قوانین مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان

0

برای شناخت فعالیت ما و پیشرفت در آن، باید یک نام شرکت انتخاب کنیم. گاهی افراد تمایل دارند که این فعالیت های تجاری را در کشور آلمان انجام دهند. در مسیر تجارت در کشور آلمان، نیاز است که قوانین مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان را بدانیم.

قوانین مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت نام شرکت در حوزه فعالیت شما در آلمان به پیش نیاز های حقوقی و قانونی نیاز دارد؛ این امر نباید مانع انتخاب اسمی منحصر به فرد و خلاق باشد. همچنین نباید با هیچکدام از حقوق مربوطه نیز متناقض باشد.

انتخاب نام در آلمان چندان هم آزادانه صورت نمی گیرد و باید از فیلتر های دولتی این کشور عبور کند. توجه داشته باشید که ثبت برند شرکت، به تجارت و فعالیت شما هویت می دهد.

برای انتخاب و ثبت نام شرکت در این کشور باید از قوانین آن مطلع باشید. برای مشاوره های تخصصی در این زمینه با موسسه ثبت فردا تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

با شرایط انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان آشنا شوید!

در مسیر کسب و کار، برای بازاریابی و جذب مشتری نیاز به یک اسم برای فعالیت خود داریم. اسمی که نشان دهنده فعالیت، محصولات و خدمات ما باشد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در آلمان، شروع به فعالیت در اینترنت و فضای مجازی می کنند. این امر نیاز به ظاهری آراسته برای تجارت ندارد، بلکه باید دارای اسمی نشان دهنده فعالیت شما باشد؛ نام شرکت همان چیزی است که به دنبال آن هستید!

توجه داشته باشید که اگر انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان هوشمندانه انجام نشود، توسط مشتری پذیرفته نخواهد شد و اعتماد آن ها را نسبت به خود از دست می دهید.

پس برای کاهش جریمه های احتمالی آینده و پیگردهای قانونی بهتر است در انتخاب اسم دقت کنید.

گام های انتخاب نام شرکت در کشور آلمان

اسم فعالیت شما قادر است شرکت را به یک برند معتبر تبدیل کند. جالب است بدانید که هیچ مانعی در انتخاب اسم فانتزی و تخیلی شما برای مجموعه وجود ندارد. چطور یک اسم منحصر به فرد و یکتا برای شرکت خود انتخاب کنیم؟

فرد سرمایه گذار برای انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان، وظیفه دارد کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را پیدا کند؛ مترادف های آن را بیابد و با ترکیب آن ها با هم یک اسم منحصر به فرد بسازد. توجه داشته باشید که می توانید برای هر کدام از بخش های شرکت اسم منحصر به فردی انتخاب کنید.

مهم ترین مراحل انتخاب نام شرکت در آلمان به شرح زیر است:

  • اطلاع دقیق از قوانین وضع شده توسط دولت آلمان؛
  • قابلیت استفاده از اسم انتخاب شده در جوامع دیگر؛
  • راحتی در نگارش و تلفظ اسم شرکت؛
  • توجه به علائم قابل استفاده در نام، طرح و لوگو شرکت.

آیا ثبت اسم شرکت در آلمان الزامی است؟

کسب و کارهای کوچک و فریلنسرها در آلمان، در صورتی که نخواهند نوع فعالیت خود را ثبت کنند، نیاز مبرمی به انتخاب اسم منحصر به فرد ندارند؛ قوانین و حقوق خاص و پیگردهای قانونی شامل آن ها نمی شود.

سرمایه گذارانی که فعالیت های بزرگ و عظیمی در آلمان انجام می دهند؛ مانند انواع شرکت های OHG، Gmbh و AG ها باید تمام مراحل انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان را طی کنند که در بازار رقابتی، موفق شوند.

با ثبت نام شرکت خود در آلمان، اعتماد و حمایت مصرف کنندگان را به خود جلب می کنید؛ همچنین در صورتی که از نام شرکت شما سو استفاده شود، قادر خواهید بود از حقوق خود دفاع کنید.

اگر علامت تجاری خود را ثبت کنید، این امکان را دارید که در بازار، به طور منصفانه با رقبای خود به رقابت بپردازید.

نکات مربوط به انتخاب نام شرکت در آلمان

هر شخصی که به دنبال انتخاب اسم برای شرکت خود است، باید از تمام جنبه ها و قوانین مربوط به آن در کشور آلمان آگاه شود. اشخاصی که شرکت با مسئولیت محدود ایجاد می کنند، به کسب و کارهای کوچک یا GbRs در آلمان می پردازند، بهتر است به تمام جنبه های مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان توجه کنند.

در آلمان وکلایی مشغول به فعالیت هستند که قادر به راهنمایی شما در حوزه انتخاب اسم به طور قانونی و مراحل ثبت آن هستند.

اگر اسم تجارت شما در برگیرنده نام یا ماهیت شرکت باشد نیز باید مراحل قانونی موجود در آلمان را طی کند. به عنوان مثال نام موسسه “ثبت فردا” تشکیل شده از فعالیت های این شرکت در رابطه با ثبت انواع شرکت و برندها است.

قبل از ثبت اسم باید استعلام بگیرید که اسم انتخابی تکراری نباشد. در این مرحله باید بررسی کنید که آیا قبلا اسمی شبیه یا عین نام شرکت شما ثبت شده است یا خیر. همچنین لازم است بدانید که اگر مدتی از ثبت علامت تجاری شما می گذرد، اما از آن استفاده نکرده اید، حق مالکیت آن از شما سلب شده و به دیگری واگذار خواهد شد.

کلام آخر

دانستیم که علامت تجاری، مشخصه ای از حرفه و فعالیت هر فردی است و شما را به یک برند قابل اطمینان و شناخته شده در جهان تبدیل می کند. حمایت از برند با ثبت آن، سرمایه گذاران و کارآفرینان را در سطح جهانی را به فعالیت خلاقانه در حوزه کاری شما وادار می کند.

در این مقاله، قوانین مربوط به انتخاب اسم و ثبت شرکت در آلمان را بیان کردیم و به شما این نوید را می دهیم که اگر در انتخاب نام شرکت خود با مشکل روبرو هستید، از مشاورین و متخصصین موسسه ثبت فردا راهنمایی بگیرید؛ آن ها اطلاعات دقیق و کاربردی در رابطه با ثبت شرکت و انتخاب نام برند به شما می دهند و در رسیدن به مسیر موفقیت همراه شما هستند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد