میز تلویزیون کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

0

میز تلویزیون کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟: امروزه میز تلویزیون ها علاوه بر وسیله تماشای برنامه های تلویزیونی به نوعی تبدیل به یکی از مهم ترین عناصر دکوراتیو شده اند.

این میزها جلوه ای خاص به اتاق نشیمن می بخشند و عنصری چشمگیر در دکور خانه به شمار می روند.

میز تلویزیون کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : میز تلویزیون را باید بر حسب سبک دکور خانه و هماهنگ با وسایلی چون مبلمان و فرش انتخاب کرد.

از دو نوع پرطرفدارتر این میزها میز تلویزیون کلاسیک و میز تلویزیون مدرن را نام می برند. میزهای کلاسیک برای خانه های بزرگ تر با دکور کلاسیک و میزهای مدرن مناسب خانه های آپارتمانی امروزی هستند.

در این نوشتار قصد ما معرفی ویژگی های میز تلویزیون کلاسیک است. در ادامه با این نوع طراحی بیشتر آشنا می شوید و می فهمید که آیا این مدل میز برای خانه شما مناسب است یا خیر.

نمای نوستالژیک و متفاوت

بارزترین ویژگی یک میز تلویزیون کلاسیک نمای متفاوت آن است. نماهای کلاسیک الهام گرفته از وسایل قدیمی و طراحی های مربوط به سال های پیشین هستند.

احساسی که از تماشای یک میز تلویزیون کلاسیک به آدم دست می دهد، نوستالژی و خاطره انگیز است. نمای این میزها حالت رسمی و سلطنتی دارند و تداعی کننده شکوه و عظمت هستند.

طراحی این میزها بسته به قیمتی که دارند و روش ساخت با ابزار و اجناس متفاوت صورت می گیرد. عمده ترین جنس به کاررفته در طرح های کلاسیک چوب است.

جنس بادوام و محکم، قیمت بیشتر

همانطور که گفتیم بیشتر میزهای کلاسیک با چوب درست می شوند.

طراحی کلاسیک باید به جزئیات قدیمی و کلاسیک پایبند بماند و این امر موجب شده است، استفاده از مواد جدید در ساخت این کالاها چندان مناسب نباشد؛

مثلا استفاده از ام دی اف در ساخت یک میز تلویزیون کلاسیک چندان معمول نیست و حالت کلاسیک را از بین می برد.

چوب به عنوان ماده ای بادوام و محکم در تهیه لوازم منزل شناخته می شود. اگر مراقبت های لازم در نگهداری از چوب صورت بگیرد، عمر این وسایل بسیار زیاد می شود.

میزهای کلاسیک نیز به همین دلیل ممکن است، قیمت بیشتری داشته باشند؛ اما بادوام تر هستند.

طراحی شلوغ

میز تلویزیون های کلاسیک معمولا طرح های شلوغ و زیادی دارند. در ساخت این میزها از طرح های سنگین سلطنتی استفاده می شود که حالتی با شکوه به محصول نهایی می دهد.

طرح های کلاسیک معمولا در خانه هایی با دکور کلاسیک به کار می روند و در کنار مبلمان سلطنتی و چوبی به خوبی جای می گیرند.

این طرح ها مناسب خانه های بزرگ و ویلایی هستند. طراحی کلاسیک به نوعی به معنی پیروی از الگوهای ثابت و از پیش تعیین شده در ساخت میز است که سالیان سال مورداستفاده قرار می گرفته اند.

وجود طرح های شلوغ و بسیار در این میزها سبب شده است، استفاده از آنها در دکورهای مدرن کمی مشکل باشد.

به هر روی اگر طرفدار این نوع طرح ها هستید، میز تلویزیون کلاسیک برای شما بسیار مناسب است؛ البته ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک نیز الان معمول است و در برخی خانه ها به کار می رود؛

کما اینکه در طراحی برخی میزهای کلاسیک نیز دخل و تصرفاتی انجام می شود تا ظاهری مدرن تر داشته باشند.

اندازه بزرگ و وزن زیاد

اکثر میزهای طرح کلاسیک اندازه بزرگی دارند. این میزها معمولا بلند هستند و عاج های بزرگ و سنگین دارند. کشو و قفسه های متعدد همچنین یک یا چند کمد کوچک نیز از موارد همراه این میزها است.

این مورد سبب می شود تا وزن میزهای کلاسیک نیز زیاد باشد؛ البته انواع جمع و جورتر میزهای کلاسیک نیز وجود دارند که طرح ساده تری داشته و مناسب خانه های کوچک تر هستند.

طرح میز تلویزیون کلاسیک اصیل معمولا بسیار بزرگ و جاگیر است؛ چون برای خانه های بزرگ و جادار قدیمی می سازند و می پردازند؛ بنابراین اکنون نیز بهتر است، این میزها را در اندازه های بزرگ تر خریداری کنید.

رنگ های غالبا تیره

یک میز تلویزیون کلاسیک معمولا با رنگ های تیره ساخته می شود. اساس یک طرح کلاسیک بر پایه رنگ های تیره تر است.

گفتیم، میزهای کلاسیک را با چوب می سازند، رنگ این طرح ها نیز در طیف رنگ های چوبی است؛ البته امروزه طرح های کلاسیکی هستند که رنگ های روشن دارند و تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن به شمار می روند.

انواع مختلف این میزها را همین حالا از در سایت خوگر بازدید کنید و بخرید.

ویژگی انواع دیگر

آنچه تا اینجا از آن سخن گفتیم، انواع عمده تر و شناخته شده تر طرح های کلاسیک بودند. انواع دیگر طرح های کلاسیک نیز هستند که شامل ویژگی های زیر می شوند:

  • ترکیبی از ام دی اف و شیشه؛ این نوع طرح کلاسیک چندان قدیمی نیست و به دوران تلویزیون های CRT باز می گردد.
  • میزهای فلزی نیز ممکن است، طراحی کلاسیک داشته باشند. یک میز تمام فلز همراه دو کمد یا میزهای ترکیبی فلز و سنگ حالت کلاسیک دارند.
  • میز تلویزیون های کلاسیک عموما پایه های بلند و تراش خورده سنگین دارند؛ اما انواع دیواری آنها نیز یافت می شود. میز تلویزیون های کلاسیک دیواری طرح و رنگ های مختلف دارند و روی دیوار ثابت می شوند. این میزها به دلیل قرارگیری روی دیوار باید سبک تر باشند؛ به همین دلیل پیچیدگی و ظرافت طرح های پایه دار را ندارند و ساده هستند.
  • جنس هایی مانند ام دی اف، نئوپان و شیشه نیز ممکن است، در ساخت میزهای کلاسیک به کار روند. این نوع میزها معمولا کوچک تر و جمع و جور هستند.

در انتها

طرح های کلاسیک الگو گرفته از طراحی های قدیمی هستند. طرح هایی که همه ما به یاد داریم یا در فیلم ها دیده ایم.

این طرح ها معمولا کنده کاری های بزرگ و سنگین دارند که نمایی باشکوه و با ابهت به این نوع میزها می بخشد.

میزهای کلاسیک بیشتر از چوب ساخته می شوند و رنگ های تیره و در طیف چوب دارند. بزرگی و پیچیدگی طرح این میزها سبب شده است، مناسب فضاهای بزرگ تر باشند.

میزهای تلویزیون کلاسیک معمولا سنگین هستند و به دلیل استفاده از چوب در ساخت آنها عمر زیادی دارند.

با اینکه بیشتر میزهای کلاسیک پایه های بلند و کنده کاری شده دارند، انواع دیواری آنها نیز موجود است که ساده تر و سبک تر درست می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد