وکیل جهت ثبت برند ایرانی

0

وکیل جهت ثبت برند ایرانی : یکی از مهم ترین موارد برای شرکت های تولیدی و تجاری، ثبت برند است. شرکت های دارای برند شهرت و اعتبار خاصی بین مردم دارند و همین موضوع باعث می شود که شرکت ها در ابتدای کار خود به ثبت برند بپردازند.

وکیل جهت ثبت برند ایرانی

ثبت برند مانند تمامی امور اداری مراحل خاصی دارد که باید شرایط و زمان کافی برای آن را داشته باشید؛ اما اگر زمان کافی جهت انجام این کار را در اختیار ندارید و اطلاعات شما در این زمینه کافی نیست؛ به یک وکیل جهت ثبت برند خود مراجعه کنید.

برند چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برند یا نشان تجاری یک نام، عبارت، نماد، طرح یا هر ویژگی است که باعث تمایز محصول یا خدمات شما با موارد مشابه می شود. واژه برند عموما به محصول یا خدمتی اشاره می کند که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد.

شرکت ها همیشه به دنبال راه هایی جهت کسب و جلب وفاداری مشتری ها هستند و وفاداری به برند از موضوعات مهمی است که مورد توجه شرکت ها قرار می گیرد. علامت تجاری از جمله مهم ترین عوامل در بازاریابی و موفقیت یک شرکت به شمار می رود. به همین دلیل باید این عمل توسط فردی ماهر و با اطلاعات کافی انجام شود.

چرا امور ثبت برند را به وکیل می سپاریم؟

ثبت برند مراحل و شرایطی دارد که جهت طی این مراحل باید اطلاعات کافی در زمینه ثبت برند و قوانین کشوری داشته باشید. به همین دلیل افراد عادی توانایی ثبت برند به صورت صحیح را ندارند و باید این کار را به وکیلی مجرب و کاردان بسپارند.

همچنین برخی از مراحل ثبت مانند چاپ رسمی روزنامه های اول و دوم کاری زمان بر است و پرونده ثبت شما در صف اداره مالکیت معنوی قرار خواهد گرفت و ممکن است که مدت ها در نوبت بمانید.

امروزه تعداد زیادی از وکلا در این زمینه فعالیت می کنند و این امکان فراهم شده است که امور ثبت برند خود را به آن ها بسپارید که بدون اتلاف وقت برند شما را به ثبت برسانند. وکلای امور ثبتی اطلاعات کافی در رابطه با قوانین ثبت برند و مراحل و شرایط آن دارند و بهترین برند را برای شما به ثبت می رسانند.

وظایف وکیل چیست؟

جهت سهولت امور ثبتی مانند ثبت ارائه دادخواست، تشکیل پرونده ثبت، ثبت املاک و غیره باید به وکلای مجرب مراجعه کنید. به همین دلیل در ادامه برخی از وظایف وکیل جهت ثبت برند را برای شما شرح می دهیم:

  • وکیل باید در زمان کوتاه برند مناسبی را برای شرکت مورد نظر به ثبت برساند.
  • وکیل موظف است که برند موردنظر را طبق قوانین ایران ثبت کند.
  • از بروز هر گونه مشکل در امور ثبت برند جلوگیری می کند.
  • وکیل فقط باید در حیطه ای که وکالت دارد؛ فعالیت کند.
  • وکیل باید وفادار باشد و با دریافت هزینه ای مناسب امورات ثبت برند را به بهترین نحو انجام دهد.

انتخاب وکیل جهت ثبت برند

اگر جهت ثبت برند خود قصد دارید که به وکیل مراجعه کنید؛ باید با ویژگی های یک وکیل  مجرب آشنا باشید. زیرا اگر وکیل مناسبی انتخاب نکنید؛ ممکن است که علاوه بر پرداخت هزینه برند مناسب نداشته باشید. بنابراین با توجه به ویژگی های زیر وکیلی آگاه و با تجربه انتخاب کنید.

وکیل قابل اعتماد

از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب قابل اعتماد بودن است. وکیل قابل اعتماد باعث می شود که شما با خیالی آسوده امور ثبت را به او واگذار کنید و این اطمینان را داشته باشید که به بهترین نحو انجام خواهند شد.

وکیل کاردان

امور ثبت برند باید به بهترین نحو انجام شوند و هیچ مشکلی در پی نداشته باشند. زیرا ثبت برند مهم ترین موضوع برای صاحبان شرکت ها به شمار می رود. بنابراین باید ثبت برند را به وکیلی کاردان بسپارید که امورات را بدون نقص پیش ببرد.

انواع مختلف وکالت ثبت برند

جهت استخدام یک وکیل خوب جهت رسیدگی به امورات ثبتی شرکت خود، باید با انواع وکالت در این زمینه که در ادامه ذکر می شود؛ آشنا باشید:

  • در صورتی که شخصی، فرد دیگری را جهت انجام کلیه امور که ممکن است که امور اداری یا امور مالی باشد؛ وکیل کند؛ وکیل حق دارد که تمامی امور خرید و فروش را انجام دهد و نیازی به اجازه موکل ندارد. به این نوع وکالت، مطلق گفته می شود.
  • چنانچه مورد وکالت مشخص باشد؛ وکیل تنها در حیطه آن مورد حق وکالت دارد و موارد دیگر از حیطه اختیارات وی خارج است که این نوع مطلق نخواهد بود.

طی مراحل ثبت برند توسط وکیل

  • ثبت برند به صورت شخصی: به مدارک هویتی شخص متقاضی، پروانه کسب یا بهره برداری کالاها یا خدمات مورد نظر، جواز و در صورت لاتین بودن به کارت بازرگانی نیاز دارد.

ثبت برند به صورت شرکتی: آخرین روزنامه تغییرات مبنی بر تمدید هیئت مدیره، روزنامه تاسیس، مدارک هویتی اشخاصی که حق امضا دارند؛ جواز، پروانه کسب یا پروانه بهره برداری مرتبط با کالا یا خدمات درخواستی و در صورت لاتین بودن به کارت بازرگانی نیاز است.

وکیل ثبت برند جهت این کار پس از تکمیل مدارک به سایت  iripo.ssaa.irمراجعه می کند. سپس بر گزینه ثبت اظهارنامه علامت کلیک کرده و ثبت شرکت را انجام خواهد داد.

بعد از تایید اطلاعات نوبت به افزودن ضمائم می رسد. هر ضمیمه ای که از شما درخواست می شود را در قالب pdf  و یا jpg آپلود می کند.

پس از ثبت نهایی، هزینه را پرداخت کرده و در این مرحله شماره اظهارنامه به شما تعلق می گیرد که از طریق این شماره پیگیری های بعدی را انجام می دهد.

نتیجه گیری

اگرچه شما الزاما به استخدام وکیل جهت ثبت برند خود نیاز ندارید؛ اما جهت اینکه تمامی مراحل ثبت به صورت دقیق و بدون اتلاف وقت طی شوند؛ توصیه ما این است که به وکیلی قابل اعتماد و کاردان مراجعه کنید. ثبت برند باعث می شود که خدمات و محصولات شما با نام تجاری مخصوص شما ارائه شوند و اگر اشخاصی قصد سواستفاده از از کالا یا خدمات شما را داشته باشند؛ از طریق قانون از این عمل جلوگیری کنید.

اگر ثبت برند را به صورت شخصی انجام دهید؛ ممکن است که به تمامی قوانین و ضوابط واقف نباشید که این امر در آینده برای شما مشکل ساز خواهد شد. به همین جهت در این مقاله موارد مربوط به وکیل ثبت برند ایرانی را توضیح دادیم که با استخدام این اشخاص امور خود را به بهترین شکل انجام دهید

در این رابطه جالب است بدانید که متخصصان سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری بسیار شما را همراهی خواهند کرد؛ بدون اینکه وقت یا هزینه زیادی پرداخت کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد