ساخت صندلی راک فلزی چگونه است؟

0

ساخت صندلی راک فلزی چگونه است؟: بیشتر افراد نخستین بار صندلی راک یا گهواره ای را به صورت چوبی دیده اند. به همین جهت نیز امکان دارد که با انواع دیگر این صندلی آشنایی نداشته باشند.

در حالی که به دلیل گسترش صنعت دکوراسیون این نوع از صندلی در طرح و رنگ های مختلف و با متریال گوناگونی تولید می شود. یکی از انواع پرکاربرد این وسیله، صندلی راک فلزی است.

ساخت صندلی راک فلزی چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : انواع فلزی نیز به روش های مختلف و در طرح های گوناگونی همچون باغی، لهستانی و غیره تولید می شوند.

در این رابطه ممکن است که برای شما سوال پیش آمده باشد که این وسیله چگونه و با استفاده از چه متریالی ساخته می شود؟ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید. زیرا به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

ساخت صندلی راک فلزی

انواع صندلی های راک چوبی که مدل های قدیمی و کلاسیک هستند؛ شاید دوام کم تری نسبت به انواع فلزی داشته باشند. به طور کلی، چوب در برابر عوامل محیطی مختلف مانند رطوبت بسیار آسیب پذیر است.

بنابراین صندلی هایی که در باغ، باغچه و در فضای باز قرار می گیرند؛ بهتر است که از جنس فلزات ضدزنگ ساخته شوند.

ضمن اینکه اگر در ساخت صندلی راک از چوب های انعطاف پذیر استفاده نشده باشد؛ امکان دارد که در مدت زمان کوتاهی صندلی بشکند و دچار مشکل شود.

این در حالی است که راکینگ چیر فلزی استحکام بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. از این جهت برای کسانی که فرزند کوچکی در منزل دارند؛ بسیار مناسب به نظر می رسد.

با این تفاسیر در ساخت صندلی راک فلزی نیز باید به مواردی توجه شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

تعیین ابعاد و طرح

تعیین ابعاد و طرح در ساخت صندلی راک فلزی و به طور کلی در ساخت هر وسیله ای اولین قدم محسوب می شود.

به این دلیل که برای تولید یک ابزار استاندارد باید با نقشه و طرح مشخص و مناسب پیش رفت.

بنابراین ابعاد و طرح صندلی بهتر است که روی کاغذ گراف پیاده سازی شود یا اینکه از نرم افزارهای کامپیوتری جدید در این خصوص استفاده کنند.

انتخاب متریال مناسب برای بدنه

با توجه به اینکه صندلی راک فلزی باید علاوه بر قدرت و دوام بالا، انتظار افراد را از نظر زیبایی نیز برآورده کند؛ لازم است که در ساخت آن از فلز مناسبی استفاده شود.

بسیاری از سازندگان، اینگونه از صندلی های پرطرفدار را با استفاده از فرفورژه یا استیل می سازند.

در این رابطه باید بدانید که اگر این صندلی از جنس استیل ساخته شود؛ ماندگاری و قیمت بالاتری خواهدداشت.

البته انواعی که با فرفروژه ساخته می شوند نیز زیبایی خاصی دارند و به دلیل سنگینی بیشتر برای کودکان و سالمندان مناسب تر هستند. به این دلیل که احتمال افتادن صندلی کم تر است.

همچنین اگر از استیل استفاده شود؛ بدنه به رنگ آمیزی نیازی نخواهد داشت. این درحالی است که فلزات دیگری همچون فرفروژه یا پروفیل های آهنی باید با روکشی از رنگ های مختلف پوشانده شوند.

به طوری که دوام و ماندگاری آن ها افزایش پیدا کند و در برابر عوامل محیطی مختلف دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشوند.

اتصال بخش نشیمن

با توجه به اینکه صندلی راک فلزی بدنه ای بسیار سخت دارد؛ باید یک نشیمن یا صندلی مناسب و راحت برای آن طراحی شود.

بنابراین باید بدانید که در انتخاب طرح، رنگ و پارچه در این بخش هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. هر تولیدکننده با توجه به مد روز و نیاز مشتریان قادر به تولید طرح های جدید و خاص است.

البته برخی از انواع صندلی راک فلزی نیز وجود دارند که برای ساخت بخش نشیمن آن ها هیچگونه پشتی و الیاف خاصی استفاده نمی شود. بنابراین طبیعی است که این مدل راحتی کم تری دارد.

به طور کلی، در ساخت صندلی راک فلزی باید از الیاف خاصی جهت راحتی بیشتر استفاد شود. این الیاف بهتر است که ترکیبی از فوم و پارچه باشند که در دراز مدت راحتی مورد نظر فرد را فراهم کند و نرم باقی بماند.

اتصال بخش های مختلف

زمانی که تمامی قسمت های صندلی آماده شدند؛ باید به نحوی مناسب و ایمن بخش های مختلف به یکدیگر متصل شوند.

با توجه به اینکه بخش اصلی بدنه این نوع صندلی از انواع فلزات ساخته می شود؛ باید با استفاده از جوشکاری این اتصال به شکل مستحکم انجام شود.

در این رابطه باید بدانید که روش های مختلفی جهت جوشکاری در ساخت صندلی راک فلزی وجود دارد که معروف ترین آن جوش قوس نام دارد.

در این تکنیک از یک منبع الکترونیکی استفاده می شود که حرارت مورد نیاز جهت ذوب دو قطعه ای که به یکدیگر متصل می شوند را فراهم می کند.

سخن پایانی

در این مقاله به چگونگی ساخت صندلی های راک فلزی پرداختیم. به طوری که دانستید که بخشی از ساخت این نوع صندلی مربوط به جنس متریال بدنه آن است.

به طوری که امکان دارد که در روند ساخت از استیل یا پروفیل های آهنی، فرفورژه یا ترکیبی از همه این موارد استفاده شود.

با این وجود به نظر می رسد که استفاده از استیل ضدزنگ موجب افزایش ماندگاری و زیبایی صندلی خواهدشد.

استفاده از فلز برای بدنه صندلی موجب سختی آن می شود. بنابراین باید برای قسمت نشیمن از الیاف نرم و پارچه ای استفاده شود.

در این بخش دست سازندگان باز است و قادر هستند که متناسب با سلیقه و مد روز بازار از هر نوع پارچه یا مدلی برای شکل و فرم این قسمت استفاده کنند.

در نهایت باید بدانید که یکی از معتبرترین فروشگاه هایی که بهترین صندلی های فلزی راک را عرضه می کند و امکان خرید اینترنتی صندلی راک را فراهم کرده است؛ سایت خوگر محسوب می شود.

بنابراین جهت خرید اینترنتی صندلی راک مدل فلزی با قیمت مناسب، بهتر است که از این سایت بازدید کنید. چنان که با خرید صندلی راک از این سایت از تخفیفات ویژه آن نیز بهره مند خواهید شد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد