ثبت شرکت ایرانی در آلمان چه مراحلی دارد؟

0

ثبت شرکت ایرانی در آلمان چه مراحلی دارد؟ کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی است. افزایش تقاضا جهت ثبت شرکت اتباع خارجی در این کشور و پیشرفت های روزافزون باعث شده است که مسئولان مربوطه راه را برای تاسیس شرکت سرمایه گذاران خارجی هموار کنند.

ثبت شرکت ایرانی در آلمان چه مراحلی دارد؟

فرآیند ثبت شرکت در آلمان راحت و بی دردسر است و با کمی دقت در انجام مراحل قادر به ثبت شرکت خود در این کشور خواهید بود. کارهایی که جهت ثبت شرکت خود باید انجام دهید همگی مربوط به قوانین و مقررات کشور آلمان است. جالب است بدانید اتباع خارجی با شهروندان آلمانی روندی یکسان را برای ثبت شرکت ایرانی در آلمان طی می کنند.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال کسب اطلاعات لازم جهت تسهیل فرآیند ثبت شرکت در آلمان هستید بهتر است نگاهی به متن ذیل بیندازید. ما در این مقاله قصد داریم مراحل ثبت شرکت در آلمان را شرح دهیم. توجه به مراحل و نکات ذکر شده خالی از لطف نیست.

ثبت شرکت ایرانی در آلمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : سرمایه گذاران بسیاری سالانه سرمایه های خود را در کشورهای خارجی برای انجام کارهای تجاری صرف می کنند. هر کدام از این اقدامات تجاری سود و زیان مخصوص به خود را دارد و فرد مذکور باید مسئولیت تصمیمات خود را برعهده بگیرد. از آنجا که امروزه اغلب مردم به دنبال کسب سود از راه های جدید و هوشمندانه هستند ثبت شرکت نیز به یکی از موضوعات مورد توجه تبدیل شده است.

با تاسیس شرکت در کشور آلمان قادر به بهره مندی از تمامی مزایای شرکت به بهترین نحو ممکن خواهید بود. طی کردن مراحل ثبت شرکت شاید کمی خسته کننده به نظر برسد اما با انجام آنها دیگر دغدغه ای در رابطه با ثبت شرکت خود نخواهید داشت. برای درک بهتر این موضوع در ادامه به بررسی بیشتر مراحل خواهیم پرداخت.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

همانطور که در بالا اشاره شد، کشور آلمان به دلایل مختلف از جمله رفاه اجتماعی از جمله برترین کشورهای جهان به شمار می آید. به همین جهت، افراد زیادی خواهان ورود به این کشور و استفاده از امکانات آن هستند. ثبت شرکت یکی از روش هایی است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. آگاهی از نحوه انجام مراحل ثبت شرکت یکی از مواردی است که هر متقاضی باید به آن توجه داشته باشد. در ادامه، مراحل ثبت شرکت ایرانی در آلمان آورده شده است.

اخذ دعوت نامه و ویزای شنگن

اولین مرحله از ثبت شرکت، صدور دعوت نامه و دریافت ویزای شنگن است. افراد متقاضی باید پیش از اقدام جهت ثبت شرکت خود در آلمان ویزا و دعوت نامه خود را آماده کرده باشند. در غیر این صورت، انجام مراحل بعدی امکان پذیر نخواهد بود.

دریافت تاییدیه نام مورد نظر در آلمان

یکی از مهم ترین بخش های ثبت شرکت ایرانی در آلمان، انتخاب نام مناسب برای شرکت است. متقاضیان باید نام مورد نظر خود را انتخاب و بررسی کنند و سپس از مراجع ذی ربط تاییدیه را دریافت کنند.

ارائه طرح تجاری و مراجعه به محضر

یکی دیگر از مهم ترین مراحل ثبت شرکت در آلمان برنامه ریزی جهت ارائه بیزینس پلن یا همان طرح تجاری است. پس از تنظیم آن باید زمانی را جهت مراجعه به محضر در نظر بگیرید و کارهای اداری باقی مانده را انجام دهید.

ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی به نام فرد ایرانی

در این مرحله کارهای مربوط به متقاضی در بانک و محضر باید انجام شود. اقداماتی نظیر ثبت نام شرکت در محضر و باز کردن حساب بانکی از جمله کارهایی است که باید در این مرحله انجام دهید. به یاد داشته باشید که حساب مورد نظر، باید به نام فرد یا شرکای ایرانی باشد.

بررسی شرکت در دادگاه نورنبرگ و عضویت در اتاق بازرگانی

ثبت شرکت در دادگاه نورنبرگ یکی از مراحلی است که هنگام ثبت شرکت ایرانی در آلمان باید انجام شود. قدم بعدی، عضویت در اتاق بازرگانی است که افراد باید آن را نیز در زمره کارهای خود قرار دهند. با انجام این کارها، قادر به قدم گذاشتن در مراحل بعدی خواهند بود.

تکمیل مدارک و ارائه آنها به سفارت

در این مرحله باید از کامل بودن مدارک و همچنین بیزینس پلن خود اطمینان پیدا کنید؛ سپس آنها را به سفارت تحویل دهید. توجه داشته باشید که باید امور مربوطه را از سفارت پیگیری کنید. مسائلی نظیر بیمه فرد در کشور آلمان، محل اقامت، تکمیل مدارک مربوط به سایر اعضای خانواده و اجاره مکان سکونت از جمله اقداماتی است که در این مرحله باید صورت گیرد.

آماده سازی و ارائه اساسنامه

یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام دهید تهیه و ارائه اساسنامه است. پس از آن کارهایی نظیر اجاره محل کار، بیمه سایر اعضای خانواده و این دست از موارد را انجام دهید. توجه داشته باشید که تمام این مراحل را با دقت و حوصله انجام دهید که مبادا خللی در روند کار ایجاد شود.

انجام اقدامات مربوط به مالیات

در این مرحله از ثبت شرکت ایرانی در آلمان باید کارهای مربوط به مالیات را انجام دهید. بررسی مواردی که باید مالیات آنها پرداخت شود از جمله کارهایی است که باید انجام دهید. با گذر از این مرحله، به مراحل پایانی ثبت شرکت خود در این کشور نزدیک خواهید شد.

ثبت نام در اداره بازرگانی و پرداخت هزینه های لازم

در طی انجام مراحل باید هزینه های مربوط به آنها را پرداخت کنید و در این مرحله در اداره بازرگانی فعالیت خود را به ثبت رسانید. توجه داشته باشید که شما باید اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه های خود و اعضای خانواده را دارید. بنابراین، بهتر است با اطمینان کامل، نسبت به ثبت شرکت در آلمان اقدام کنید.

اعطای کارت اقامت به مدت یک سال

پس از انجام مراحل ذکر شده، به متقاضی و اعضای خانواده او کارت اقامت یکساله اهدا می شود. بدین ترتیب شما و اعضای خانواده تان قادر به تردد در اروپا یا حوزه شینگن خواهید بود. جهت تمدید کارت اقامت نیز باید به پرداخت به موقع مالیات و همچنین نحوه فعالیت شرکت توجه داشته باشید. زیرا ادامه فعالیت شرکت بعد از ۳ تا ۵ سال منجر به اهدای اقامت دائم به سرمایه گذار می شود.

نتیجه گیری

کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که هر ساله سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب می کند. ثبت شرکت یکی از روش هایی است که سرمایه گذاران جهت انجام کارهای تجاری خود از آن استفاده می کنند. بهره مندی از مزایای فعالیت  های تجاری این کشور، بدون ثبت شرکت امکان پذیر نخواهد بود.

بنابراین، بهتر است افراد متقاضی از نحوه انجام کارها و همچنین مراحل ثبت شرکت ایرانی در آلمان اطلاع داشته باشند. برای درک بیشتر بهتر است نگاهی به متن بالا بیندازید و اگر در روند انجام کار به مشکلی برخوردید به سایت ثبت فردا مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد