صندلی اپن پلاستیکی بخریم یا چوبی؟

0

صندلی اپن پلاستیکی بخریم یا چوبی؟: از زمانی که معماری خانه ها تغییر کرد و مرز میان آشپزخانه و حال پذیرایی خانه ها با پدیده ای به نام اپن از هم جدا شد،

هماهنگ کردن این مرز با سایر دکوراسیون منزل رویکردی متفاوت در طراحی ایجاد شد.

ابتدای این امر فقط جنبه زیبایی مورد توجه بود اما با گذر زمان، امروزه اپن آشپزخانه به عنوان یک جایگاه کاربردی در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

صندلی اپن پلاستیکی بخریم یا چوبی؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اکنون در بیشتر منازل اپن آشپزخانه به عنوان میز غذاخوری و میزکار نسبت به جنبه زیبایی مورد کاربرد بیشتری دارد.

یک میز غذا خوری که قطعا نمی شود ایستاده از آن استفاده کرد و نیاز به جایی برای نشستن و با آرامش فعالیت کردن حتی در طولانی مدت دارد.

همین امر باعث عرضه انواع متنوع از صندلی ها تحت عنوان صندلی اپن به بازار شده است.

انواع متنوعی از صندلی چوبی، صندلی پلاستیکی، صندلی فلزی و سایر جنس ها طراحی و به بازار عرضه شده است.

انتخاب صندلی اپن نیز به یکی از ارکان طراحی دکوراسیون منزل تبدیل شده، شما با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود و حتی در بسیاری موارد نسبت به کل منزل اقدام به انتخاب صندلی می نمایید.

خوگر قصد دارد در این مقاله با قرار دادن اطلاعاتی در اختیار شما نسبت به بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را برای آشپزخانه خود داشته باشید.

ساختار صندلی اپن چگونه است؟

صندلی مخصوص اپن نوعی صندلی است که نسبت به ارتفاع اپن طراحی شده است، در بیشتر موارد این صندلی ها بلند هستند.

جنس اغلب این صندلی ها از چوب، فلز، پلاستیک و ترکیبی از این مواد است.  نمونه جنس های دیگر هم در بازار موجود است که بنا به سلیقه شما با دکوراسیون منزل ست می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه صندلی چوبی و پلاستیکی که از پر استفاده ترین نوع جنس صندلی ها است بپردازیم.

صندلی اپن چوبی

از دیرباز چوب یکی از متریال هایی است که در زیبایی دکوراسیون منزل نقش بسزایی دارد.

این مدل صندلی اپن طرفداران بسیاری دارد، همین موضوع باعث شده صندلی های چوبی در طرح و مدل های متنوع بسیار زیاد روانه بازار شوند.

راحت بودن صندلی اپن از مهم ترین فاکتورهای آن در انتخاب است.

در طراحی صندلی اپن چوبی استفاده از نشیمن های مبلی در صندلی نه تنها زیبایی آن را دو چندان کرده است بلکه شما قادر خواهید بود ساعت ها روی صندلی بنشینید

و زمان صرف وعده های غذایی با آرامش زمان خود را سپری کنید.پیشتر در مورد سایر ویژگی های صندلی اپن و مقایسه آن با صندلی پلاستیکی می‌پردازیم.

صندلی اپن پلاستیکی

صندلی اپن پلاستیکی هم به دلایل بسیاری از جمله قیمت ارزان آن نسبت با سایر مدل ها محبوبیت زیادی دارد. در همین راستا این مدل از صندلی در طرح و رنگ های متنوع به بازار عرضه شده است.

انعطاف پذیر بودن پلاستیک به طراحان و سازندگان آن کمک کرده گستردگی مدل و رنگ را در طراحی بکار گیرند.

قیمت مناسب و متریال های ساده در ساخت صندلی اپن پلاستیکی باعث شده این اقلام به راحتی علاوه بر مراکز خرید مخصوص مبلمان و صندلی در پلاسکوهای معتبر نیز یافت شود.

ترکیب سایر اجناس دیگر از جمله فلز و چوب با پلاستیک برای ساخت این مدل از صندلی ها بر زیبایی آنها نیز افزوده است. در ادامه با برخی از فاکتورهای انتخاب صندلی آشنا خواهیم شد.

فاکتورهای انتخاب صندلی اپن پلاستیکی یا چوبی

پیش از انتخاب صندلی برای آشپزخانه حتما ارتفاع اپن را در نظر بگیرید و نسبت به خرید اقدام کنید.

برای برقراری تعادل میان صندلی با اپن عمدتا بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر را برای آن در نظر بگیرید حال با توجه به سلیقه خود صندلی بلندتر از اپن یا کوتاه تر از آن را انتخاب کنید.

در هر صورت توجه به این نکته که قبل از هر چیزی راحتی صندلی را در نظر بگیرید می تواند حائز اهمیت باشد.

 هماهنگی صندلی با دکوراسیون منزل

چه در انتخاب صندلی اپن پلاستیکی چه چوبی توجه کنید که صندلی اپن می بایست با دکوراسیون منزل از جمله مبلمان، میز نهارخوری و غیره هماهنگ باشد که جلوه خاصی را به منزل شما ببخشد.

قیمت صندلی اپن

نوع متریال استفاده شده در ساخت صندلی های اپن بر روی قیمت های آن تاثیر مستقیم داشته است. از این رو صندلی پلاستیکی از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه تر از سایرصندلی های چوب وغیره است.

به کاربردن متریال های پارچه ای جهت نشیمنگاه نیز روی قیمت خرید صندلی اپن موثراست.

 مدل صندلی

صندلی های چوبی و پلاستیکی در مدل های مختلف مثلا بدون پشت با پارچه مبلی و حتی ارتفاع قابل تنظیم ساخته شده اند که هر کدام از این موارد می تواند بر روی قیمت آنها نیز موثر باشد.

برخی صندلی ها ساده و برخی چرخانند که ابته مدل چرخان و تنظیم ارتفاع به ندرت در این دو مدل صندلی به چشم می خورد.

استحکام صندل

صندلی های چوبی از استحکام بیشری نسبت به صندلی های پلاستیکی برخوردارند،

صندلی های پلاستیکی گاهی وقتها ممکن است قدرت کافی برای تحمل وزن افراد را نداشته باشد و با توجه به انعطاف پذیر بودن آن فرم اولیه خود را از دست دهد.

همین موضوع باعث شده بیشتر صندلی های اپن پلاستیکی با سایر مواد مقاوم ترکیب شوند.

حرف آخر

شرکت تولید کننده خوگر صندلی اپن پلاستیکی ،چوبی و بسیاری اجناس دیگر با استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت متناسب با هر نوع سلیقه به بازار عرضه داشته است

با مراجعه به سایت خوگر و تماشای محصولات متنوع اقدام به خرید اینترنتی صندلی اپن کنید و ضمن بهره مندی از تخفیف های ویژه از طراحی دکوراسیون منزل خود لذت ببرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد