آموزش ثبت شرکت دارویی ۱۳۹۹ مرحله به مرحله

0

آموزش ثبت شرکت دارویی ۱۳۹۹ مرحله به مرحله : امروزه ثبت شرکت بسیار پر اهمیت است. از آنجا که شرکت های دارویی ارتباط مستقیمی با سلامت انسان ها دارند باید ثبت شوند؛ به همین خاطر قصد داریم آموزش ثبت شرکت دارویی را مرحله به مرحله به شما عزیزان ارائه دهیم.

آموزش ثبت شرکت دارویی ۱۳۹۹ مرحله به مرحله

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این دنیای پر رمز و راز برای موفقیت و پیروزی باید شرکت خود را به ثبت برسانید که قادر به رقابت باشید. شرکت ها انواع گوناگونی دارند که به طور کلی روند ثبت یکسانی دارند اما ثبت شرکت های مرتبط با مسائل پزشکی مقداری پیچیده است.

در این مقاله قصد داریم آموزش ثبت شرکت دارویی را به شما ارائه دهیم و اگر در روند ثبت تغییراتی در سال ۱۳۹۹ رخ داده بود  آن را برای شما شرح دهیم.

بهتر است برای جلوگیری از موانع و مشکلات پیش رو از یک متخصص با تجربه و کاربلد راهنماییی بگیرید. پیشنهاد ما بهره گیری از کارشناسان مجرب موسسه ثبت فردا در این زمینه است.

آموزش ثبت شرکت دارویی به طور کامل

شرکت های دارویی شرکت هایی هستند که در زمینه تولید دارو، پخش دارو، صادرات و واردات دارو و همچنین فوریت های واردات دارو فعالیت می کنند. از آنجایی که این شرکت ها به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط هستند، باید مجوز های لازم برای فعالیت را دریافت کنند و شرکت خود را ثبت نمایند.

لازم به ذکر است بین شرکت های دارویی که در حوزه تولید، پخش یا صادرات و واردات دارو فعالیت دارند، تفاوتی نیست و هر کدام باید مجوزهای مربوطه را دریافت کند.

در بحث آموزش ثبت شرکت دارویی، شرایط و قوانینی وجود دارد که باید توسط مالک حقیقی یا حقوقی شرکت رعایت شود.

اگر شخص حقوقی (وکیل شرکت) مایل باشد اقدام به پخش، تولید، صادرات و واردات دارو کند باید موضوع فعالیت خود را در اساسنامه شرکت ذکر کند. همچنین توجه داشته باشید برای شرکت هایی که مشغول به پخش دارو هستند باید حوزه فعالیت آن ها یعنی پخش استانی یا کشوری در اساسنامه آورده شود.

در ادامه مقاله به بررسی مراحل ثبت شرکت دارویی می پردازیم.

مرحله اول؛ انتخاب نام برای شرکت دارویی

اولین مرحله در آموزش ثبت شرکت دارویی، انتخاب نام مناسب برای شرکت است. نامی که انتخاب می کنید باید یکتا و منحصر به فرد باشد. مرتبط با فعالیت و موضوع شرکت بوده و با شنیدن آن توسط افراد دیگر ، سو تفاهم ایجاد نشود.

نام شرکت باید از قوانین ذکر شده توسط دولت کشور پیروی کند و اسامی ممنوعه در آن نباشد.

بهتر است قبل از اقدام به ثبت، استعلام لازم برای نام انتخابی را بگیرید که عین یا شبیه آن قبلا ثبت نشده باشد.

مرحله دوم؛ دریافت مجوز از کمیسیون قانونی مرتبط با شرکت های دارویی

برای آنکه شرکت دارویی خود را ثبت کنید، باید مجوز لازم از اداره کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر را دریافت کنید. این مجوز ها به شرح زیر هستند:

  •     اخذ موافقت اصولی برای فعالیت شرکت؛
  •     اخذ و تمدید مجوز اولیه فعالیت شرکت؛
  •     دریافت پروانه تاسیس شرکت؛
  •     دریافت پروانه برای ثبت شعب مربوطه.

توجه داشته باشید در مرحله اول آموزش ثبت شرکت دارویی، شرکت باید بازرسی و ممیزی دوره ای نیز شود.

مرحله سوم؛ مدارک لازم برای دریافت مجوزهای مربوطه

برای ثبت شرکت دارویی باید موافقت اصولی کمیسیون مربوطه را دریافت کنید. مدارکی که لازم است فراهم کنید به شرح زیر است:

  •     درخواست کتبی برای دریافت موافقت اصولی کمیسیون برای شرکتی مانند پخش کشوری یا استانی دارو؛
  •     نسخه ای از اساسنامه شرکت با ذکر موضوع فعالیت آن؛
  •     تصویر روزنامه کثیرالانتشار که آگهی ثبت شرکت دارویی در آن درج شده است؛
  •     گواهی عدم سو پیشینه برای اعضای شرکت؛
  •     مدرکی مبنی بر عدم سو فعالیت در حوزه های دارویی و پزشکی؛
  •     فرم تعهد نامه شرکت دارویی؛
  •     معرفی نامه از معاونت غذا و دارویی کشور.

پس از ارسال مدارک به کمیسیون و بررسی توسط آنان، در صورت تایید، موافقت اصولی برای ثبت شرکت دارویی صادر می شود. در ابتدا این مجوز دارای اعتبار یکساله است؛ سپس در صورت داشتن صلاحیت های لازم، دو سال دیگر نیز قابل تمدید است.

نکته مهمی که در آموزش ثبت شرکت دارویی وجود دارد این است که اگر در طول این ۳ سال، شرکت دارویی صلاحیت های لازم را داشته باشد؛ قادر به دریافت پروانه تاسیس شرکت است. در صورتی که به نقض قوانین بپردازد، مجوز فعالیت شرکت دارویی لغو خواهد شد.

مرحله چهارم؛ تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت دارویی

برای ثبت شرکت دارویی باید توجه داشته باشید امکان ثبت آن در قالب شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت تضامنی وجود دارد.

لازم به ذکر است مدیر عامل انتخابی برای شرکت باید تابعیت ایرانی داشته باشد، متدین بوده و دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی باشد. همچنین باید در یکی از حوزه های دارویی و درمان فعالیت داشته باشد.

پس از اینکه مراحل بالا را رعایت کردید، با ورود به سامانه ثبت شرکت، فرم مربوطه را تکمیل نمایید و پس از دریافت کد تایید، با مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها، پرونده ای تشکیل دهید و هزینه های مربوطه اعم از هزینه چاپ آگهی در دو نوبت و هزینه حق الثبت را پرداخت کنید.

آخرین نکته در آموزش ثبت شرکت دارویی مدت زمان لازم برای ثبت شرکت است که ممکن است بین ۳ تا ۶ هفته زمان ببرد.

کلام آخر

ثبت یک شرکت دارویی که در حوزه پخش، تولید، صادرات و واردات دارو فعالیت می کند نیازمند دریافت مجوزهای لازم از کمیسیون قانونی شرکت های دارویی و پزشکی است.

پس از دریافت مجوز اولیه، شرکت اعتبار یک ساله برای فعالیت خود دریافت می کند و در صورت داشتن شرایط لازم، قادر است دو سال دیگر مجوز خود را تمدید کند. اگر پس از گذشت این سه سال، قوانین گفته شده را رعایت کند، پروانه کسب را دریافت نموده و قادر به ادامه فعالیت است.

لازم به ذکر است حتما در اساسنامه شرکت موضوع فعالیت شرکت مانند پخش استانی یا کشوری دارو درج شود و نسخه ای از آن به اداره ثبت شرکت ها تحویل گردد.

اگر در مسیر ثبت شرکت دارویی با مانعی برخورد کردید یا سوالی در رابطه با اخذ مجوزهای مربوطه داشتید، پیشنهاد می دهیم از مشاوره رایگان موسسه ثبت فردا در این زمینه بهره بگیرید. این موسسه در زمینه ثبت شرکت، انتخاب نام شرکت و تخمین هزینه ها به شما کمک می کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد