چند ترفند شستن پرده های توری و مخمل

0

چند ترفند شستن پرده های توری و مخمل : پرده ها به عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون خانه در زیبایی محیط تاثیر بسزایی دارند. از آنجایی که پرده ها همیشه در معرض گرد و خاک و آلودگی های هوا هستند، شستن و پاکیزه نگهداشتن آن ها هر چند وقت یک بار ضروری است.

چند ترفند شستن پرده های توری و مخمل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : روش شستشو و برق انداختن پرده، با توجه به جنس و نوع دوخت، متفاوت است. شست و شوی هر کدام از پرده های توری، مخمل، پلیسه و ساتن روش خاص خود را می طلبد. اگر می خواهید پرده هایی پاکیزه و براق داشته باشید، در ادامه شما را با چند ترفند شستن پرده با پارچه های تور و مخمل آشنا می کنیم. همراه ما باشید.

ترفند شستن پرده های توری

پرده های توری به دلیل ظرافتی که دارند ظاهری زیبا به محیط می دهند. نوع بافت پرده توری باعث می شود به راحتی گرد و خاک را به خود جذب کند. بنابراین شست و شوی آن، چه با دست چه در ماشین لباسشویی با دانستن چند ترفند شستن پرده، کار بسیار راحتی است.

شستن پرده های توری با دست

برای شستن و برق انداختن پرده های توری کافی است ابتدا پرده ها را از چوب پرده جدا کنید. سپس در ظرفی بزرگ مثل سطل، تشت یا وان، محلولی از یک ماده شوینده ملایم، یک یا دو قاشق غذاخوری آمونیاک و مقداری آب گرم درست کنید.

مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. پرده ها را به آرامی درون محلول گذاشته طوری که تمام قسمت های آن زیر آب قرار گیرد. در نظر داشته باشید که پرده های توری نباید چنگ زده شوند.

پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پرده را از آب درآورید. اگر پرده ها کاملا تمیز شده اند، آن ها را آبکشی کنید به این صورت که ظرف مورد نظر را دوباره با آب گرم پر کنید و پرده را داخل آن قرار داده و ماساژ دهید. این کار را انقدر تکرار کنید تا زمانی که تمام مواد شوینده از پرده خارج شود.

در انتها، پس از اینکه آب اضافی از پرده خارج شد، آن را لای حوله ای تمیز بگذارید که رطوبت از آن گرفته شود. در نظر داشته باشید که هیچ وقت پرده توری را فشار ندهید.

برای از بین بردن چرک مردگی و سیاهی های پرده از محلول آب سرد و سرکه، یا محلول جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید. به اینصورت که پس از درست کردن محلول، پرده را برای چند دقیقه در آن بخوابانید و سپس آبکشی کنید.

در نهایت، کارآمدترین ترفند شستن پرده برای از بین بردن لکه های گرد و غبار این است که پرده را چند دقیقه ای در محلول سرکه (نصف یک فنجان)، نمک (یک فنجان)، زاج سفید یا سولفات (یک قاشق غذاخوری) و شکر (یک قاشق غذاخوری) قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

شستن پرده های توری در ماشین لباسشویی

ترفند شستن پرده در لباسشویی متفاوت است. در این روش، بهتر است به درجه حرارت آب و نوع ماده شوینده دقت کنید.

درجه حرارت آب باید روی درجه ملایم تنظیم شود؛ سرد یا حداکثر ولرم. آب گرم به بافت تور آسیب میزند. از آنجایی که بافت پرده های توری بسیار ظریف است، ماده شوینده انتخابی باید ملایم و مناسب شستن پرده های توری باشد.

ترجیحا از برنامه خشک کن لباسشویی استفاده نکنید. احتمال دارد سرعت چرخش بالا به هنگام خشک کردن باعث پارگی پارچه شود.

پس از شستشو با حوله ای رطوبت اضافی را بگیرید و پرده را زیر نور آفتاب روی سطحی تمیز پهن کنید که خشک شود.

ترفند شستن پرده های مخمل

پارچه مخمل از ابریشم، پنبه و کتان تولید می شود. استفاده از این نوع پرده کنار پرده های توری جلوه زیبایی به خانه شما می دهد. برای جلوگیری از نور زیاد بهترین انتخاب، پرده های مخمل هستند که به دلیل تنوع رنگ و ضخامت، طرفداران زیادی دارند.

به دلیل قیمت بالای این نوع پارچه، برای حفظ و نگهداری آن و جلوگیری از هر نوع هزینه اضافی بهتر است با ترفند شستن پرده مخمل آشنا شویم.

شستن پرده های مخمل با دست

شستن دستی این نوع پرده ها به شستشوی آن ها با ماشین لباس شویی اولویت دارد. در این روش آسیب کمتری به بافت پارچه می رسد.

قبل از هر کار، ابتدا گرد و خاک روی پرده را با جارو برقی بگیرید. اگر روی پرده لکه ای هست، آن را با کمک صابون برطرف کنید؛ به این صورت که صابون را در کمی آب ولرم قرار دهید و کف حاصل از آن را با دستمال نخی روی لکه ها بکشید. فشار دست نباید زیاد باشد چون باعث می شود پرزهای مخمل از بین برود.

پرده ها را در محلولی از آب سرد و ماده شوینده ملایم برای چند دقیقه قرار دهید. بهتر است ماده شوینده مایع باشد. احتمال دارد پودرها پس از شستشو در بافت مخمل باقی بمانند یا باعث بروز لکه شوند. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پرده ها را از محلول درآورید و آبکشی کنید.

شستن پرده های مخمل با ماشین لباسشویی

برای شستن پارچه مخمل در لباسشویی باید به برچسب های مراقبت از پرده و دستورالعمل های ماشین دقت کنید. حتما یک برنامه شستشوی ملایم را انتخاب کنید.

قبل از هر چیز پرده ها را با دور ملایم در آب سرد بشویید؛ با این کار گرد و غبار موجود در بافت پارچه از بین می رود. سپس از ماده شوینده ملایم و آب ولرم برای شستشو استفاده کنید. آب گرم پارچه را از شکل طبیعی خود خارج می کند. برای گرفتن آب اضافی از خشک کن استفاده نکنید؛ به جای آن، آب اضافه را با دست بگیرید و همان طور مرطوب آویزان کنید.

اگر پارچه مخمل شما رنگ پس می دهد بهترین ترفند شستن پرده استفاده از خدمات خشکشویی است.

سخن پایانی

جنس پارچه نقش بسیار مهمی در انتخاب ترفند شستن پرده و براق کردن آن دارد. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده دیگر نیازی نیست نگران از بین رفتن پرده های خانه خود باشید.

نظافت مداوم پرده در طول عمر، پاکیزگی و براقی پرده ها نقش بسزایی دارد. کارآمدترین ترفند شستن پرده، زدودن مداوم گرد و خاک و لکه ها از پرده ها است.

سایت واش لین با ارائه خدماتی فوق العاده، شما کاربران گرامی را در امر شستشوی پرده ها یاری می رساند. با مراجعه به این سایت پاکیزگی و آرامش را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد