مراحل خشکشویی پرده را چگونه انجام می دهند؟

0

مراحل خشکشویی پرده را چگونه انجام می دهند؟ همانطور که می دانید، پرده ها به زیبا تر شدن هر خانه ای کمک می کنند. این وسیله تزئینی، با سبک و سیاق خاص خود به خانه رنگ می دهد یا آن که سبب بی روحی خانه می شود. این طور بگوییم که پرده زیبا، تمیز و اتو کشیده به خانه روح و جان تازه ای می دهد. از این رو لازم است در حفظ و نگهداری پرده ها کوشا باشیم.

مراحل خشکشویی پرده را چگونه انجام می دهند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به دلیل اهمیت زیبایی و آراستگی پرده ها بود که تصمیم گرفتیم مراحل خشکشویی پرده را برای شما شرح دهیم. خشکشویی یکی از راه های تمیز و آراسته نگه داشتن پرده است و برای آنکه از درست شستن پرده خود اطمینان بیابید، لازم است مراحل شستن آن را بدانید. از این رو توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم.

مراحل خشکشویی پرده

مراحلی را که در این قسمت بیان می کنیم، عموما مراحل کلی هر خشکشویی است. اما کیفیت این مراحل در هر خشکشویی با توجه به تجربه، تجهیزات و کارکنان متخصص تغییر می کند. بدین ترتیب شاید باید از انتخاب خشکشویی مناسب صحبت کنیم. اما اکنون قصد داریم مراحل خشکشویی پرده را برای شما شرح دهیم.

جدا کردن پرده از میله توسط کارکنان خشکشویی

حتما برایتان جالب است که خشکشویی هایی وجود دارند که خود پرده را از میله جدا کرده و پرده را به بهترین شکل بسته بندی می کنند؛در نهایت هم به مرکز اصلی برای خشکشویی انتقال می دهند.

این کار سبب راحتی کار مشتری می شود. چرا که حتی جدا کردن پرده و از آن سخت تر انتقال پرده به خشکشویی کار آسانی نیست. گاهی خشکشویی از منزل شما فاصله دارد یا اینکه وسیله حمل و نقلی وجود ندارد که پرده را به خشکشویی انتقال دهید. بنابراین این مرحله از مزیت اساسی خشکشویی ها به حساب می آید.

دقت داشته باشید، این مرحله راتنها خشکشویی های معتبر و بزرگ دارند. خیلی از خشکشویی ها مجهز به نیروی انسانی برای جدا کردن پرده از میله و حمل و نقل آن ندارند.

تفکیک پرده براساس جنس

شستن هر یک از جنس های توری، مخمل، ساتن، حریر و مواردی از اجناس دیگر با یکدیگر متفاوت است. چرا که بعضی از پرده ها ضخیم تر هستند و نیاز به شستشوی بیشتری دارند و بعضی دیگر جنس های حساسی دارند که برای شستن آن ها باید مرحل دیگری طی شود.

از مهم ترین مراحل خشکشویی پرده تفکیک پرده ها براساس جنس است. در این مرحله ضخامت و استقامت بافت ها بررسی می شود.

تفکیک پرده براساس رنگ

علاوه بر جنس، رنگ پرده نیز در تفکیک پرده ها امری مهم است. چرا که محلول های مورد استفاده برای شستن پرده های تیر با محلول های مناسب برای شستن پرده های روشن تفاوت دارد.

برای نمونه، برای پرده های تیره از محلول هایی استفاده می کنند که رنگ مشکی، سرمه ای یا هر رنگ دیگر آن را به درستی حفظ کند و در عین حال سبب شفافیت بیشتر آن شود. در حالی که محلول های مناسب برای شستن پرده روشن، سعی در حفظ رنگ پرده روشن دارد و درصورت استفاده برای پرده تیره، به رنگ آن آسیب خواهد زد.

انتخاب محلول مناسب برای شستشوی پرده

از دیگر مراحل خشکشویی پرده انتخاب محلول مناسب است. خشکشویی ها محلول ها را براساس رنگ و جنس پارچه انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که محلول های دیگری نیز وجود دارند که برای تمامی پرده ها با هر رنگ و جنسی مناسب هستند.

محلول پرکلرواتیلن، از محلول های معروف صنعت خشکشویی است. این محلول غلظت بسیار بیشتری از آب دارد. غلظتی حدود ۷۵ درصد بیشتر از آب؛ مراکز خشکشویی در لباسشویی های صنعتی خود از آب استفاده نمی کنند بدین ترتیب حلال پرکلرواتیلن با غلظت کافی سبب درخشندگی، لکه بری و شفافیت پرده شما می شود.

لگه گیری پرده

گاهی خشکشویی ها لکه های پرده را پیش از شستن آن انجام می دهند، گاهی نیز لکه ها به گونه ای است که با قرار دادن پرده در لباسشویی، نه تنها آلودگی های آن از بین می رود بلکه اثری از لکه نیز در پرده دیده نمی شود.

عموما در صورتی که لک پرده ها زیاد یاخاص باشد، پرده ها قبل از شستن، لکه گیری می شوند. بدین ترتیب اگر پرده شما نیز لک دارد، بهتر است آن را به کارکنان خشکشویی نشان دهید و اگر دلیل ایجاد لک را می دانید، به آن ها اطلاع دهید. لک های پرده ممکن است ناشی از قهوه، شکلات، جوهر خودکار، روغن و مواردی نظیر آن ها باشند.

مراحل خشکشویی پرده برای خشک کردن آن چگونه است؟

بعد از شستن پرده، لباسشویی صنعتی آب پرده را می گیرد و آن را بدون کوچکترین آسیب و کاملا تخصصی می شوید. بعد از آن نوبت به اتوکشی منسوجات از جمله پرده می رسد. عموما ابزار اتوکشی پرده ها در خشکشویی، اتوهای بخار بزرگ با قدرت بالا هستند. این اتو ها، نه تنها چروک های پرده را باز می کنند، بلکه سبب می شوند که پرده شما، نو نیز به نظر برسد.

اتوهای بخار دارای درجه بندی حرفه ای هستند؛ بنابراین کارکنان خشکشویی با تجربه ای که دارند، درجه اتو را براساس جنس  و بافت های پرده مشخص می کنند.

چرا باید از خدمات خشکشویی بهره ببریم؟

همانطور که می دانید، شستن پرده در خانه نیز امکان پذیر است. از این رو امکان دارد از خود بپرسید با این وجود چرا باید پرده های خود را به خشکشویی بسپاریم؟

پرده ها اغلب ابعاد بزرگی دارند، به گونه ای که در لباسشویی خانگی جا نمی شوند یا آن که باعث خرابی ماشین لباسشویی می شوند. اما درصورتی که در آن جا شوند، احتمال آسیب به بافت های پرده وجود دارد.

برای شستن پرده با دست نیز نیاز به تشت های بزرگی است که از آب سرد پر شده باشند . از این رو برای بیشتر افراد شستن هر منسوجاتی با دست آن هم به همراه آب سرد نه تنها خوشایند نیست بلکه سبب آسیب به سلامتی استخوان ها نیز می شود.

موارد بیشماری وجود دارد که ما را از شستن پرده با دست یا ماشین لباسشویی منع می کند. از این رو بهترین کار، انتخاب خشکشویی معتبر برای شستشوی پرده است.

سخن آخر

در این مقاله مراحل خشکشویی پرده را شرح دادیم. با توجه به مطالب گفته شده با حساسیت شستن پرده ها آشنا شدیم. دریافتیم که خشکشویی هایی نیز وجود دارندکه علاوه بر شستن پرده آن هم به بهترین نحو، خود حمل و نقل و نصب پرده را انجام می دهند.

یکی از خشکشویی هایی که به سلامت و تمیزی پرده حتی بیش از شما اهمیت می دهد، خشکشویی واش لین است. ما خدمات خود را به همراه تیم قوی و تجهیزات پیشرفته انجام می دهیم. از این رو با خیالی آسوده شستشوی انواع پرده و منسوجات خود را به ما بسپارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد