جدیدترین روش شستن مبل در منزل برای مبل مخمل

0

جدیدترین روش شستن مبل در منزل برای مبل مخمل : از زمانی که مبل وارد خانه های ایرانیان شد؛ تمیز کردن آن ها نیز به یکی از دغدغه های خانم های خانه دار تبدیل شده است. امروزه مبل های با پارچه مخمل جز یکی از محبوب ترین انواع مبل ها به حساب می آیند که در بیشتر خانه ها به چشم می خورند.

جدیدترین روش شستن مبل در منزل برای مبل مخمل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اما یکی از تفاوت هایی که این گونه مبل ها در مقایسه با انواع دیگر داردن؛ این است که بیشتر در معرض آلودگی هایی نظیر گرد و خاک هستند. درواقع گرد و خاک و همچنین تغییر رنگ بر اثر وجود لکه در این نوع از مبل ها بسیار دیده می شود.

بنابراین اگر قادر به شستن مبل در منزل نیستید؛ در صورت تمایل از اپلیکیشن خشکشویی واش لین استفاده کنید و به راحتی مبلمان خود را در نهایت تمیزی درب منزل تحویل بگیرید. در صورتی که تمایل به استفاده از روکش برای مبل مخمل خود ندارید؛ با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله با بهترین و ساده ترین روش شستن مبل در منزل برای مبل مخمل آشنا می شوید.

آشنایی با جدیدترین روش های شستن مبل در منزل برای مبل مخمل

همانطور که گفته شد؛ شستن و تمیز کردن مبل مخمل در مقایسه با انواع دیگر مبل ها با سختی های بیشتری همراه است. به دلیل حساسیت زیادی که پارچه مخمل دارد؛ در استفاده از نوع مواد و همچنین میزان مصرف آن ها باید بسیار دقت کنید. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم که شما را با انواع روش های ساده شستشو مبل مخمل در منزل آشنا کنیم.

گردگیری به کمک جاروبرقی

یکی از ساده ترین روش ها برای اینکه زیبایی مبل مخمل در منزل دوچندان شود؛ از بین بردن گرد و خاکی است که روی مبلمان شما جا خوش می کند. به این منظور این امکان را دارید که از جارو برقی برای رفع ذرات گرد و خاک استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که با توجه به قسمت خواب پارچه مخمل از سر پرزگیر جارو استفاده کنید.

استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین

لکه برجای مانده از نوشیدنی های مختلف از انواع آلودگی هایی است که زیبایی مبل مخمل را از بین می برد. یکی از ساده ترین روش ها برای رفع این گونه لکه ها این است که ابتدا مقدار کمی از آب لیمو و آب را با کمی جوش شیرین ترکیب کنید. با توجه به میزان بزرگی لکه لازم است که میزان ترکیب این مواد را تغییر دهید. در نهایت یک محلول کف آلود به وجود می آید.

در این رابطه باید بدانید که یکی از بهترین روش های شستن مبل در منزل برای مبل مخمل این است که از یک پارچه تمیز برای رفع لکه ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید این محلول تمیز کننده را روی پارچه مبل برای رفع لکه های دیگر بریزید. زیرا به بافت پارچه مخمل مبلمان شما آسیب خواهد رساند.

به کارگیری محلول به دست آمده از آب و صابون

یکی دیگر از ساده ترین روش های شستشو مبل و رفع لکه ها، استفاده از ترکیب آب و صابون است. بنابراین این ترکیب را به کمک یک پارچه نرم که رطوبت را به سادگی جذب می کند؛ به آرامی روی لکه مبل بکشید.

درواقع تا زمانی باید این کار را انجام دهید که لکه به طور کامل از بین برود. توجه داشته باشید که نباید اجازه دهید یک لکه بیش از اندازه روی مبل شما بماند. زیرا هنگام استفاده از مواد شستشودهنده به زحمت بیشتری برای رفع آن لکه ها نیاز است.

استفاده از مواد مخصوص شستشو مبل

یکی از محصولاتی که امروزه به طور گسترده از آن ها استفاده می شود؛ شامپوها و مواد مخصوص شستشوی مبلمان هستند. این مواد در مواقعی که لکه ها برای مدت طولانی روی پارچه مبلمان شما باقی مانده است؛ کاربرد بیشتری دارند.

بدین منظور کافی است که مقدار کمی از مواد مخصوص شستشوی مبلمان را روی پارچه یا ابر با قابلیت جذب بالا بریزید و به آرامی روی لکه مبل بکشید. برای اطمینان از اینکه شامپو به پارچه مبلمان مخمل شما آسیب نمی رساند؛ بهتر است که پیش از استفاده، آن را امتحان کنید.

نکات لازم در رابطه با روش های شستن مبل در منزل برای مبل مخمل

همانطور که گفته شد؛ استفاده از مبل با پارچه مخمل با وجود زیبایی و جذابیتی که نسبت به مبل های دیگر دارد؛ تمیز کردن آن بسیار دشوار است. بنابراین باید پیش از به کارگیری روش های شستن مبل در منزل برای مبل مخمل به نکات ذیل توجه کنید:

  • در شستشوی مبلمان اگر پارچه شما از جنس مخمل کتان باشد؛ رفع لکه های آن بسیار ساده است؛ اما اگر جنس پارچه مبلمان شما ابریشم یا ریون بود؛ باید از مواد مخصوص برای رفع لکه های آن استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که پیش از اقدام به شستشوی مبلمان از یک برس پرز گیر برای از بین بردن انواع مو و پرزهای موجود روی مبلمان مخمل استفاده کنید.
  • در تمام مراحل شستشو بسیار دقت کنید که به بافت پارچه مخمل آسیب نرسد. بنابراین نباید هیچ گونه فشاری را بر سطح پارچه اعمال کنید.
  • هنگام گردگیری با استفاده از روش های شستن مبل در منزل برای مبل مخمل نقاط دور از دسترس را نیز برای تمیز کردن در نظر داشته باشید. زیرا این مناطق برای تجمع گرد و غبار بسیار مناسب هستند.
  • در آخر نوبت به خشک کردن مبلمان پس از شستشو می رسد. به همین دلیل از سشوار یا پنکه جهت انجام این کار استفاده کنید. البته باید از به کارگیری حرارت داغ سشوار برای خشک شدن پارچه مبلمان خودداری شود. چرا که به بافت پارچه مخمل آسیب می رساند.

کلام پایان

مبلمان با پارچه مخمل با وجود اینکه زیبایی خانه شما را دوچندان می کند؛ اما شستشوی آن مشکلات زیادی را به همراه دارد. بنابراین در این مقاله بهترین و ساده ترین روش های شستن مبل در منزل برای مبل مخمل را به طور کامل شرح دادیم. بنابراین با استفاده از این روش ها و دقت به نکات ذکرشده، مبلمان مخمل خود را تمیز کنید.

علاوه بر این در اگر تمایل دارید که از باکیفیت ترین مواد برای شستشوی مبلمان منزل استفاده شود و فرصتی برای شستشوی مبلمان ندارید؛ همین حالا به صورت حضوری یا به کمک اپلیکیشن خشکشویی واش لین، مبلمان مخمل خود را به ما بسپارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد