مراحل ثبت شرکت در مراغه

0

مراحل ثبت شرکت در مراغه : شهر مراغه شهری با قدمت چند صد ساله است که علاوه بر جاذبه های فراوان گردشگری و توریستی و تاریخی، یکی از قطب های صنعتی استان آذربایجان شرقی بعد از شهر تبریز به شمار می رود. با توجه به پتانسیل های فراوانی که این شهر دارد؛ بسیاری از افراد به دنبال ثبت شرکت در مراغه هستند.

مراحل ثبت شرکت در مراغه

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در ادامه این نوشته در خصوص مراحل ثبت شرکت در این شهر مطالب مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که آگاهی نسبت به آن  ها قطعا در این زمینه به شما کمک زیادی خواهدکرد.

ثبت شرکت در مراغه چه مراحلی دارد؟

اول از همه باید بدانید که ثبت شرکت در مراغه و شهرهای دیگر به رونق کسب و کار شما و قانونی بودن آن کمک زیادی می کند. بنابراین نباید این امر را ساده تلقی کنید. زمانی که شما به همراه چند شریک مورد اعتماد خود اقدام به ثبت شرکت می کنید؛ کلیه موارد حائز اهمیت در کار شما، همچون سرمایه اولیه، نحوه تقسیم سود و زیان و غیره به شکل کاملا مشخص در اساسنامه درج می شود.

نکته بعدی این است که زمانی که فعالیت های شما در چارچوب قانونی انجام می شود؛ ارگان ها بزرگ و دولتی به شما اعتماد خواهندکرد و پروژه های بزرگ و سودآور خود را به شما می سپارند. ضمن اینکه شما با این کار، مشمول دریافت وام بانکی و برخی امتیازات مالی دیگر خواهید بود. احتمالا بعد از آگاهی نسبت به مزایا فراوان ثبت شرکت، به انجام آن بیش از پیش مشتاق شده اید. با این وجود لازم است که قوانین آن را نیز بدانید و طبق چارچوب مشخص شده در این زمینه حرکت کنید.

عناصر کلی ثبت شرکت

منظور از عناصر کلی تمام آن چیزی است که شما پیش از ثبت شرکت در مراغه باید به آن توجه داشته باشید.

شرکا

اولین مسئله ای که هنگام ثبت شرکت باید به آن توجه کنید؛ یافتن شریک مورد اعتماد است. هر شرکت حداقل باید دو عضو داشته باشد. البته معمولا این تعداد خیلی بالاتر است.

میزان سرمایه

هر کدام از شرکا که قصد همکاری با یکدیگر را دارند؛ باید مبلغی به عنوان آورده را وارد شرکت کنند. تمامی این آورده ها با هم سرمایه شرکت را تشکیل خواهند داد.

تعیین نحوه تقسیم سود و زیان

بدون شک افرادی که یک شرکت تاسیس می کنند به دلیل کسب سود این کار را انجام می دهند. با این حال در طی فعالیت های تجاری، امکان شکست و ضرر نیز وجود دارد و میزان این ضرر نیز باید بین شرکا تقسیم شود. بنابراین باید قواعدی بین شرکا وضع شود که نحوه تقسیم سود و زیان را مشخص کند. این قواعد که در طی یک قرارداد تنظیم می شود؛ نوع شرکت نام دارد.

سوال اینجاست که جهت ثبت شرکت در مراغه چه گزینه هایی وجود دارد. به طور کلی شرکت های تجاری قابل ثبت، هفت مورد هستند که در میان آن ها، انواع سهامی خاص و با مسئولیت محدود بیشترین طرفدار را دارد.

سهامی خاص: در این نوع از شرکت های تجاری تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشند و میزان سرمایه در هنگام تاسیس و در زمان حیات شرکت باید حداقل یک میلیون ریال باشد. هر سهامدار در این نوع از شرکت تنها به اندازه مبلغ اسمی سهم خود دارای مسئولیت است.

بامسئولیت محدود: درست است که در این نوع از شرکت های تجاری در قانون، حداقل میزان سرمایه قید نشده است اما این مبلغ نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. سرمایه به سهام تقسیم نمی شود و شرکا تنها به میزان سرمایه خود در برابر هرگونه خسارت یا قروض احتمالی شرکت مسئول خواهند بود.

 اسم شرکت

جهت ثبت شرکت، پس از تعیین نوع آن باید نامی مناسب نیز انتخاب کنید. نکته مهم این است که در انتخاب نام باید به قوانین خاص توجه کنید. مثلا اینکه نام قبلا به ثبت نرسیده باشد؛ از اسامی خارجی استفاده نشود؛ تعداد سیلاب های نام حداقل سه سیلابی باشد.

البته هنگام انتخاب نام باید پنج نام را به ترتیب اولویت در سامانه ثبت شرکت ها وارد کنید.

مراحل کلی

پس از شناخت و مشخص کردن عناصر کلی شرکت، حالا نوبت به آن می رسد که تمامی مراحل ثبت شرکت در مراغه را طی کنید. این مراحل شامل موارد زیر می شود:

  • ثبت نام به شکل اینترنتی در سامانه ثبت شرکت ها؛
  • ارسال مدارک مورد نیاز از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها واقع در استان آذربایجان شرقی؛
  • انجام بررسی های لازم از سوی کارشناس مربوطه و ابلاغ نظر نهایی به متقاضی؛
  • در صورت تایید و بلامانع بودن ، انجام امور مربوط به صدور آگهی تاسیس شرکت؛
  • اختصاص یافتن شناسه ثبت و سایر موارد به شرکت مورد ثبت شده؛
  • انجام روتین های مربوط به انتشار آگهی در روزنامه رسمی.

مدارک مورد نیاز

  1. فتوکپی برابر اصل شده از تمامی مدارک شناسایی سهامداران، اعضا هیات مدیره و بازرسین شرکت؛
  2. ارائه گواهی عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد به مواد مخدر؛
  3. ارائه مجوز از ارگان های مختلف؛ این ارگان ها بسته به نوع فعالیت شرکت متغیر است.
  4. آخرین مدرک تحصیلی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و بازرسین؛
  5. نشانی دقیق همه اعضای شرکت به همراه کدپستی محل سکونت؛
  6. آدرس دقیق محل شرکت و شعبات به همراه کروکی و کدپستی.

سخن پایانی

پتانسیل های اقتصادی و صنعتی استان آذربایجان شرقی تنها به تبریز محدود نمی شود؛ شهر مراغه نیز علاوه بر اینکه یک شهر تاریخی است؛ محل مناسبی جهت راه اندازی کسب و کارهای جدید است. جهت این کار باید به شکل کاملا قانونی عمل کنید و مراحل ثبت شرکت در مراغه را دنبال کنید. به این دلیل که مزایای فراوان مادی و غیرمادی شامل حال شما خواهد شد.

در همین راستا شاید باید ابتدا، به ارکان یک شرکت واقف باشید؛ این ارکان شامل شرکا یا سهامدارن، نحوه تقسیم سود و زیان، سرمایه و نام شرکت است. در مراغه ثبت شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود رواج بیشتری دارد. هر یک از این انواع قواعد مخصوص به خود را دارد که در این نوشته به آن اشاره شد.

پس از شناخت ارکان نوبت به این می رسد که در سامانه ثبت شرکت ها ثبت نام کنید. سپس باید مدارک و اوراق مربوطه را به آدرس پستی اداره ثبت شرکت ها واقع در مرکز استان ارسال کنید. پس از بررسی کارشناسان، نظر نهایی به متقاضی اعلام خواهد شد. در صورت مثبت بودن، آگهی ثبت شرکت صادر خواهد شد و پس از تخصیص شماره ثبت، نوبت به آن می رسد که آگهی را در روزنامه های رسمی منتشر کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد