بهترین مواد شوینده خشکشویی پرده کدامند؟

0

بهترین مواد شوینده خشکشویی پرده کدامند؟ پرده یکی از اقلام ضروری برای پوشاندن پنجره ها است. برای رفع آلودگی و کثیفی آن ها، بهترین روش شستشو، بهره گیری از خشکشویی است. نگرانی خانم ها از این است که مواد شوینده خشکشویی به این کالای زینتی و گران قیمت آسیب وارد کند. در این مقاله قصد داریم که مواد شوینده مورد استفاده در خشکشویی ها را به شما معرفی کنیم.

بهترین مواد شوینده خشکشویی پرده کدامند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با استفاده از پرده، جلو ورود گرد و غبار، سرما، تابش مستقیم نور آفتاب گرفته می شود. اما تمام این موارد باعث آلودگی آن نیز می شوند. یکی از بهترین اقدامات برای شستن پرده ها، استفاده از مراکز خشکشویی است.

این مراکز با بهره گیری از بهترین مواد شوینده به تمیزی هرچه بیشتر پرده های منازل شما می پردازند. خشکشویی واش لین خدمات شستشوی پرده را با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته و مواد شوینده خارجی به شما ارائه می دهد.

معرفی مواد شوینده خشکشویی برای شستشوی پرده

اکثر خانم ها ترجیح می دهند برای شستشوی  پرده ها به عنوان مهمترین کالای زینتی دکوراسیون خانه خود، از مراکز خشکشویی کمک بگیرند.

با خشکشویی پرده الیاف پارچه آن ها سالم می ماند و سال های سال قابل استفاده هستند. اما مواد شوینده خشکشویی چیست؟

خشکشویی پرده نیاز به توجه بالایی دارد که الیاف آن سالم باقی بماند. به عنوان مثال پرده با جنس ابریشم، حساسیت بالایی نسبت به مواد شوینده دارد.

همچنین تغییر رنگ پرده ها در شستشو با  آب یکی دیگر از علل مراجعه به خشکشویی ها است.

خشکشویی های معتبر از جمله واش لین بهترین مواد شوینده را با توجه به جنس پرده شما استفاده می کنند.

 خشکشویی؛ بهترین روش شستشوی پرده

بهره گیری از مواد غیر اسیدی به عنوان مواد شوینده خشکشویی یکی از علل مراجعه به این مراکز است. مواد اسیدی مانند سفید کننده های قوی آسیب زیادی را با نفوذ به الیاف پرده های ظریف و رنگی وارد می کند.

مواد شوینده مورد استفاده در خشکشویی چون بسیار سنگین تر از آب هستند، به راحتی قابل جداسازی در دستگاه های این مراکز به وسیله تقطیر هستند. از جمله محلول مورد استفاده در خشکشویی، استفاده از پرکلرواتیلن است. این ماده شیمیایی بی خطر بوده و به بافت پرده ها آسیب نمی زند. همچنین لکه های موجود روی پرده ها را به آسانی از بین می برد.

مواد شوینده خشکشویی، بهترین راه برای شستشوی پرده ها با جنس های گوناگون است. برای مثال پرده با پارچه زبرا از تور به همراه پارچه بافته شده است، به همین دلیل شستشوی آن کار دشواری است که در این موارد بهره گیری از خشکشویی بهترین راه حل است.

همچنین در مورد پارچه پرده ای لوردراپه که بیشتر در ادارات مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین راه تمیزی آن ها استفاده از مواد شوینده خشکشویی است.

پرکلرواتیلن در خشکشویی و حفظ بافت پرده

در فرآیند خشکشویی، به جای استفاده از آب که به تغییر رنگ پرده منجر می شود و همه لکه های موجود روی پرده را از بین نمی برد، از یک حلال غیر قطبی به نام پرکلرواتیلن بهره می گیرند. این حلال یکی از بهترین مواد شوینده خشکشویی است.

پرکلرواتیلن باعث از بین رفتن لکه ها می شود و بافت پارچه را حفظ می کند. نکته قابل توجه ای که وجود دارد، در خشکشویی چون از آب استفاده نمی شود، پرده ها بعد از شستشو کاملا خشک هستند! بنابراین چروک نمی شوند و آهار خود را حفظ می کنند. این ماده به دلیل پایین بودن درجه تبخیر آن، به سرعت باعث خشک شدن پارچه پرده می شود.

استفاده از ماده سکاپور در خشکشویی

یکی از مواد مورد استفاده در خشکشویی پرده برای از بین بردن لکه های چربی، روغن ، دوده و تعریق بدن بهره گیری از ماده سکاپور است. این ماده را به همراه پرکلرواتیلن در دستگاه می ریزند و لکه ها را به راحتی از بین می برند. توجه داشته باشید که استفاده از این ماده در ماشین لباسشویی خانگی امکان پذیر نیست.

رفع چربی از روی پرده

پرده های آشپزخانه به دلیل نزدیکی به اجاق گاز و پخت و پز، به راحتی چربی و روغن را به خود جذب می کنند که شستشو و تمیزی آن ها به روش های خانگی امکان پذیر نیست. به همین علت بهتر است از مراکز خشکشویی استفاده کنید.

یکی از مواد شوینده خشکشویی در از بین بردن لکه چربی، سکاپور است. این ماده را به نسبت یک به ده با محلول پرکلرواتیلن حل می کنند و در دستگاه های خشکشویی می ریزند. بهتر است قبل از ورود پرده به داخل دستگاه، مقداری از چربی را به کمک پنبه و برس نرم از روی قسمت های چرب پرده رفع کنید.

استفاده از نفت در خشکشویی پرده

شستشوی پرده ها با توجه به جنس آن ها متفاوت است. اجناس مختلف پرده نیاز به مواد شوینده مخصوص به خود دارند که برای جلوگیری از آسیب رسانی به بافت آن ها باید دقت کافی را به کار برد.

یکی از محلول های مورد استفاده به عنوان مواد شوینده خشکشویی، نفت است. نفت به دلیل آتش زا بودن خطراتی را در پی دارد. به همین علت در خشکشویی، محلولی از ترکیب یک ماده نفتی با تتراکلرید کربن تهیه می کنند و به شستشوی پرده ها می پردازند.

کلام آخر

پرده ها از اقلام مهم دکوراسیون منازل هستند که زیبایی و آرامش وصف ناپذیری را با خود به همراه می آورند. در اکثر خانواده ها، پرده های منازل به عنوان کالایی با طول عمر بالا استفاده می شوند به همین علت در هنگام خرید آن، وسواس و زمان زیادی به کار می برند.

شستشوی پرده، امری بسیار زمان بر است که نیاز به دقت فراوانی دارد. همچنین تمیزی آن ها در خانه به کمک ماده های شوینده خانگی ممکن است باعث از بین رفتن بافت پارچه و کدری پرده شود. بهترین روش شستشو استفاده از خشکشویی به کمک مواد شوینده مخصوص است.

پیشنهاد می کنیم برای شستشوی پرده ی منازل و ادارات از مرکز خشکشویی واش لین استفاده کنید. این مرکز علاوه بر خدمات پرده شویی، خدمات خشکشویی لباس و مبل شویی را نیز ارائه می دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد