مزایای خشکشویی پرده زبرا نسبت به شستن با دست چیست؟

0

مزایای خشکشویی پرده زبرا نسبت به شستن با دست چیست؟ از جمله  پارچه پرده ای پرطرفدار بین خانم ها، پرده زبرا است. هر نوع پرده با توجه به الیاف آن نیازمند شستشوی صحیح است که به بافت پارچه آسیب وارد نشود. همان طور که در مطالب گذشته بیان کردیم خشکشویی بهترین روش شستشو است. مزایای خشکشویی پرده زبرا بسیار بیشتر از شستشو با دست است.

مزایای خشکشویی پرده زبرا نسبت به شستن با دست چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پرده، زیبایی را به دکوراسیون خانه ها می بخشد. انتخاب یک پرده مناسب، قادر است منزل شما را بسیار مدرن یا سنتی جلوه دهد.

قصد داریم به بررسی مزایای خشکشویی بپردازیم. لازم به ذکر است که خشکشویی واش لین با برخورداری از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها، به شستشوی بادقت پرده خانه شما می پردازد. این مرکز با استفاده از مواد شوینده مرغوب و مناسب با پارچه، تمیزی و درخشندگی را به آن ها هدیه می کند.

آیا با مزایای خشکشویی پرده زبرا آشنا هستید؟

یکی از سوالاتی که اکثر خانم ها می پرسند این است که خشکشویی پرده زبرا بهتر است یا شستشوی آن به وسیله دست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی شستشو با دست و خشکشویی پرده زبرا بپردازیم و در نهایت با مقایسه این دو روش، مزایای خشکشویی پرده زبرا را تشریح نماییم.

ابتدا با پرده زبرا آشنا شویم. این پرده با تور و پارچه دوخته شده است. نوار تور و نوار پارچه در امتداد هم قرار دارند. یکی از علل پر طرفدار بودن این پرده، این است که نحوه تنظیم برای بازتاب نور دارد. هنگام ورود به فصول سرد سال با تنظیم پرده روی تور، نور و گرما را به داخل خانه آورید و در فصول گرم سال از نوارهای پارچه ای آن استفاده کنید.

پرده زبرا سبکی مدرن دارد، به همین علت انتخاب آن ها برای نصب در ادارات بسیار مناسب است.

شستشوی پرده زبرا در خانه کاری دشوار و سخت است. زیرا به علت کرکره ای بودن آن، اگر لکه ای روی پرده ایجاد شده باشد، رفع آن در خانه چندان آسان نیست. ابتدا نحوه شستشو در خانه را شرح می دهیم و سپس بهترین روش آن که خشکشویی است را بیان می کنیم.

مزیت های خشکشویی پرده زبرا

پرده های زبرا با توجه به مکانیزمی که دارند، شستشوی آن ها بهتر است در خشکشویی انجام شود. از جمله مزایای خشکشویی پرده زبرا، جمع آوری و نصب پرده توسط کارکنان ماهر و با تجربه خشکشویی است.

در خشکشویی، پرده را با مواد شوینده کاملا غیر اسیدی مانند پرکلرواتیلن شستشو می دهند. همین امر باعث می شود به بافت پارچه، رنگ آن و طرح و نقش پرده آسیب وارد نشود.

در خشکشویی قسمت کرکره ای پرده زبرا باز می شود؛ زیرا ممکن است در اثر شستشو زنگ بزند؛ عملکرد آن ضعیف شده و خراب شود.

برای تمیز کردن پرده زبرا، باید آن ها را روی سطح صاف قرار داد. اکثرا در خشکشویی ها میزی برای شستشوی پرده زبرا وجود دارد.

سپس با استفاده از مواد شوینده مخصوص به تمیزی پرده می پردازند. در خشکشویی دقت می شود که به حالت ایستایی پرده آسیب وارد نشود و با توجه به جنس پارچه آن یا نوع دیگر این پرده که فلزی است، باید در شستشو دقت کرد که حالت افقی یا عمودی خود را حفظ کند.

یکی دیگر از عللی که باعث استفاده از خشکشویی برای پرده زبرا می شود، نحوه مونتاژ پرده است. این نوع پرده ها چون در کارخانه تولید می شوند، امکان مونتاژ آن ها در خانه بعد از شستشو نیست و بهتر است از خشکشویی استفاده کرد.

چرا شستشوی پرده زبرا با دست دشوار است؟

پرده زبرا چون از جمله پرده های رولی است، تمیزی آن در خانه کار آسانی نیست. به همین علت مزایای خشکشویی پرده زبرا نسبت به شستشوی آن در خانه بیشتر است.

برای تمیزی این نوع پرده در خانه یا ادارات، ابتدا گرد و غبار پرده را بگیرید. این کار را به وسیله جارو برقی یا یک دستمال مرطوب به آب گرم انجام دهید. پرده های زبرا چون به صورت کرکره ای یا رولی هستند، بین درزهای آن خاک می نشیند؛ پس باید به تمیزی قسمت های گفته شده نیز دقت کرد.

استفاده از بخارشوی برای تمیزی پرده های زبرا نیز موثر است. اما ها خانواده ای دستگاه بخارشوی در منزل ندارد، پس بهترین روش شستشو خشکشویی است.

برای تمیزی بیشتر پرده زبرا با دست، ظرفی را از آب گرم پر کنید و مقداری مایع شستشوی غیر اسیدی در آن بریزید. پارچه را به آن آغشته کنید . سپس در یک جهت روی نوارهای پرده بکشید.

شستشوی پرده زبرا در خانه ممکن است باعث رنگ دهی پارچه شود و طیف تیره و روشن روی نوارهای آن ایجاد کند. اگر پرده طرح دار باشد احتمالا زیبایی آن را از بین میبرد و ممکن است طرح و نقش های آن کمرنگ شود.

پیشنهاد ما این است از مزایای خشکشویی پرده زبرا بهره کافی را ببرید؛ به جای دردسرهای فراوان شستشوی پرده زبرا در خانه، آن را به خشکشویی بسپارید که در نهایت پرده ای زیبا و درخشان را تحویل بگیرید.

کلام آخر

امروزه خدمات خشکشویی با پیشرفتی که دارد، امکان شستشوی هر کالایی را فراهم کرده است. اقلام بزرگ مانند پتو و پرده در خانه و با استفاده از ماشین لباسشویی های خانگی کار آسانی نیست. همچنین تمیزی مبلمان باید توسط خشکشویی انجام شود.

لباس های مجلسی زنانه و کت و شلوار های مردانه نیز اگر به روش های خانگی شستشو شوند ممکن است پارچه آن ها آسیب ببیند.

از جمله اقلامی که نیاز به شستشو در خشکشویی دارد، پرده زبرا است. مزایای خشکشویی پرده زبرا نسبت به شستشوی آن در خانه بیشتر است. پس بهتر است تمیزی آن ها را به خشکشویی بسپاریم.

خشکشویی واش لین با برخورداری از بهترین و به روز ترین دستگاه ها و کارکنان حرفه ای و متخصص بهترین خدمات شستشو را به شما ارائه می دهد. همچنین با ثبت آنلاین هر نوع خدمتی که نیاز دارید، به سرعت به کمک شما می آیند و خدمات خود را به بهترین نحو ارائه می دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد