صندلی راک کودک چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

0

صندلی راک کودک چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟: صندلی راک کودک مانند گهواره ای احساس آغوش مادرانه را به کودکان تلقین می کند و خواب و آرامش را به چشمان فرزندان شما می آورد.

زمانی که آن را تکان می دهید و قصه تعریف می کنید؛ کودکان بسیار لذت می برند. این صندلی ها در طرح ها و رنگ های مختلف و مطابق با سلایق گوناگون تولید می شوند.

صندلی راک کودک چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آیا می دانید که در خرید صندلی راک مدل کودکان به چه مواردی باید توجه کنید؟ آیا حق انتخاب را به آن ها داده و به نکات دیگری توجه نمی کنید؟

اگر قصد دارید که با خرید اینترنتی صندلی راک به عنوان هدیه تولد یا جایزه ای جهت موفقیت در امتحانات به آن ها این صندلی را بدهید؛ کافی است که تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

ویژگی صندلی راک کودک

صندلی های راک با ارگونومی و فیزیولوژی بدن هماهنگی دارند. زیرا اغلب ما در کودکی با حرکت گهواره ای به آسانی به خواب می رفیتم و زیباترین رویا ها را هنگام خواب تجربه می کردیم.

مدل های بزرگسال این صندلی ها از دیرباز ساخته می شده اند.

اما امروزه جهت رفاه گروه سنی مختلف ساخت صندلی راک مدل کودک رواج یافته است. زیرا این صندلی ها در کاهش اضطراب و بی قراری کودکان بسیار تاثیرگذار هستند.

ترشح اندورفین در فرآیند تاب خوردن حس خوب همراه با آرامش را به افراد با رده های سنی مختلف القا می کند.

با این حال در خصوص این رده سنی باید در هنگام خرید صندلی راک به نکاتی توجه شود. زیرا کودکان استخوان ها و غضروف های نرمی دارند که در صورت انتخاب نامناسب امکان آسیب به ستون فقرات آن ها وجود دارد.

بنابراین در ادامه می خواهیم که شما را با نکات مختلفی در هنگام خرید این گونه صندلی ها برای کودکان آشنا کنیم. زیرا خرید آگاهانه علاوه بر صرفه جویی در وقت به کاهش هزینه ها نیز کمک می کند.

ابعاد و طراحی مناسب

صندلی راک کودک باید از طراحی مطابق با فیزیولوژی بدنی آن ها بهره برده باشد. زیرا ممکن است که مدت های طولانی کودک روی آن بخوابد.

بنابراین باید راحتی مناسب را ایجاد کند و مانع از بروز آسیب در اندام درگیر مانند کمر و گردن شود.

برخی صندلی ها بالشتک هایی دارند که در هنگام استفاده موقعیت مناسب تری را برای کودکان فراهم می کنند.

علاوه بر این، بهتر است که پای کودک قدری روی زمین قرار بگیرد که قادر به ایجاد حرکت گهواره ای باشد.

البته توجه به رده سنی کودک اهمیت بسیاری دارد. زیرا متناسب با قد کودک به خرید صندلی راک اقدام می کنید.

بهتر است که قبل از خرید به ابعاد محل قرار گیری آن توجه کنید که جای زیادی را اشغال نکند و جا به جایی و حمل و نقل آن آسان انجام شود.

ایمنی

برخی صندلی های راک با بهره گیری از قفل کودک امکان خوابی ایمن را فراهم می کنند.

بنابراین باید به این نکته توجه کنید که ممکن است که در صورت غفلت شما کودک روی آن به خواب برود و در صورت نداشتن ابزار ایمنی مناسب از روی آن بیافتند که خطرناک خواهد بود.

علاوه بر این، قطعات یا اهرم های صندلی راک کودک نباید در دسترس مستقیم آن ها  قرار داشته باشد.

زیرا کودکان بدون آگاهی به آن ها دست می زنند یا قطعات کوچک را جدا کرده و به دهان خود می برند که ممکن است که سلامتی آن ها را تهدید کند.

جنس

استفاده از چوب مرغوب در ساخت آن به استحکام و افزایش طول عمر صندلی راک کودک کمک خواهد کرد. زیرا اغلب کودکان ممکن است که در هنگام جا به جایی آن را به دیوار بکوبند.

به طوری که در صورت عدم کیفیت در ساخت صندلی دچار آسیب می شود.

پوشش به کار رفته به عنوان رنگ بهتر است که ضد آب و قابل شستشو باشد. زیرا کودکان با دست های کثیف یا رنگی به آن ها دست می زنند.

تمیزکردن آسان آن در صورت وجود پوشش های مناسب امکان پذیر خواهد بود. به همین دلیل امروزه از روکش های میکرو فایبر در ساخت صندلی راک بهره می برند.

رنگ و طرح

با خرید رنگ های سفید و روشن به بزرگ تر نشان دادن فضا نسبت به واقعیت کمک کنید. دختران از رنگ های صورتی ، نارنجی و دخترانه لذت می برند.

زیرا خود را پرنسس خانه می دانند. همچنین الگوهای دخترانه مانند قلب، فرشته یا غیره توجه آن ها را به خود جلب می کند.

پسرها نیز دوستدار رنگ های آبی با طرح های برگرفته از قهرمان های امروزی هستند.

همچنین برخی صندلی های راک به شکل حیواناتی مانند اسب ساخته می شوند که برای بچه های کوچک بسیار جذاب خواهند بود.

کلام آخر

صندلی راک تاریخچه ای دیرینه دارد. در گذشته میانسالان از آن به منظور ایجاد آرامش استفاده می کردند.

تحقیقات نشان داده است که در فرآیند گهواره ای هورمونی به نام اندورفین ترشح و باعث کاهش استرس و بی تابی می شود.

در این مقاله اشاره شد که صندلی راک مدل کودک نیز حس مادرانه را در هنگام خواب القا می کند. همچنین ابزاری ساده با طراحی مناسب برای دیگر رده های سنی است.

در زمان خرید صندلی راک باید به نکاتی مانند ابعاد، جنس، ایمنی و رنگ آن توجه کنید.

در این رابطه سایت خوگر امکان خرید اینترنتی صندلی راک را فراهم کرده است. با اطمینان خاطر خرید کنید و از صندلی خود لذت ببرید.

علاوه بر این، سهم چشمگیری در شادی فرزندان کوچک خود با هدیه صندلی راک کودک داشته باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد