ثبت برند لوازم آشپزخانه را تخصصی یاد بگیرید!

0

ثبت برند لوازم آشپزخانه را تخصصی یاد بگیرید! یکی از مواردی که باعث می شود که اشتیاق و علاقه به آشپزی بیشتر شود و کیفیت غذاهای طبخ شده افزایش پیدا کند؛ لوازم و ظروفی است که در آشپزخانه از آن استفاده می شود. به همین جهت هر اندازه این لوازم زیباتر و به روزتر باشند؛ محیط به نظر دلچسب تر خواهد شد و افراد برای پخت غذاهای خوشمزه انگیزه پیدا می کنند.

ثبت برند لوازم آشپزخانه را تخصصی یاد بگیرید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین جهت نیز در هر دوره، صنعت مد لوازم آشپزخانه را دگرگون می کند و مدل های بیشتر و جدیدتری وارد بازار می شوند. این مسئله بازار تولید و عرضه این لوازم را داغ نگه می دارد. با توجه به اینکه افراد زیادی به دلیل سودآوری به کار روی می آورند؛ لازم است که فعالان در این زمینه جهت جلوگیری از سواستفاده نسبت به ثبت برند لوازم آشپزخانه اقدام کنند.

به همین دلیل این امر مراحل مختلفی دارد که در این نوشته قصد داریم که تمام نکات آن را شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم در رابطه با ثبت برند لوازم آشپزخانه

در قوانین مخصوص به ثبت برند کلیه موضوعات به ۴۵ طبقه کلی تقسیم می شوند. در طبقه ۲۱ از این تقسیم بندی کلیه ظروف آشپزخانه قرار دارد. درواقع در این طبقه تمامی لوازم خانگی و ظروف و دستگاه هایی که در خانه استفاده می شوند؛ وجود دارند. به طوری که هر یک از این وسایل یک کد منحصر به فرد شش رقمی خواهند داشت که با عدد ۲۱ شروع می شود. به عنوان مثال قالب کیک کد ۲۱۰۱۴۲ دارد.

برخی از مواردی که در این طبقه قرار می گیرند؛ شامل ظروف مخصوص پخت و پز مانند قاشق، انبرک یخ و قند، سطل، تابه، کتری، پرس سیر و غیره است. از جمله وسایل باغبانی نیز باید به مواردی همچون دستکش باغبانی، قوطی آبیاری، نازل برای شلنگ آب، آکواریوم داخل سالن و غیره اشاره شود.

با این وجود باید توجه داشته باشید که مواردی همچون وسایل شوینده، ظروف ذخیره سازی و حمل و نقل، دستگاه های برقی، ظروف پخت و پز برقی، آینه توالت و مواردی از این دست در طبقه بندی ۲۱ جایی ندارند.

اهمیت ثبت برند لوازم آشپزخانه

زمانی که شما برند خود را ثبت می کنید؛ درواقع به تولیدات و خدمات خود یک هویت خاص می بخشید که با استفاده از آن در اذهان مردم ماندگار می شود و شخصیت پیدا خواهدکرد. در قوانین ایران به جای واژه برند از لفظ نام تجاری استفاده شده است.

نام تجاری جهت اینکه شناسایی آسان تری داشته باشد؛ به همراه یک علامت تجاری یا لوگو به ثبت می رسد. این علامت باید با توجه به عوامل مختلفی همچون روانشناسی طرح و رنگ و تاثیر بر مخاطب انتخاب شود. زیرا از این عامل جهت انجام بازاریابی و جذب بیشتر مخاطب استفاده خواهدشد.

زمانی که شما اطمینان دارید که تمامی زحماتی که جهت جذب مخاطب می کشید؛ تنها با نام شما شناسایی خواهدشد؛ بدون شک تلاش بیشتری جهت افزایش کیفیت محصول یا خدمات خود می کنید. به طوری که در نهایت به پیشرفت روزافزون شما منجر خواهدشد. شرکت ها و ارگان های خصوصی و دولتی نیز زمانی که میزان قانونمندی شما را مشاهده می کنند؛ با اطمینان با شما همکاری می کنند.

شرایط ثبت برند برای لوازم آشپزخانه

این نوع از ثبت برند همچون دیگر برندها شرایط و قوانینی دارد که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم:

  • برند مد نظر شما یا حتی مشابه آن نباید پیش تر به ثبت شده باشد؛
  • از علائم یا کلمات ممنوعه و منافی قانون و شرع در آن استفاده نکنید. منظور از این علائم هرگونه آرم معروف مانند هلال احمر، پرچم کشور و کلماتی است که به سازمان یا مقام خاصی دلالت کند؛
  • اسامی عام قابلیت ثبت ندارند؛
  • برند انتخابی شما باید با محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید؛ مرتبط باشد؛
  • هر نام تجاری که به ثبت می رسد؛ برای مدت ده سال اعتبار دارد و پس از گذشت این مدت زمان نیز در صورت پرداخت مبالغ معین مجدد معتبر است؛

نحوه ثبت برند برای لوازم آشپزخانه

ثبت برند لوازم آشپزخانه پروسه طولانی و پیچیده ای ندارد؛ با این حال اگر در انجام آن تجربه و آگاهی کافی نداشته باشید؛ امکان دارد که دچار سردرگمی شوید. چنان که شاید  به دلیل عدم آگاهی کارهای شما به تعویق بیافتد. بنابراین بهتر است که پیش از هرگونه اقدام از راهنمایی های سایت ثبت فردا و وکلا مشهور آن استفاده کنید.

پس از اینکه نام تجاری مورد نظر خود را انتخاب کردید؛ از یک مرجع آگاه بخواهید که استعلام مربوط به آن را انجام دهد. این استعلام به این دلیل انجام می شود که این برند یا مشابه آن پیش از این به ثبت نرسیده باشد. سپس باید در سایت مربوط به اداره مالکیت معنوی جهت ثبت نام و تکمیل اظهارنامه ثبت برند لوازم آشپزخانه اقدام کنید.

پس از این مرحله کارشناسان این سازمان پرونده شما را بررسی می کنند و اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشت؛ درخواست انتشار آگهی نوبت اول انجام می شود. به طوری که در صورت گذشت مدت زمان اعتراض آن شما باید مدارک خود را به شکل کامل به اداره مالکیت معنوی واقع در استان یا شهرستان خود ارائه دهید.

همچنین جهت ثبت برند برای یک شرکت یا یک شخصیت حقیقی باید مدارک متفاوتی را تحویل دهید. درواقع یک برند حقوقی به مدارک هویتی صاحبان امضا و مدیران شرکت و همچنین مدارک ثبتی شرکت نیاز دارد. این در حالی است که در رابطه با ثبت برند حقیقی به مدارک هویتی شخص متقاضی نیاز است.

پس از بررسی پرونده و مدارک متقاضی باید ضمن پرداخت هزینه های جاری ثبت نام تجاری جهت انتشار آگهی نوبت دوم اقدام کند و پس از آن ثبت برند به پایان می رسد.

سخن پایانی

در این مقاله گفته شد که ثبت برند لوازم آشپزخانه باعث اعتبار بیشتر فعالیت های شما می شود و ضمن ایجاد یک هویت خاص در ذهن مخاطب، فروش و درآمدزایی شما را افزایش خواهدداد. لوازم آشپزخانه در طبقه ۲۱ از دسته بندی ثبت برند قرار می گیرد که در آن موارد دیگری نیز همچون لوازم بهداشتی و لوازم باغبانی نیز وجود دارد. با این حال هرگونه لوازم برقی در آشپزخانه و منزل در این دسته جایی ندارند.

بنابراین هنگام انتخاب نام تجاری باید به نکاتی که در نوشته به آن اشاره شد؛ توجه کنید. زیرا در غیر این صورت امکان رد پرونده شما از سوی اداره مالکیت معنوی وجود دارد و این موضوع فعالیت های شما را با وقفه طولانی مدت روبه رو خواهدکرد. همچنین باید بدانید که بخشی از مراحل ثبت برند به صورت اینترنتی انجام می شود که این مسئله به سهولت انجام مراحل کمک می کند.

همچنین دانستید که کسب آگاهی پیش از انجام این مراحل بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پیش از شروع روال ثبت، از مشاوران ثبت فردا کمک بخواهید یا وکالت انجام امور ثبتی خود را به آن ها بسپارید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد