وکیل شرکت مشاوره و مسئولیت او

0

وکیل شرکت مشاوره و مسئولیت او : شرکت مشاوره یکی از شرکت های بسیار کارآمد است که در زمینه های مالی و حقوقی به افراد مشاوره های کاربردی را ارائه می دهد. این شرکت ها نوعی از کسب و کار به شمار می روند که خدمات حرفه ای را به کلیه شرکت ها، سازمان ها و افرادی که کسب و کارهای بزرگ تا کوچک دارند؛ ارائه می دهند.

وکیل شرکت مشاوره و مسئولیت او

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طوری که به آن ها در پیشرفت و گسترش حرفه مربوطه با توجه به توسعه فناوری و ارتقای سیستم ها کمک بسیاری خواهند کرد. در این مقاله مطالبی جهت آشنایی با وکیل شرکت مشاوره و مسئولیت های مربوط به او گردآوری شده است. بنابراین با ما تا پایان همراه باشید.

شرکت مشاوره در چه حیطه هایی فعالیت دارد؟

شرکت های مشاوره در زمینه های متفاوتی فعالیت های خود را انجام می دهند. این مشاوره ها در زمینه های زیر صورت می گیرد:

  •     مدیریت
  •     حسابداری
  •     سرمایه گذاری
  •     منابع انسانی
  •     بازاریابی
  •     روابط عمومی
  •     علوم مالی
  •     مهندسی
  •     فناوری اطلاعات
  •     مسائل قانونی
  •     و بسیاری موارد دیگر

هر کدام از این حیطه هایی که شرکت های مشاوره در آن مشغول به فعالیت هستند؛ به اطلاعات دقیق در رابطه با قوانین مربوط به آن ها نیاز دارد. به همین دلیل وکیل شرکت مشاوره یکی از اعضای بسیار مهم این شرکت ها به شمار می رود که در زمینه های قانونی و ارائه مشاوره های حقوقی به افراد تخصص و مهارت بسیاری دارد. در واقع بدون یک وکیل حاذق و حرفه ای، مسائل مالی و حقوقی این شرکت ها با مشکلات بسیاری روبه رو خواهد شد.

وکلای شرکت مشاوره در چه زمینه هایی فعالیت دارند؟

وکلا در زمینه های زیر مشاوره های خود را به صاحبان کسب و کار ارائه می دهند:

  • مشاوره خدمات مالی و کلیه هزینه های شرکت اعم از هزینه خرید تجهیزات، حقوق و دستمزد کارگران و غیره
  • مشاوره مربوط به فناوری اطلاعات و سیستم های به روز و توسعه یافته جهت پیشرفت کسب و کارها
  • مشاوره مربوط به مدیریت شرکت و ارائه راه کارهای بسیار حرفه ای و دقیق به مدیران شرکت ها

اگر به مطالب بیشتری در این خصوص علاقه مند هستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید.

مسئولیت های وکیل شرکت مشاوره

همانطور که می دانید؛ افرادی که در رشته حقوق تحصیل کرده اند؛ در شرکت ها و سازمان های بسیاری اعم از خصوصی و دولتی به فعالیت مشغول هستند. وکیل ثبت شرکت همان مشاور حقوقی است که در زمینه های متفاوتی به صاحبان شرکت مشاوره های مالی و مدیریتی را ارائه می دهد. این افراد وظایف متعددی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

نوشتن قراردادهای شرکت و نظارت بر آن ها

یک وکیل موظف است که قراردادهایی که در شرکت ها منعقد می شود را تنظیم کند. بر اساس قوانین موجود در شرکت، مفاد این قرارداد باید بنا بر شرایط قانونی و رسمی باشد که هیچ گونه قراردادی خلاف قانون صورت نگیرد. وکیل همچنین وظیفه دارد که بر این قراردادها نظارت کامل داشته باشد.

مشاوره مناسب جهت شرکت در مناقصات

شرکت در مناقصات به اطلاعات کافی در زمینه قانونی نیاز دارد. به طور حتم یک وکیل شرکت مشاوره به راحتی به مدیران یا صاحبان شرکت ها در این زمینه کمک می کند و کلیه فعالیت های حقوقی آن ها را انجام می دهد. به طوری که شرکت مشاوره در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نشود.

کمک در اداره و ثبت شرکت

شرکت های خصوصی زیر نظر سرمایه داران اداره می شود. جهت اداره درست و انجام اموری از قبیل ثبت و تغییر در قوانین و ساختار شرکت ها کافی است که وکیل یا مشاور حقوقی با تجربه ای جهت این کار استخدام شود. زیرا این افراد در این زمینه تخصص و تجربه زیادی دارند.

تنظیم دفاعیه یا شکایت نامه

در صورتی که شرکت مشاوره شاکی خصوصی داشته باشد یا به مشکلات قانونی و حقوقی دچار شود؛ وکیل شرکت موظف است که کلیه امورات مربوط به حل پرونده را انجام دهد و از حقوق شرکت دفاع کند. تنظیم دفاعیه یا شکایت نامه باید توسط وکیل صورت گیرد.

از دیگر وظایف وکلای شرکت های مشاوره

جالب است بدانید که مسئولیت این وکلا به موارد بالا ختم نشده و شامل موارد زیر نیز می شود:

  • شرکت ها با توجه به نوع خود مالیات های متفاوتی را متحمل می شوند. وظیفه وکیل شرکت مشاوره این است که اخطارهای لازم را به حسابرسان در این زمینه بدهد.
  • جهت افزایش عملکرد کلیه افرادی که در شرکت مشاوره به فعالیت مشغول هستند؛ وکلا وظیفه دارند که مشاوره های لازم را به این افراد ارائه دهند.
  • انجام امور مالی و بانکی مانند قوانین مربوط به چک و سفته، ضمانت نامه های بانکی یا جهت انجام اموری از این قبیل وکیل باید اطلاعات و دانش کافی را در این زمینه داشته باشد.
  • ارتقای سیستم کلی شرکت باید توسط مشاوران حقوقی و وکلا صورت گیرد که کارایی شرکت از این حیث افزایش پیدا کند.

مسئولیت مهم وکیل شرکت مشاوره

وکیل یکی از اعضای بسیار مهم شرکت است که به صورت قراردادی با صاحبان شرکت همکاری خود را انجام می دهد. این فرد مانند سایر کارمندان شرکت نیست و وظیفه بسیار خطیر و مهمی را بر عهده دارد. وکلا یا مشاوران شرکت ها به صاحبان سرمایه کمک می کنند که از ضرر و زیان مالی که ممکن است که به آن دچار شوند؛ جلوگیری کنند.

بنابراین مهم ترین مسئولیت این افراد این است باید مهارت هایی داشته باشند که به شرکت های متفاوت در حیطه های ذکر شده، مشاوره های کاربردی را ارائه دهند. در ادامه به بررسی مهارت های وکیل شرکت می پردازیم.

مهارت های وکیل شرکت مشاوره

از جمله مهارت های وکیل ثبت شرکت های مشاوره جهت انجام مسئولیت های خود به بهترین شکل باید به موارد زیر اشاره شود:

  • مشاور یا وکیل باید فردی بسیار حاذق و کاردان باشد و از عهده کلیه مسائل حقوقی شرکت به خوبی بر آید. به همین دلیل تسلط در قوانین از جمله مهم ترین ویژگی های یک وکیل شرکت است.
  • سخنران بودن یکی دیگر از مهارت هایی است که وکلا باید داشته باشند. کسی که در سمت وکیل به فعالیت مشغول است؛ باید با کلام خود اوضاع را به نفع شرکت تغییر دهد.
  • مورد اعتماد بودن وکیل مسئله بسیار مهمی است. از آنجایی که صاحبان شرکت به وکلا، وکالت تام یا قید را می دهند؛ آنه ا به طور کامل یا تا حدودی اختیار دارند که در امور شرکت مداخله کنند. بنابراین باید افرادی معتمد و امانتدار باشند.
  • وکلا باید تجربه کاری بسیاری داشته باشند. این بدان منظور است که پرونده های متفاوتی را حل و فصل کنند که در هر زمینه ای به راحتی مشاوره های لازم را ارائه دهند. وکلای تازه کار ممکن است که در این زمینه با مشکلات بسیاری روبه رو شوند که قادر به حل آن ها نباشند.
  • دانش و اطلاعات کافی در رابطه با قوانین جدی، از جمله مهارت هایی است که تفاوت بین فرد دانا با غیر آن را مشخص می کند. این دانش به تحصیلات آکادمیک مربوط نیست و باید علاوه بر آن اطلاعات وکلا به روز رسانی شود. زیرا قوانین هر سال در حال تغییر و تحول هستند.

در نتیجه

با توجه به مطالبی که در رابطه با وکیل شرکت مشاوره ارائه شد؛ باید نتیجه گرفت که این فرد یکی از اعضای بسیار مهم شرکت به شمار می رود که وظایف و مسئولیت های خطیری را بر عهده دارد. بنابراین باید تجربه و دانش بالایی در مورد مسائل حقوقی داشته باشد.

به طوری که به خوبی مسئولیت های خود را انجام دهد و از بروز هر گونه مشکل حقوقی در ارتباط با شرکت جلوگیری کند. شما نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این افراد و استخدام وکیلی حاذق در این زمینه بهتر است که به سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد