نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی که باید از آنها اطلاع داشته باشید

0

نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی که باید از آنها اطلاع داشته باشید : از سال های دور مردم زیادی در جستجوی یک وکیل خوب برای استخدام بوده اند. زیرا افراد به دریافت حق و حقوق خود بدون تحمل هیچ گونه اضطرابی در روند اداری آن علاقه مند هستند.

نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی که باید از آنها اطلاع داشته باشید

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین دلیل اطلاع داشتن از نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی بسیار اهمیت پیدا می کند. در این موارد افراد زیادی را دیده ایم که به علت آنکه از شرایط مهم و لازم در زمینه وکالت حقوقی آگاه نبودند، در دادگاه با شکست مواجه شده اند.

بدین ترتیب مراحل و روند دادگاه به هم گره می خورد و زمان رسیدن شما به حق و حقوقی که دارید نیز با تاخیر اتفاق خواهد افتاد. در این مقاله تلاش کرده ایم که شما را با تمام نکات لازم در این زمینه آشنا کنیم. در صورتی که علاقه مند هستید که امور حقوقی خود را بدون کوچکترین مشکلی به سرانجام برسانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی؛ در عقد قرارداد دقت کنید

از نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی، توجه به موارد بیان شده در هنگام عقد قرارداد با طرف دعواست. بدین منظور برخورداری از اطلاعات لازم در این زمینه حائز اهمیت خواهد بود. یکی از این موارد میزان و درصد حق وکالت به حساب می آید. این مقدار بسته به میزان حق درخواستی شما از دادگاه تعیین می شود. در نتیجه مقدار این هزینه پرداختی متغیر خواهد بود.

آنچه در حالت کلی و تقریبی به عنوان تعرفه حق پرداختی وکلا به حساب می آید در صورتی که دادگاه نسبت به بازگشت هزینه طرف دعوا اطمینان یابد، ۱۰ درصد از مقدار درخواستی طرف دعوا به عنوان حق وکالت باید به وکیل پرداخت شود. در غیر این صورت این میزان به نصف تا ۸ درصد هزینه درخواستی کاهش پیدا خواهد کرد.

توجه داشته باشید پرداخت حق وکالت ملزم به رسیدن طرف دعوا به حق خود نیست. در هر حال باید آنچه که به عنوان حق پرداختی وکیل تعیین شده به طور تمام و کمال به وکیل حقوقی پرداخت شود. بنابراین این موضوع که نتیجه پرونده چه خواهد شد در پرداخت حق وکالت تاثیرگذار نخواهد بود.

شرایط لازم در عقد قرارداد با وکیل رعایت شود

از دیگر نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی، تعیین محدوده اختیارات وکیل محسوب می شود. بدین منظور باید در تنظیم قرارداد تمامی اختیاراتی که به عنوان وکیل طرف دعوا از آن برخوردار خواهید بود مانند حق امضا در مواقع موردنیاز و همچنین موارد دیگری که قید آن در قرارداد جزو ملزومات به حساب می آید مثل موضوع بررسی پرونده و نوع وکالت ذکر شود.

در ابتدای کار، شرایط را با موکل تعیین کنید

از نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی دیگر که در نظر گرفتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است، در اختیار داشتن آدرس طرف دعوا خواهد بود. زیرا باید وکیل این آدرس را به دادگستری تسلیم کند و در صورت اطمینان نداشتن از صحت این نشانی باید وکیل این موضوع را فورا به اطلاع شخص طرف دعوا برساند.

علاوه بر این تعیین میزان حق وکالت برای وکلا که در ابتدای کار باید پرداخت شود نیز اهمیت دارد. به همین دلیل این مورد را در صورتی که اعتماد شما به طرف دعوا کامل نیست، حتما در قرارداد در کنید. زیرا سبب خواهد شد از بروز حوادث ناخواسته در آینده جلوگیری شود.

وظایف موکل را در قبال وکلا بدانید

از موثرترین نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی که در روند دادگاه بیان می شود، برخورداری موکل از اطلاعات و وظایفی است که در قبال وکیل بر عهده دارد. مثلا آنچه به عنوان هزینه دادخواست توسط دادگاه تعیین خواهد شد را باید طرف دعوا پرداخت کند. همچنین هزینه تمامی اوراق و رفت و آمد وکیل نیز بر ذمه موکل است. با آگاهی از تمام این نکات و قوانین قادر خواهید بود از بروز مشکلات و درگیری های ناخواسته در مسیر حل پرونده جلوگیری کنید.

شرایط درخواست تجدیدنظر در دادگاه را بدانید

از دیگر نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی که اطلاع داشتن از آن جلوی بروز پیچیدگی های رایج در روند دادگاه را خواهد گرفت، شرایط درخواست تجدیدنظر در دادگاه بیان می شود. بدین منظور باید تمامی هزینه های تعیین شده مانند حق وکالت برای درخواست تجدید نظر، مدارک موردنیاز دادگاه و مواردی از این قبیل را آماده کرده باشید. این کار سبب خواهد شد از سرعت پیشرفت دادگاه برای رسیدگی به درخواست طرف دعوا کاسته نشود.

با آگاهی از نکات مهم وکالت دعاوی حقوقی، روند دادگاه را سرعت ببخشید

افراد زیادی این روزها با مسائل و مشکلات حقوقی مواجه هستند و برای رفع آن ها از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از بهترین و موثرترین روش ها در این باره، اطلاع داشتن از نکات و شرایط اولیه حقوقی در راستای ساده سازی و برقراری نظم در روند دادگاه بیان می شود.

بدین منظور برخی از نکات لازم را که باید وکیل و موکل از آن ها اطلاع داشته باشند در این مقاله توضیح دادیم. یکی از این موارد مهم تعیین بند های قراردادی است که بین طرف دعوا و وکیل عقد خواهد شد. در این زمینه باید حق وکالت را که جزو اساسی ترین بخش های قرارداد محسوب می شود را تعیین کرد.

همچنین موارد دیگری نظیر هزینه های مراحل دیگر دادگاه مانند تجدیدنظر، اختیارات و محدوده کارهایی که وکیل حق انجام آن ها را دارد، تعیین و در جهت آماده سازی آن ها اقدام شود. رعایت تمامی نکات بیان شده در این مقاله، کنار یکدیگر به سرعت بخشیدن در روند دادگاه کمک شایانی خواهد کرد. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه مند هستید، سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری در خدمت شماست.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد