور ما در این مقاله قصد داریم شما را با تمام هزینه هایی که برای ثبت برند لباس به آن نیاز دارید آشنا کنیم.

هزینه ثبت برند لباس

ثبت برند لباس و اطلاع از هزینه های مربوط به آن برای شروع تجارت در این زمینه بسیار ضروری است. تمام هزینه ها بر اساس نوع لوگو و شرکت مورد نظر شما ممکن است تغییر کنند. درواقع سرمایه ای که برای هر بخش از انجام مراحل ثبت برند به آن نیاز دارید در ۴ قسمت به شما توضیح داده می شود.

پرداخت هزینه اظهارنامه

برای ثبت برند در حوزه پوشاک لازم است ابتدا وارد سایت اداره مالکیت معنوی شوید و به عضویت آن سایت در آیید. پس از آن فرمی از اظهارنامه مربوط به ثبت برند را در ۳ نسخه تهیه کنید که این فرم باید در سامانه درج گردد؛ به این منظور باید هزینه ای را پرداخت کنید.

میزان پولی که از شما دریافت می شود به سه چیز بستگی دارد. اینکه شرکت مدنظر شما چند طبقه است، چه تعداد محصول می خواهید وارد بازار کنید و شرکت شما حقیقی است یا حقوقی. شرکت حقیقی درواقع شرکتی است که برای راه اندازی و مشغول به کار شدن نیاز به شرکت ندارید. مثلا قصد دارید به طور مجازی کار کنید و محصولات خود را به کاربران بدون خدمات حضوری ارائه دهید. اما در شرکت حقوقی نیاز به تاسیس شرکت است و کارها تماما به شکل حضوری انجام می گیرد.

هزینه ثبت برند لباس برای شرکت های حقیقی یک طبقه حداقل ۲۴۰۰۰ تومان است و به میزان افزایش طبقات به طبع باید هزینه بیشتری خرج کنید. در ثبت برند شرکت های حقوقی برای هر طبقه حداقل ۴۰۰۰۰ تومان سرمایه نیاز خواهد بود. علاوه بر آن به ازای هر طبقه که قصد اضافه کردن آن را داشته باشید برای اشخاص حقیقی حدود ۲۰۰۰ تومان و اشخاص حقوقی حدود ۴۰۰۰ تومان ضرورت پرداخت وجود دارد.

پرداخت هزینه درج تقاضا ثبت برند

در این مرحله لازم است که اظهارنامه تکمیل شده از نظر کارشناسان مربوط به اداره مالکیت معنوی تایید شود. سپس باید آگهی مربوط به ثبت برند توسط شما در روزنامه درج شود. روزنامه هایی که به این منظور انتخاب می کنید باید حتما در کشور رسمیت داشته باشند.

در این قسمت هزینه ثبت برند لباس که شما ملزم به پرداخت آن هستید در این بخش حداقل ۱۵۴۰۰۰ تومان است. دلایلی که روی افزایش قیمت آن تاثیر می گذارد رنگی بودن برند، تعداد خط هایی که در روزنامه لازم است به موضوع ثبت برند شما پرداخته شود، تعداد طبقات شرکت و همچنین محصولات موردنیاز ذکر شده است.

پرداخت حق الثبت مربوط به برند انتخابی

زمانی که از درج آگهی ثبت برند شرکت در روزنامه به مدت یک ماه گذشته باشد، باید نسبت به پرداخت هزینه حق الثبت برند اقدام کنید. در این قسمت نیز مانند قبل بسته به تعداد طبقاتی که تمایل دارید شرکت را در آن تاسیس کنید و همچنین میزان کالاها و محصولات مورد نیاز شما هزینه پرداختی نیز افزایش می یابد.

در صورتی که در یک طبقه بخواهید شرکت خود را تاسیس کنید برای اشخاص حقیقی حداقل ۱۲۰۰۰۰ تومان و برای اشخاص حقوقی حداقل ۲۴۰۰۰۰ تومان نیاز است. به ازای افزایش هر طبق برای شرکت های حقیقی ملزم به پرداخت حدود ۱۰۰۰ تومان و برای شرکت های حقوقی حدود ۲۰۰۰۰ تومان هستید.

پرداخت هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی

در مرحله آخر لازم است که برای بار دوم آگهی مبنی بر ثبت برند شرکت مورد نظر خود را چاپ کنید. در این بخش هزینه ثبت برند لباس حداقل ۱۵۴۰۰۰ تومان است. توجه داشته باشید در صورتی که تمایل دارید یک وکیل به طور قانونی کارهای شما را پیگیری کند باید حق التمبر نیز برای او قائل شوید.

هزینه حق التمبر برای وکیل حدود ۲۰۰۰۰۰ تومان است. این هزینه شامل تشکیل پرونده های لازم و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند نیز است. در صورتی که شخص متقاضی برای ثبت برند شما ایرانی نباشد، باید از پرداخت هزینه ها بر اساس ارز رایج در کشور فرد خارجی استفاده کنید.

توضیحاتی درباره ثبت برند لباس

تمامی برندها برای ثبت لازم است در اداره ثبت شرکت و مالکیت صنعتی واقع در پایتخت تایید شوند. در این سازمان با حضور کارشناسان مجرب در این زمینه برند انتخابی را از هر نظر بررسی می کنند و در صورت تایید به ثبت می رسانند.

از شرایط انتخاب برند لباس این است که لوگو انتخابی باید براساس قوانین و مصوبات ایران در این زمینه باشد. همچنین لازم است که مشابهتی میان آن با دیگر برندها یافت نشود که در این صورت حتی اگر نسبت به تغییر آن اقدام کنید برای شرکت سابقه بد به حساب می آید و درواقع شرکت اعتبار خود را از دست می دهد. علاوه بر این مسائل باید نامی واضح و متناسب با حوزه کاری شرکت باشد و خریداران را به اشتباه نیاندازد.

کلام پایانی…

ثبت برند لباس برای آغاز کار یک شرکت بسیار حائز اهمیت است. از این رو در صورتی که در ابتدا تمام شرایط و قوانین انتخاب برند را رعایت کنید، نوبت به پرداخت هزینه ثبت برند لباس می رسد. در این مقاله تمام هزینه هایی که لازم است برای ثبت برند در مراحل مختلف اداری پرداخت کنید آورده شده است.

در آخر توجه داشته باشید که ثبت برند خصوصا برای افرادی که برای بار اول قصد سرمایه گذاری در شرکتی را دارند نیازمند تجربه در این حوزه است. در صورت تمایل، این فرصت را دارید که با ثبت فردا ارتباط برقرار کنید و در زمینه ثبت برند پوشاک و لباس از متخصصان مجرب ثبت فردا مشورت دریافت کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد