ابعاد و اندازه صندلی راک را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

0

ابعاد و اندازه صندلی راک را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟: با توجه به اینکه صندلی های گهواره ای یا راکینگ چیر به دلیل کاربردهای زیادی که دارند؛

طیف وسیعی از افراد از آن ها استفاده می کنند؛ باید در خرید و تهیه آن به نکاتی توجه کنید که از تمامی مزایا این نوع از کالاهای مفید بهره مند شوید.

ابعاد و اندازه صندلی راک را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از اصلی ترین مواردی که موجب می شود که با استفاده از یک صندلی احساس راحتی و آسودگی داشته باشید؛ ابعاد و اندازه مناسب آن است.

با این وجود، به دلیل تخصصی بودن تشخیص مقیاس ابعاد بسیاری از افراد ممکن است که در این زمینه دچار مشکل شوند.

با استفاده از نکاتی که در این نوشته به آن ها اشاره می کنیم؛ شما قادر به انجام این تشخیص مهم خواهید بود. بنابراین پس از انتخاب و تهیه صندلی دچار مشکل نمی شوید.

معیار انتخاب ابعاد و اندازه صندلی راک

به طور کلی، صندلی راک یا هر صندلی دیگری باید به نحوی باشد که شخص قادر به راحتی روی آن بنشیند و از روی آن بلند شود.

در ضمن نکته دیگر این است که ابعاد این وسیله نباید به نحوی باشد که زانوهای فرد در هنگام نشستن از پایه های صندلی بالاتر قرار بگیرد.

در خصوص دسته ها یا دستگیره ها نیز باید به نحوی باشند که ساعد دست روی آن احساس راحتی کند و شانه ها به بالاتر از حد معمول هدایت نشوند که شخص قادر باشد که روی صندلی بنشیند.

عمق این وسیله نیز مهم است و قواعدی دارد که باید به آن توجه شود. مانند این که عمق صندلی باید به میزانی باشد که تمامی طول از زانو تا کمر فرد را در خود جای دهد.

زیرا در صورتی که میزان عمق از حد استاندارد کم تر یا بیشتر باشد؛ شخص در طولانی مدت احساس خستگی و کمردرد خواهدداشت.

پشتی صندلی نیز باید تمامی ناحیه کمر را به خوبی بپوشاند. ضمن اینکه بهتر است که یک شیب ملایم در حد ده سانتی متر داشته باشد.

چنان که در برخی از طراحی های صندلی راک بخش پایینی صندلی خالی است.

تمامی این موارد نشان می دهد که باید هنگام خرید دقت زیادی به خرج دهید؛ اما تمامی این نکات در خصوص ابعاد و اندازه صندلی راک بر چه اساسی مشخص خواهند شد؟

این سوالی است که در تیترهای بعد به آن پاسخ خواهیم داد.

رده سنی

اگر صندلی راک را برای فرزند خود تهیه می کنید؛ باید سن دقیق او را به فروشنده بگویید که شما را راهنمایی کنند. به این دلیل که این نکته در انتخاب ابعاد و اندازه صندلی راک بسیار موثر است.

شاید تصور کنید که خصوصیات فردی اشخاص حتی در صورتی که همسن باشند؛ با یکدیگر متفاوت است.

در این صورت اگر فرزند شما با همسالان خود تفاوت زیادی از نظر جثه دارد؛ بهتر است که او نیز در زمان خرید صندلی راک حضور داشته باشد.

البته در سنین کودکی رشد بسیار سریع است و شاید صندلی راکی که امروز برای او تهیه می کنید؛ چند سال بعد قابل استفاده نباشد. با این حال نباید سلامتی او را فدای فدای قمیت ارزان کنید.

ابعاد و اندازه صندلی راک برای بزرگسالان نیز اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که بزرگسالان برخلاف کودکان مدت زمان زیادی را صرف نشستن می کنند.

در صورتی که این وسیله استاندارد نباشد؛ همین نشستن های طولانی مدت روی آن موجب خستگی سریع و حتی بروز آسیب در ناحیه کمر و ستون فقرات فرد می شود.

این در حالی است که پس از استفاده از صندلی راک انتظار می رود که دردهای کمری و خونرسانی به ارگان های بدن بهتر انجام شود و شخص پس از نشستن روی آن احساس آرامش پیدا کند.

بنابراین باید ابعاد و اندازه صندلی راک را با رده سنی شخصی که از آن استفاده می کند؛ مطابقت دهید.

کاربرد

از صندلی ها برای مصارف مختلفی همچون کنار میزکار، ریلکسیشن یا تمدد اعصاب، صرف غذا و غیره استفاده می شود.

البته صندلی راک را بیشتر جهت رفع خستگی روزانه، مطالعه و مصارفی از این دست تهیه می کنند. بنابراین این نوع را در دسته صندلی های راحتی قرار می دهیم.

با این تفاسیر، پشتی آن باید نرم تر و دارای شیب بیشتری نسبت به انواع معمولی باشد.

دستگیره ها در صندلی راک بهتر است که تا ۲۰ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد و عرض آن نیز حدود ۱۰ سانتی متر باشد که فرد راحتی مورد انتظار را هنگام نشستن روی آن تجربه کند.

بنابراین باید هنگام تصمیم گیری در مورد ابعاد و اندازه صندلی راک به کاربردی که از آن انتظار داریم و استانداردهای مختص به این مسئله نیز توجه کنیم.

سطح سلامت جسمی

اگر شخصی که قصد تهیه صندلی راک برای او را دارید؛ شرایط خاصی از لحاظ جسمی دارد؛ باید با پزشک معالج او در مورد ابعاد و اندازه صندلی راک مناسب برای او مشورت کنید.

به این دلیل که این وسیله شاید جهت ارتقا سلامت شخص استفاده خواهدشد و در صورتی که فاقد ابعاد مناسب باشد؛ این کارکرد را نخواهد داشت.

به همین جهت در چنین مواردی باید ابعاد صندلی را متناسب با توصیه های پزشک انتخاب کنید.

سخن پایانی

توجه به ابعاد و اندازه صندلی راک در خرید آن بسیار حائز اهمیت است.

به این دلیل که عدم توجه این فاکتورهای مهم و انتخاب نادرست، احساس ناخوشایندی را در استفاده از صندلی برای شخص به همراه خواهد داشت و حتی سلامتی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

به همین دلیل در این نوشته به عواملی همچون رده سنی و کاربرد مورد انتظار از صندلی راک به عنوان مسائل مهم در تصمیم گیری نسبت به ابعاد و اندازه آن اشاره شد.

با توجه به این مسائل جهت خرید صندلی راک با ید به مرکزی مراجعه کنید که انواع آن را در ابعاد مختلف به بازار عرضه کند.

به همین دلیل باید بدانید که امروزه امکان خرید اینترنتی صندلی راک نیز وجود دارد.

به طوری که وب سایت خوگر با عرضه انواع محصولات دکوراسیونی لوکس و باکیفیت بهترین مرکز جهت خرید اینترنتی صندلی راک محسوب می شود.

بنابراین همین الان جهت بهره مندی از تخفیفات ویژه و ارسال سریع محصول از این سایت بازدید کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد