میز مطالعه چوبی تا چه حد ماندگار می ماند؟

0

میز مطالعه چوبی تا چه حد ماندگار می ماند؟: میز مطالعه چوبی از آن دسته وسایلی است که برای شما زیاد عمر می کند.

چوب ماندگارترین جنس است و اگر از آن به خوبی نگهداری شود تا سال های سال عمر می کند.

رعایت برخی نکات برای جلوگیری از آسیب به میز چوبی و از طرفی آشنایی با نوع چوب به کاررفته در آن به شما کمک می کند، سال ها از وسیله چوبی خود به خوبی استفاده کنید.

میز مطالعه چوبی تا چه حد ماندگار می ماند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یک میز مطالعه چوبی معمولا ساعات طولانی استفاده می شود و ممکن است، به شیوه ای طراحی شده باشد که وزن زیادی را تحمل کند؛

ولی باید جهت حفظ استحکام و زیبایی این میزها از انجام برخی کارها خودداری کرد. در ادامه این نوشتار نکاتی را بیان می کنیم که به شما می گویند، یک میز مطالعه از جنس چوب تا چه زمانی برای شما کارکرد دارد؛

پس اگر می خواهید میز چوبی بخرید یا به تازگی این وسیله را خریده اید، این نوشتار برای شما بسیار سودمند است.

ماندگاری میز مطالعه چوبی

میزهای مطالعه معمولا برای کارهایی چون نگارش، انجام کارهای دستی مثل نقاشی و از این دست نیز علاوه بر مطالعه استفاده می شوند.

اگر قصد دارید، بدانید این میزها تا چه حد ماندگاری دارند، باید عوامل آسیب زای آنها را بشناسید و درصدد رفع آنها بربیایید.

یک میز چوبی به طور متوسط چیزی نزدیک ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کند و اگر موارد زیر را رعایت کنید، این میزان بیشتر می شود:

آسیب های فیزیکی

اگر از این میزها در برابر آسیب های فیزیکی و ظاهری حفاظت شود، قطعا برای سالیان سال استفاده می شوند. چوب های گوناگون طول عمر گوناگون دارند و این مورد به عوامل متفاوتی وابسته است.

پس یکی از عواملی که در تعیین مدت زمان ماندگاری میز چوبی نقش به سزایی دارد، آسیب فیزیکی است. میز شما نباید هیچ شکستگی یا ترک داشته باشد.

هرگونه آسیب این شکلی که از برخورد جسم سخت، افتادن، کوبیدگی و حمل نادرست برای میز ایجاد شوند، مدت ماندگاری آن را کاهش می دهند.

هرگونه شکستی که بافت درونی چوب را در معرض محیط قرار دهد، ممکن است، به شدت ماندگاری میز را کاهش دهد.

خوب است، حین خرید میز مطالعه و حمل آن بسیار دقت شود. یکی از بهترین گزینه ها برای انجام این کار خرید اینترنتی میز چوبی است.

وب سایت خوگر که انواع مختلفی از میز مطالعه چوبی را برای شما فراهم کرده است، با سرویس حمل رایگان و ایمن خیال شما را بابت حمل سالم و صحیح وسیله چوبی راحت می کند.

استفاده درست

باید دقت کنید که چه میزان وزنی را بر میز تحمیل می کنید. گاهی قرارگیری وسایل سنگین برای مدت طولانی روی میز سبب تاب برداشتن و آسیب آن می شود.

از طرفی خراشیدگی سطح میز با وسایل تیز یا نگارش روی سطح آن از عوامل دیگری هستند که مایه کاهش ماندگاری میز می شوند.

دقت کنید پایه های میز شل نشده باشند. به طور منظم میز را جهت انجام تعمیرات چک کنید و مراقب لبه های آن باشید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

رطوبت زیاد

از جمله مواردی که طول عمر میز مطالعه چوبی شما را کاهش می دهد، رطوبت زیاد است. هر نوع چوبی به مقدار کمی نم نیاز دارد تا خشک نشود و این میزان نم در هوا هست؛

مگر به دلیل تغییر فصل و دما یا استفاده از تهویه نامناسب از بین رفته باشد. در هر صورت رطوبت زیاد از مواردی است که ماندگاری میز چوبی را به شدت پایین می آورد.

تغییر دما

میز مطالعه چوبی شما تا حدی ماندگار است که در معرض تغییرات ناگهانی دما قرار نگرفته باشد.

این عامل عمر چوب را تاحد بسیار زیادی کاهش می دهد. اگر به دنبال افزایش ماندگاری میز خود هستید، دمای محیط را به صورت آهسته تغییر دهید.

نگهداری صحیح

همانطور که گفتیم، میز مطالعه چوبی ماندگاری بسیاری دارد، گاهی تا نزدیک ۲۰ یا ۳۰ سال ولی این امر وابسته به نگهداری صحیح است. چند مورد از نکات نگهداری صحیح را ببینیم:

  • استفاده از پارچه مناسب نخی برای گرد و غبار زدایی
  • استفاده از شوینده های مخصوص چوب
  • لکه بری به موقع
  • تمیزکاری کامل و با دقت
  • پولیش کاری به صورت منظم

جلوگیری از آسیب حشرات

برخی از حشرات مانند موریانه به سادگی در بافت چوبی میز نفوذ می کنند و آن را از بین می برند.

ماندگاری میز نیز تاحد زیادی به این مورد وابسته است و درواقع این امکان هست که بگوییم میز شما حدی ماندگاری دارد

که علاوه بر عدم وجود آسیب فیزیکی، استفاده و نگهداری صحیح و دوری از رطوبت و تغییر دما از نفوذ حشرات موذی نیز دور باشد؛ بنابراین طبق برنامه منظم میز را سمپاشی کنید.

آنچه در این نوشتار خواندیم

یک میز مطالعه چوبی تا حدی ماندگار است که از تمام آسیب های فیزیکی دور باشد، در معرض تابش نور آفتاب و تغییر دمای ناگهانی قرار نگیرد،

به درستی از آن استفاده شود و نگهداری از آن به روش صحیح صورت پذیرد و در پایان حشرات موذی از آن دور باشند.

طبق مواردی که گفته شد، اگر قصد خرید میز را دارید، باید در نگهداری آن کوشا باشید و برنامه منظم بچینید تا ماندگاری آن بیشتر شود.

یکی دیگر از عواملی که از ابتدا این امکان را دارید که برای افزایش ماندگاری میز خود انجام دهید، خرید اینترنتی میز است؛

چون اکثر فروشگاه های آنلاین سرویس حمل دارند و میز را طبق استانداردهای مناسب جا به جا می کنند و هیچ آسیبی به میز نمی رسد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد