شستن پرده پارچه ای رنگی چه اصولی دارد؟

0

شستن پرده پارچه ای رنگی چه اصولی دارد؟ یکی از اقلام تاثیر گذار در زیبایی خانه، استفاده از پرده در دکوراسیون است. این اقلام لوکس و گران قیمت که در طرح و رنگ های مختلف تولید می شوند؛ نیاز به نگهداری و شستشوی با دقت دارند. روش های مختلفی برای شستن پرده پارچه ای رنگی توصیه می شود.

شستن پرده پارچه ای رنگی چه اصولی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پرده ها به راحتی گرد و غبار را از پشت پنجره ها به خود جذب می کنند و به مرور کدر می شوند. این مساله ممکن است باعث ایجاد حساسیت در شما و خانواده تان شود. قصد داریم که کار شما را برای شستشو ونظافت پرده ها آسان کنیم و تمامی نکات مربوط به شستن آن ها را بیان کنیم.

نکته مهمی که وجود دارد این است که بعضی پرده ها را نباید در خانه شستشو داد. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات خشکشویی واشین لین است.

راهنمای شستن پرده پارچه ای رنگی

پیش از اینکه اقدام به شستشو و نظافت منزل خود کرده، ابتدا فکری برای رفع آلودگی پرده های خانه خود کنید. پرده ها جنس های مختلفی دارند. بعضی از آن ها دارای طرح، نقش و رنگ های گوناگون هستند. در این رابطه باید بدانید که هر جنس پرده چگونه شسته می شود.

شستن پرده ها یکی از کارهایی است فکر هر خانم خانه دار را به خود مشغول می کند. پرده های غبار گرفته هرچند وقت یکبار نیاز به تمیزی دارند. در خانه تکانی سال نو، پس از شستن دیوارها و کفپوش منازل، نوبت به شستن پرده ها می رسد.

در این مقاله از صفر تا صد شستن پرده پارچه ای رنگی را به شما آموزش می دهیم که همواره خانه ای تمیز و درخشانی را داشته باشید.

پرده های رنگی را با توجه به جنس آن چگونه بشوییم؟

همانطور که هنگام خرید در انتخاب پرده ها وسواس به خرج می دهیم، زمان شستشوی آن ها نیز باید دقت لازم را به کار ببندیم که آسیبی به پرده ها نرسد. در ادامه مطلب بیان می کنیم که شستن پرده پارچه ای رنگی با توجه به جنس آن ها باید چگونه صورت گیرد.

توجه داشته باشید که انواع پرده از قبیل پارچه های مخمل، ساتن و ابریشم در شستشو با آب خراب می شوند و بهتر است آن ها را به خشکشویی سپرد.

پرده های پارچه ای

شستن پرده پارچه ای رنگی کار چندان دشواری نیست! اگر خانه شما دارای فضای باز است، پرده ها را به خوبی در آن جا تکان دهید که گرد و غبار از آن ها خارج شود. این کار باعث می شود، پس از شستشو پرده ها کدر نشوند.

به این نکته توجه داشته باشید که همه پرده ها را باهم و به صورت یک جا در لباسشویی نیندازید و آن ها را با درجه و دمای پایین شستشو دهید.

برای جلوگیری از چروکی پرده ها آن ها را آویزان کنید؛ با این کار دیگر نیازی به اتو کشیدن پرده ها ندارید. در صورتی که مایل به کشیدن اتو بودید، درجه آن را با توجه به جنس پارچه تنظیم کنید که به بافت پرده آسیب نزند.

پرده مخمل رنگی

فرآیند شستشوی اکثر پرده های مخمل باید در خشکشویی انجام شود؛ اما برای تمیزی آن ها در خانه به برچسب کارخانه پشت پرده توجه کنید که از روش شستشوی آن آگاه شوید؛ البته هنگام خرید از فروشنده، فرصت دارید اطلاعات لازم را جویا شوید. بنابراین، شستن پرده پارچه ای رنگی با جنس مخمل روش مخصوص به خود را دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

پرده های مخمل ممکن است رنگ بدهند. برای اطمینان از رنگ دهی، یک پارچه نمدار سفید را به گوشه ای از آن بکشید! اگر رنگ گرفت باید آن را به خشکشویی ببرید؛ در غیر اینصورت در لباسشویی خانه با آب سرد بشویید. این نوع پرده نیاز به مقدار خیلی کمی پودر ماشین لباسشویی دارد.

دقت داشته باشید که برای خشک کردن این نوع پرده از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید و آن را روی یک پارچه پهن کرده و اجازه دهید خشک شود.

پرده تور

از جمله پرده های سبک و پرطرفدار، پرده با جنس تور است که رنگ های بسیار زیبا و ملیحی دارد. شستن پرده پارچه ای رنگی از جنس تور روش مخصوص به خود را دارد.

این نوع پرده ها اگر مدت طولانی مرطوب باشند، خیلی زود چروک می شنوند؛ پس بهترین روش برای شستن آن ها، شستشو با دست است.

در این روش، تشتی را از آب پر کنید؛ پودر لباسشویی با دست را در آن بریزید و پرده را در آن به مدت ده دقیقه خیس کنید. سپس برای خروج کف باقی مانده روی پرده، آن را در آب سرد خیس کنید؛ سپس آب کشی کنید و اجازه دهید خشک شود.

نکته مهم در نگهداری این پرده ها این است که بعد از چند بار شستشو، آهار خود را از دست می دهند. برای حفظ آهار پرده های توری، آن ها را در تشت حاوی مقداری نشاسته و آب سرد خیس کرده و سپس خشک کنید.

پرده پلیسه

امروزه پرده پلیسه پای خود را به خانه ها باز کرده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این نوع پرده ها روش شستشوی کاملا متفاوتی را نسبت به دیگر انواع آن دارد.

تمیزی این پرده ها به وسیله یک اسفنج مرطوب شده به آب و ماده شستشو صورت می گیرد. پس با این حساب فرو بردن کامل آن ها در آب اصلا کار درستی نیست؛ زیرا باعث می شود تمام زیبایی و پلیسه های آن از بین برود. بهتر است قبل از رفع آلودگی پرده های پلیسه، آن ها را به وسیله سری مخصوص تمیزی مبلمان جاروبرقی، گرد و غبار آن را بگیرید.

نکات مهم شستن پرده

شستن پرده پارچه ای رنگی نیاز به دقت و حوصله دارد؛ توجه کنید که حتما آن را غبار روبی کنید؛ پرده های ظریف را با دست بشویید. جالب است بدانید که پرده های ضخیم و سنگین به وسیله بخار شوی نیز قابل شستشو هستند؛ زیرا خشک کردن آن ها بعد از شستشو کار زمان بر و دشواری است.

کلام آخر

در نهایت لازم است بیان کنیم که برای جلوگیری از بروز آلرژی، پرده ها را در فواصل زمانی معینی تمیز کنید. آن ها را هفتگی غبار روبی کنید؛ ماهانه جارو برقی بکشید؛ در لباسشویی شستشو دهید یا از بخارشوی استفاده کنید.

پیشنهاد دیگری که به شما داریم بهره گیری از مراکز خشکشویی برای شستن پرده پارچه ای رنگی است. خشکشویی واشین لین خدمات فوق العاده ای را به صورت آنلاین برای پرده شویی در اختیار شما قرار می دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد