با هزینه ثبت برند مواد غذایی آشنا شوید!

0

با هزینه ثبت برند مواد غذایی آشنا شوید! امروزه افراد سرمایه گذار زیادی نسبت به تاسیس شرکت در حوزه مواد غذایی اقدام می کنند. علت آن نیز تمایل کشورهای گوناگون به صادرات و کارهای تجاری با محصولات غذایی است. اما یکی از مهم ترین کارهایی که باید پیش از راه اندازی شرکت انجام شود، اقدام برای ثبت برند مواد غذایی است. آیا هزینه ثبت برند مواد غذایی را می دانید؟

با هزینه ثبت برند مواد غذایی آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : جالب است بدانید که برای ثبت شرکت با کارکرد تولید مواد غذایی، حوزه های مختلفی وجود دارد که برای تاسیس هر کدام از آن ها هزینه های خاصی تعیین شده است. در این مقاله قصد داریم هزینه های لازم برای ثبت برند مواد غذایی را به طور کامل و با جزییات بیان کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه کنجکاو هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

هزینه ثبت برند مواد غذایی در شرایط مختلف

زمانی باید نسبت به پرداخت هزینه های لازم در حوزه ثبت برند اقدام کنید که در سایت مربوط به اداره مالکیت معنوی عضو شده باشید. پس از آن لازم است مدارک مورد نیاز را در سایت درج کرده و همچنین اظهارنامه نیز درون سایت بارگذاری شود.

در این مرحله باید نسبت به پرداخت هزینه های موردنیاز برای ثبت برند اقدام کنید. البته شرایطی وجود دارد که باعث تغییر در میزان مبلغ پرداختی خواهد شد که در این بخش به طور مفصل درباره آن ها توضیح خواهیم داد.

هزینه طبقات و ثبت اظهارنامه

برای ثبت شرکت در یک طبقه لازم است مبلغ ۲۴۰۰۰ تومان پرداخت کنید. همچنین برای افزودن تعداد طبقات بر اساس هزینه اظهارنامه ای که قرار است ثبت شود، در مقدار آن تفاوت ایجاد خواهد شد. در تمامی انواع ثبت شرکت ها یکی از عوامل دخیل در میزان هزینه ها، حقیقی یا حقوقی بودن شرکت است.

در صورتی که شرکت شما حقیقی باشد به ازای یک طبقه مازاد باید حدود ۲۰۰۰۰ تومان و برای به ثبت رساندن اظهارنامه ۲۴۰۰۰ تومان پرداخت کنید. مبلغ افزودن طبقات برای شرکت های حقوقی ۴۰۰۰۰ تومان و در زمینه ثبت اظهارنامه ۴۸۰۰۰ تومان مشخص شده است. در صورتی که بخواهید به تعداد طبقات شرکت هر تعداد اضافه کنید می بایست ۲۰۰۰۰ تومان پرداخت شود.

هزینه موردنیاز برای ثبت آگهی در روزنامه

یکی از اعمالی که در هزینه ثبت برند مواد غذایی دخالت دارد، بودجه ای است که باید برای چاپ برند در روزنامه های رسمی کشور به عنوان موسس شرکت کنار بگذارید. همان طور که می دانید برای نشر برند، به چاپ دو بار از آگهی ثبت برند شرکت نیاز است.

زمانی که اظهارنامه مرتبط با ثبت برند بر اساس نظرات کارشناسان در اداره مالکیت معنوی تایید شد، باید نسبت به انتشار برند انتخابی در روزنامه ها اقدام شود. هزینه ای که لازم است به این منظور پرداخت کنید حداقل ۱۵۴۰۰۰ تومان در نظر گرفته می شود.

علت افزایش هزینه ثبت برند مواد غذایی در این زمینه نیز نوع چاپ برند و لوگوی انتخابی شما است که تاثیر مستقیمی روی میزان مبلغ پرداختی خواهد گذاشت. به عنوان مثال در صورتی که قصد داشته باشید برند شما سیاه سفید یا رنگی چاپ شود، هزینه آن نیز تغییر خواهد کرد. همچنین تعداد خطوطی که در روزنامه به منظور تبلیغ برند شما در نظر گرفته می شود یا تعداد کالا و محصولی که قصد چاپ آن ها را دارید، در هزینه تعیین شده موثر خواهد بود.

مبلغ موردنیاز برای حق الثبت برند مواد غذایی

در صورتی که از زمان چاپ برند در روزنامه یک ماه گذشت، باید نسبت به پرداخت حق الثبت اقدام کنید. نحوه پرداخت آن از طریق سایت مربوط به اداره مالکیت معنوی امکان پذیر است. عواملی که مقدار حق الثبت را تحت تاثیر قرار می دهد، تعداد طبقه های موردنظر سرمایه گذار و کالاهایی است که شرکت برای تولید و توسعه آن ها راه اندازی خواهد شد.

در این موضوع نیز حقیقی یا حقوقی بودن شرکت نقش بسزایی در تعیین میزان هزینه ثبت برند مواد غذایی خواهد داشت. یعنی اگر شخص حقیقی باشد، باید حدود ۱۲۰۰۰۰ تومان و در صورتی که سرمایه گذار در شرکت حقوقی باشد، می بایست حدود ۲۴۰۰۰۰ تومان را به عنوان بودجه در این زمینه کنار بگذارد.

اما اگر مبلغ مورد نیاز را بر اساس تعداد طبقاتی که به شرکت اضافه می شود معین کنیم، باید برای هر طبقه مازاد شرکت حقیقی حداقل ۱۰۰۰۰ تومان و برای شرکت های حقوقی حداقل ۲۰۰۰۰ تومان پرداخت شود.

هزینه آخرین آگهی در روزنامه

در مرحله پایانی لازم است که هزینه های مربوط به ثبت آگهی در روزنامه آخر را نیز پرداخت کنید تا ثبت برند شما با موفقیت انجام گیرد. نسبت به پرداخت مبلغ آگهی مربوط به ثبت برند مواد غذایی حتما پس از وصول وجه نقدی به عنوان حق الثبت باید اقدام شود.

این هزینه در کمترین حالت ۱۵۴۰۰۰ تومان تعیین شده است. یکی از مسائل کاربردی در حوزه ثبت برند کمک گرفتن از وکلای مجرب در این حوزه در نظر گرفته می شود. در صورتی که از یک وکیل دادگستری به منظور دریافت مدرک نهایی ثبت برند استفاده کردید، باید به عنوان حق تمبر ۲۰۰۰۰۰ تومان به شخص حقوقی پرداخت کنید. در صورتی هم که فرد متقاضی برای ثبت برند تبعه ایران نباشد، معادل هزینه ها باید بر اساس ارز رایج در آن کشور پرداخت شود.

به کمک ثبت برند مواد غذایی، آینده شرکت خود را تضمین کنید

در سال های اخیر سرمایه گذاران بسیاری پا به عرصه ثبت شرکت مواد غذایی گذاشته اند. همانطور که اطلاع دارید به این منظور باید نسبت به ثبت برند اقدام کنید. ثبت برند سبب شده که شرکت مدنظر بر اساس امور قانونی وارد بازار کسب و کار و تجارت شود.

در این زمینه یکی از متداول ترین سوالات، هزینه ثبت برند مواد غذایی است که برای سرمایه گذاران بسیاری مجهول است. در این مقاله تلاش کردیم تمام نکات تاثیر گذار بر هزینه شرکت ها را برای شما به طور کامل و شفاف توضیح دهیم.

همان گونه که در متن نیز توضیح داده شد، یکی از عوامل تاثیر گذار در حوزه ثبت برند، حقیقی یا حقوقی بودن شرکت است. همچنین تعداد طبقه های شرکت و کالاهای مورد نظر برای ارائه به عموم مردم نیز در مبالغ تعیین شده موثر خواهد بود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد