طراحی میز مطالعه به شکل استاندارد است؟

0

طراحی میز مطالعه به شکل استاندارد است؟: اگر به عنوان والدین کودکان خود قصد دارید تا میز مطالعه مناسبی را برای آنان خریداری کنید، باید در ابتدا در مورد استانداردهای آن به طور کامل اطلاع پیدا کنید.

از آنجایی که طراحی میز مطالعه در انواع و اقسام طرح های متفاوت صورت می گیرد؛ بنابراین تنها مشخصه ای که به صورت ثابت در همه این طراحی ها وجود دارد، استانداردهای موجود در طول، عرض و ارتفاع است.

طراحی میز مطالعه به شکل استاندارد است؟

به گزاش اینترنتی مجله دکوکده : برای این منظور والدین باید در زمان خرید میز تحریر از استانداردهای آن مطلع باشند تا در زمان استفاده فرزندان خود از این میزها هیچ گونه مشکلی از قبیل کمردرد و گردن درد در آنها ایجاد نشود؛

به همین دلیل موضوع این مقاله در مورد طراحی میز تحریر به شکل استاندارد است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه این مقاله را تا انتها پیشنهاد می دهیم.

رعایت استانداردها چه نقشی در طراحی میز مطالعه دارد؟

به دلیل ایجاد راحتی بیشتر افراد به خصوص نوجوانان در زمان مطالعه و انجام تکالیف طراحان لوازم و تجهیزات خانگی به طور اختصاصی دست به طراحی میز تحریر در انواع متنوع زده اند

که امروزه در فروشگاه های معتبر بسیاری نمونه های متنوعی از آنها را مشاهده می کنیم.

شاید تصور کنید که هر میز مطالعه به صورت دلخواه طراحی می شود و استانداردها و اندازه ها در طراحی آنها رعایت نمی شود.

باید بگویم که تصور شما در این زمینه کاملاً اشتباه است و طراحان صنعتی به هیچ وجه لوازم مربوط به مطالعه مانند: صندلی و میز تحریر را بدون توجه به استانداردها طراحی نمی کنند.

در صورت عدم رعایت استانداردها وضعیت بدن نوجوانانی که در حالت رشد به سر می برند، در شرایط نامتعادلی قرار می گیرد

و مشکلات بسیاری در زمینه ستون فقرات آنها ایجاد می شود که ممکن است، در آینده آرتروز در گردن و یا دیسک کمر را در آنها ایجاد کند.

به همین دلیل طراحی میز مطالعه به صورت استاندارد با اندازه هایی که در همه جای جهان یکسان است، انجام می شود.

در صورتی که نوجوانان با قرار گیری در پشت میز مطالعه احساس راحتی و آرامش داشته باشند، روی تکالیف خود متمرکز می شوند و بدین طریق بازدهی آنها افزایش چشمگیری پیدا می کند.

استانداردهای میز مطالعه چیست؟

در طراحی میز مطالعه توجه به ابعاد میز و ارتفاع آن در اولویت قرار دارد.

درواقع طراحان در ابتدا باید در مورد اندازه های استاندارد میزهای مطالعه اطلاعات کافی را داشته باشند

تا بر اساس این اندازه ها میزی را طراحی کنند که هیچ گونه آسیبی را به افرادی که از آن استفاده می کنند، وارد نسازد.

برای این منظور طول میزهای مطالعه از ۷۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر در نظر می گیرند. این اندازه بر اساس اندازه میز و نیاز مشتری انتخاب می شود.

عرض میز مطالعه نیز یکی از عواملی است که در اندازه های استاندارد آن نقش مهمی دارد.

این عرض بین ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر عنوان می شود و عددی کمتر یا بیشتر از آن استاندارد نیست

زیرا در صورت کاهش عرض میز بسیاری از لوازم مطالعه مانند: کتاب، دفتر، لوازم نوشتاری، دفترچه و بسیاری از وسایل لازم دیگر مطالعه روی میز مد نظر جایگاهی ندارد.

ارتفاع میز یکی از مهمترین عواملی است که در طراحی میز مطالعه به صورت استاندارد تاثیرگذار است.

ارتفاع استاندارد میز تحریر بین ۷۷ تا ۷۳ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

این اندازه استاندارد ارتفاع از زمین تا لبه بالای میز که سطح آن را تشکیل می دهد، عنوان می شود و در صورتی که میزها دارای پایه چرخ دار باشند، باید ارتفاع آنها نیز به میز اضافه شود.

ارتفاع میز باید بر اساس قد و اندام افراد در نظر گرفته شود تا در زمان قرار گیری در پشت میز به هیچ کدام از اندام بالا تنه نظیر شانه ها یا دست و آرنج فشاری وارد نشود.

طراحی میز مطالعه با ارتفاع کم سبب می شود تا بازوها و آرنج در یک زاویه مناسب قرار نگیرند و به دست ها، سر و گردن افراد فشار زیادی وارد شود؛

همچنین ارتفاع بلندتر از این میزان نیز مناسب نیست و در صورت استفاده طولانی مدت از میز تحریر به شانه ها و کتف آسیب جدی وارد می شود.

طراحی میز مطالعه بر اساس استانداردها در خرید آن چه تاثیری دارد؟

از آنجایی که میزان مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در طراحی آن نهایت دقت و توجه به کار برده شود،

بنابراین در هنگام خرید میز مطالعه بهتر است، نوع مناسبی از آن که دارای طرح های ساده تر و استانداردهای بالاتری است، انتخاب شود. زیرا نوجوانان روز به روز در حال رشد هستند.

میز تحریر جز لوازمی محسوب می شود که تا سال های زیادی قابل استفاده است؛ بنابراین توجه به طراحی میز و مدل آن در زمان خرید توصیه می شود.

جهت تهیه این میزها کافی است تا خرید اینترنتی میز را از سایت خوگر انجام دهید. در این سایت انواع متنوعی از میزهای تحریر وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت تر می کند.

با توجه به مطالبی که ارائه شد، نتیجه می گیریم که طراحی میز مطالعه باید بر اساس استانداردهای جهانی انجام شود

تا مشکلاتی نظیر: درد شانه، کمر، کتف، بازو، آرنج و غیره در افراد ایجاد نشود؛ بنابراین رعایت استانداردها در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد