قوانین ثبت شرکت در آلمان چیست؟

0

قوانین ثبت شرکت در آلمان چیست؟ آلمان یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته در جهان محسوب می شود. به همین دلیل در سال های اخیر ثبت شرکت در آلمان به یک روش سرمایه گذاری بسیار مناسب و راهی مطمئن جهت ورود به این کشور تبدیل شده است. دلیل این مسئله رویکرد اقتصادی مسئولان این کشور به موضوع جذب سرمایه گذاران خارجی عنوان می شود.

قوانین ثبت شرکت در آلمان چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به این جهت که آن ها عدم آشنایی سرمایه گذاران با زبان و فرهنگ خود را یک مانع نمی دانند و تنها به رونق اقتصادی کشور خود که به این واسطه انجام خواهد شد؛ توجه دارند. در مقابل این روش سرمایه گذاری برای خارجیان نیز منافع فراوانی خواهدداشت که این عمل را به یک معامله دو سر سود تبدیل می کند.

بنابراین طبیعی است که افراد زیادی به این امر علاقه مند باشند. اگر این موضوع برای شما نیز جذابیت دارد؛ پیش از اقدام بهتر است که در رابطه با قوانین ثبت شرکت در آلمان اطلاعات کاملی به دست آورید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز در رابطه با قوانین ثبت شرکت در آلمان

درست است که با ثبت شرکت در کشور آلمان شما به دلیل قوانین و استانداردهای درست و اصولی موجود امنیت بالایی را در مورد سرمایه خود احساس می کنید و قوانین مالیاتی سختگیرانه ای نیز در این کشور وجود ندارد؛ اما باید همه چیز را در رابطه با قوانین ثبت شرکت در کشور آلمان بدانید. به این دلیل که آینده کسب و کار خود را به درستی پیش بینی کنید.

به همین دلیل در این قسمت قوانین ثبت شرکت در این کشور را برای شما شرح می دهیم:

قوانین مربوط به سرمایه گذار

فردی که قصد سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در آلمان را دارد؛ باید بالای ۲۰ سال سن داشته باشد. در رابطه با متقاضیانی که سن آن ها بیش از ۴۵ سال است؛ میزان سرمایه بیشتری باید به تایید دولت آلمان برسد.

با این وجود در رابطه با مدرک زبان و آشنایی کامل با زبان آلمانی اصول سختگیرانه ای در قوانین ثبت شرکت در آلمان وجود ندارد. چنان که تنها کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند؛ باید مدارک زبان را به دولت ارائه دهند.

طرح توجیهی اقتصادی

قوانین ثبت شرکت در آلمان چیست؟ افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور صنعتی را دارند؛ باید جهت سرمایه گذاری خود یک طرح تجاری و اقتصادی یا business plan را ارائه دهند. این طرح باید عوامل اتاق بازرگانی دولت آلمان را توجیه کند که طرح شما سودمند و پربازده خواهد بود. بنابراین تنها در صورت تایید این ارگان است که فعالیت شما شروع خواهد شد.

رویکرد دولت نسبت به سرمایه گذاران خارجی

شاید بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که مردم کشور آلمان نژاد پرست هستند و امکان دارد که این مسئله موجب عدم موفقیت کسب و کار و در  نهایت از بین رفتن سرمایه آن ها شود. این در حالی است که رشد اقتصادی زیاد در این کشور یک فرصت بسیار خوب برای سرمایه گذاری و حتی اخذ اقامت با ثبت شرکت به شمار می رود.

درواقع باید بدانید که دولت این کشور به دلیل منفعتی که این سرمایه گذاری برای آن ها خواهد داشت؛ تفاوتی بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی قائل نمی شود. شما به عنوان یک خارجی که قصد ثبت شرکت در آلمان را دارید؛ ممکن است که بابت موارد دیگری همچون مصادره اموال یا فساد اداری و اقتصادی در این کشور نگران باشید.

به این دلیل که تمامی این موارد بر آینده شغلی شما تاثیرگذار هستند. با این حال باید بدانید که طبق بررسی های انجام شده در این زمینه، کنترل فساد اداری و اقتصادی در این کشور به طور بسیار جدی پیگیری می شود. به طوری که هیچ خطری در خصوص مصادره اموال، سرمایه گذاران خارجی را تهدید نخواهدکرد.

قوانین مربوط به انواع شرکت ها در آلمان

در رابطه با قوانین ثبت شرکت در آلمان باید به نوع شرکت تجاری که قصد راه اندازی آن را دارید نیز توجه کنید. به طور کلی در این کشور امکان ثبت شرکت با مسئولیت محدود، سهامی، شراکتی عام و حتی تاسیس شعبات شرکت های موجود در کشورهای دیگر وجود دارد که هر یک قوانین مخصوص به خود را دارند.

به همین دلیل در ادامه به تشریح قوانین ثبت شرکت در آلمان برای انواع کسب و کارها می پردازیم:

با مسئولیت محدود یا GMBH

بیشتر افراد این نوع را جهت ثبت شرکت در آلمان انتخاب می کنند. زیرا یک سرمایه گذار به تنهایی و با میزان سرمایه ۲۵۰۰۰ یورو این شرکت را ثبت خواهد کرد و حداکثر شرکا سه نفر هستند. به طوری که یکی از این سه نفر باید به عنوان مدیر معرفی شود.

البته نیازی نیست که آلمانی باشد؛ اما در هر صورت تمامی شرکا باید قرارداد شراکت داشته باشند. اسناد مربوط به روال ثبت این شرکت در اداره صنایع کشور آلمان موجود است. ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در آلمان حدود سه هفته زمان می برد و باید حدود ۸۰۰ یورو به عنوان هزینه های ثبتی پرداخت کنید.

سهامی عام یا AG

این نوع به سرمایه بیشتری نسبت به نوع قبل نیاز دارد. زیرا جهت ثبت یک شرکت سهامی باید حداقل ۵۰۰۰۰ یورو سرمایه در اختیار داشته باشید. بنابراین به نظر نمی رسد که این نوع از شرکت ها برای افراد تازه کار و سرمایه گذارانی که به تازگی وارد بازار جهانی شده اند؛ مناسب باشد.

همچنین اشخاصی که یک شرکت سهامی عام در آلمان تاسیس می کنند؛ حداقل باید ۵ نفر باشند و تمامی سرمایه آن در همان ابتدا در بازار بورس ثبت شود. اسناد مهمی همچون اساسنامه نیز باید در دادگاه یا دفترخانه به ثبت برسد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه کشور آلمان رشد اقتصادی و صنعتی بسیار زیادی دارد؛ تعداد زیادی از صاحبان سرمایه این کشور را برای اهداف تجاری و اقتصادی خود انتخاب می کنند. البته با این سرمایه گذاری مطمئن و پربازده، مزایای مختلفی همچون اقامت در این کشور به متقاضیان تعلق خواهدگرفت.

همین موارد سبب شد که در این مقاله به قوانین ثبت شرکت در این کشور بپردازیم. بنابراین دانستید که رویکرد دولت آلمان نسبت به سرمایه گذاران خارجی بسیار مثبت است. به نحوی که هیچ گونه تفاوتی بیان سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این کشور وجود ندارد.

ضمن اینکه عدم وجود فساد مالی و اداری و مالیات کم در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی زمینه مناسبی جهت رشد اقتصادی فراهم می کند. همچنین متوجه شدید که جهت ثبت شرکت در این کشور، شخص باید حداقل ۲۰ سال سن داشته باشد و ارائه مدرک زبان تنها برای افراد فاقد مدرک دانشگاهی واجب است.

در نهایت اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر یا وکلایی هستید که شرکت شما را در آلمان ثبت کنند؛ پیشنهاد می دهیم که با کارشناسان ما در ثبت فردا ارتباط برقرار کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد