مبل شویی در منزل را با شامپو فرش انجام دهیم؟

0

مبل شویی در منزل را با شامپو فرش انجام دهیم؟ تمامی وسایلی که در منزل از آن ها استفاده می شود؛ به مرور زمان کثیف خواهندشد. به این دلیل که حتی در صورت عدم استفاده گرد و غبار محیط موجب آلودگی آن ها می شود. در مورد وسایلی همچون مبلمان که به طور مداوم از آن ها استفاده می کنند؛ این مسئله نیز صادق خواهدبود و به عوامل مختلفی از جمله تعداد افراد منزل، رنگ، جنس مبلمان و غیره بستگی دارد.

مبل شویی در منزل را با شامپو فرش انجام دهیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : زمانی که مبلمان کثیف می شود و تغییر رنگ می دهد؛ ظاهر منزل بسیار آشفته به نظر خواهد رسید. بنابراین لازم است که به سرعت تمیز شود. بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که به تنهایی در منزل و با شامپو فرش و وسایلی که در اختیار دارند؛ مبلمان را شستشو دهند.

به همین دلیل در این نوشته می خواهیم بررسی کنیم که مبل شویی در منزل با شامپو فرش تا چه اندازه مفید و اثربخش خواهد بود؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونگی مبل شویی در منزل با شامپو فرش

بدون شک جهت شستشوی مبلمان نباید از هر ماده شوینده ای استفاده کنیم. زیرا ممکن است که به بافت پارچه مبل آسیب جدی وارد کند. با این وجود شامپوفرش فرمولاسیونی دارد که در این زمینه بسیار مفید و کارآمد به نظر می رسد.

برخی از افراد از سرویس مبل شویی اپلیکیش هایی مانند واش لین استفاده می کنند و دسته دیگری از افراد نیز ترجیح می دهند که به تنهایی این کار را انجام دهند. در هر صورت این نوع از شستشو مراحلی دارد که در ادامه به آن ها پرداخته خواهدشد.

البته باید به جنس مبل خود توجه داشته باشید. زیرا اگر مبل شما از جنس استیل یا چوبی باشد؛ با این روش شستشو دچار آسیب می شود.

تهیه و استفاده از تجهیزات

جهت انجام مبل شویی در منزل با شامپو فرش، ابتدا باید یک لگن بزرگ در اختیار داشته باشید. این لگن باید تا نیمه با آب و مواد شوینده مناسب پر شود. میزان گرم و سردی آب را نیز باید کنترل کنید. بهترین دمای آب برای این نوع از شستشو، دمای ملایم و ولرم است.

این مسئله نیز بسیار اهمیت دارد که به میزان خواسته شده، مواد شوینده را در آب بریزید. جهت این کار از نوشته روی ظرف کمک بگیرید و در خصوص پیمانه نیز درب مواد شوینده بهترین گزینه ای است که در دسترس شما قرار دارد.

آماده سازی پیش از شستشو

پیش از استفاده از محلول آب و ماده شوینده توجه کنید که این ترکیب باید به خوبی کف کند. زیرا جهت مبل شویی در منزل با شامپو فرش هرگز نباید مواد شوینده را به صورت مستقیم روی مبل ها بمالید و تنها باید از کف آن جهت شستشو استفاده کنید.

یک ترفند جالب که در این زمینه به شما کمک می کند؛ این است که پیش از اینکه کف را به تمامی سطح مبل بکشید؛ آن را روی قسمت پشتی مبل امتحان کنید. به این شکل اطمینان حاصل خواهید کرد که به پارچه هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود.

بنابراین در صورت مشاهده هر گونه تغییر رنگ در پارچه در مجاورت با محلول آب و شامپو فرش باید از تکنیک خشکشویی جهت شستشو استفاده کنید. علاوه بر این مورد؛ جهت اینکه مبل شویی در منزل را با شامپو فرش انجام دهید؛ پیش از شروع شستشو هر گونه پرز و مو را با یک وسیله مناسب از سطح مبل جمع کنید.

آبکشی مبلمان

این مرحله آخرین بخش از شستشو محسوب می شود. درست است که نام این مرحله آبکشی است؛ اما از آب در روند آن استفاده نخواهدشد. تنها کافی است که کف ها به طور کامل از روی مبل پاک شوند. سپس یک پارچه تمیز را خیس کنید و آنقدر فشار دهید که پارچه حالت نمدار پیدا کند. از این پارچه نمدار جهت پاکسازی و به اصطلاح آبکشی مبلمان خود استفاده کنید.

چرا مبل شویی در منزل با شامپو فرش پیشنهاد نمی شود؟

پس از آشنایی با مراحل شستشوی مبل با شامپو فرش در منزل در این تیتر ما به شما یک راه حل بهتر معرفی می کنیم که ثابت می کند که نباید نسبت به مبل شویی در منزل با شامپو فرش اقدام کنیم. برای این کار کافی است که به یکی از سرویس های مبل شویی آنلاین همچون واش لین مراجعه کنید.

یکی از مزیت های اصلی مراجعه به این مراکز مبل شویی، استفاده از دستگاه های مخصوص جهت شستشو است. زیرا این دستگاه ها مجهز به آب پاش و مکش هستند که شستشو را به صورت حرفه ای انجام خواهندداد و این امر در نتیجه کار قابل مشاهده است.

در خصوص مبل های پارچه ای شاید شما با زحمت بسیار شستشو را انجام دهید؛ اما در خصوص انواعی که به خشکشویی نیاز دارد؛ چاره ای جز استفاده از خشکشویی های آنلاین ندارید. یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود که ما واش لین را به شما پیشنهاد دهیم؛ تضمین کیفیت خدمات است.

اگر در منزل کار شستشو را انجام دهید؛ هر گونه خسارت برعهده شما خواهد بود. این مسئله در کنار اینکه شما تجربه کافی در این زمینه ندارید؛ به خصوص در رابطه با مبلمانی که قیمت بالایی داشته باشد؛ ریسک بزرگی به نظر می رسد.

این در حالی است که اگر کار خود را به خشکشویی های آنلاین واگذار کنید؛ به شما تضمین خواهندداد که حین انجام کار آسیبی به مبلمان وارد نمی شود. همچنین اگر این اتفاق بیافتد؛ خسارت آن برعهده شرکت است.

سخن پایانی

در این مقاله برای مبل شویی در منزل با شامپو فرش با چند مرحله تهیه جهیزات و آماده سازی پیش از شستشو و آبکشی آشنا شدید. در هریک از این مراحل باید دقت کنید که به هیچ عنوان به بافت پارچه مبل آسیب وارد نشود. به همین دلیل گفته شد که برای این کار تنها از کف ماده شوینده استفاده کنید و اگر متوجه شدید که پارچه دچار تغییر رنگ می شود؛ کار را متوقف کنید.

در صورتی که سهل انگار باشید؛ این امکان وجود دارد که بخشی از یک مبلمان گران قیمت دچار آسیب و تغییر رنگ شود یا در خوشبینانه ترین حالت به خوبی تمیز نشود. با این وجود اگر شستشوی مبلمان خود را به خشکشویی های آنلاین بسپارید؛ به این دلیل که شستشو توسط دستگاه های حرفه ای و زیر نظر متخصصان انجام می شود؛ هیچ گونه آسیب در مبلمان ایجاد نخواهد شد.

همچنین اگر آسیبی به بافت پارچه مبل وارد شود؛ شرکت خشکشویی آنلاین موظف به جبران خسارت شما است. به این دلیل که انجام مناسب و باکیفیت شستشو توسط این گونه شرکت ها به طور کامل تضمین خواهدشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد