ثبت برند در ۵ دقیقه؛ حرفه ای باشید!

0

ثبت برند در ۵ دقیقه؛ حرفه ای باشید! اولین عنصری که باید برای تولیدات یا خدمات خود در نظر بگیرید ثبت برند است. انتخاب اسم و علامت تجاری شما را منحصر به فرد می کند. کار آفرینان با انتخاب برند برای محصول یا خدمات خود، امکان شناسایی و انحصار بین شماری از رقبا را برای خود فراهم می آورند.

ثبت برند در ۵ دقیقه؛ حرفه ای باشید!

یه گزارش اینترنتی مجله دکوکده : انتخاب نام برند و ثبت لوگو به صاحبان مشاغل در مطرح شدن میان مشتریان داخلی و خارجی کمک شایانی می کند. اگر نیاز به تبلیغات را در مجموعه خود احساس کردید نقش اصلی بر عهده نام برند و نشان تجاری شماست.

حال به سوالات پیش آمده در ذهنتان که که ثبت برند چه مراحل و مدارکی دارد؟ چقدر زمان می برد که برند خود را داشته باشید؟ ثبت برند چقدر هزینه دارد؟ در ۵ دقیقه پاسخ خواهیم داد.

از مشاوره غافل نشوید

اینکه آگاهی لازم را از چگونگی مراحل ثبت برند و مدارک آن داشته باشید شما را در این راه کمک می کند. آن چه تصور می کنید با آنچه که در حقیقت به وقوع می پیوندد ممکن است تفاوت زیادی داشته باشد. اگر برای نشان تجاری خود از ثبت لوگو و نام مناسب و خلاقانه ای استفاده نکنید شما را در بازار اقتصادی عقب می اندازد. برای برخورداری از اطلاعات و نام تجاری مناسب برای کسب و کارتان بهتر است از مشاوران با تجربه کمک بخواهید.

انتخاب نام برای ثبت برند شوخی نیست!

نامی که برای برند خود انتخاب می کنید قرار است معرف کار شما در تمام طول فعالیت آن باشد. نکته بسیار مهم که باعث می شود وقت و هزینه شما به هدر نرود استعلام نام برندی است که شما می خواهید در یک طبقه به ثبت برسانید.

اگر نام برند یا مشابه آن از قبل در طبقه شغلی شما به ثبت رسیده باشد تقاضای ثبت علامت تجاری شما به طور حتم رد می شود. پس از رد تقاضا شما شانس کمتری برای موفقیت نام های دیگر تجاری خواهید داشت. در ابتدای کار دقت کنید نام انتخابی مشابه برند دیگری نباشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت لوگو و نام تجاری را طبق اطلاعات زیر آماده کنید.

مدارک شخص حقیقی

· کارت ملی و شناسنامه؛

· کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (در صورتی که نام انگلیسی باشد)؛

· مجوز فعالیت شامل جواز تاسیس، پروانه ساخت و بهره برداری یا غیره؛

· آدرس به همراه کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه، ایمیل متقاضی.

مدارک شخص حقوقی

· روزنامه رسمی تاسیس شرکت؛

· آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت؛

· شناسنامه و کارت ملی؛

· مجوز فعالیت شخص حقوقی شامل جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت یا غیره؛

· کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (اگر نام انگلیسی باشد)؛

· آدرس وکد پستی، ایمیل، شماره تلفن همراه و ثابت امضا داران شرکت.

بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات شروع ثبت برند خواهد بود!

مراحل ثبت لوگو و نام تجاری شما از زمان ثبت اظهارنامه در سایت مرکز مالکیت معنوی شروع خواهد شد. مرحله به مرحله مدارک و مشخصات خواسته شده از جمله نشان تجاری را در سایت بارگذاری کنید. پس از اتمام مراحل باید فرم گواهی امضا را دانلود کرده و به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. پس از این مرحله منتظر تایید از سوی کارشناسان سایت می مانید. در صورت عدم نقص، تاییدیه ای از سوی نهاد مربوطه برای شما پیامک می شود که پس از آن به صورت حضوری در اداره حضور می یابید و پرونده فیزیکی را مطابق مدارکی که در سایت بارگذاری شده، تشکیل خواهید داد.

در این مرحله آگهی درخواست ثبت برند شما در روزنامه رسمی کشور توسط اداره مالکیت معنوی کشور ارسال می شود. انتشار روزنامه حدود یک هفته زمان می برد. پس از انتشار ۳۰ روز به شرکت های دیگر فرصت داده می شود اگر اعتراضی نسبت به ثبت لوگو یا علامت تجاری دارند اعلام کنند.

در صورت عدم اعتراض، روزنامه با همین روال برای نوبت دوم نیز به چاپ خواهد رسید. هزینه های چاپ و انتشار روزنامه رسمی توسط متقاضی پرداخت خواهد شد. پس از انجام مراحل فوق شما صرفا ۳۰ روز فرصت دارید با در دست داشتن روزنامه ها و مدارک به اداره مالکیت معنوی مراجعه و سند برند تجاری خود را دریافت کنید.

هزینه های ثبت برند را درآورید!

هزینه های ثبتی یکی از موارد مهم در تخصیص علامت تجاری است که همه کارفرمایان در ابتدای امر به آن توجه می کنند. این که متقاضی به صورت حقیقی یا حقوقی برای ثبت نشان تجاری اقدام کرده باشد در هزینه ها تاثیر گذار است.

هزینه اولیه ثبت برای اشخاص حقیقی ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. برای افزودن هر طبقه به برند مبلغ ۱۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود.

هزینه اولیه برای اشخاص حقوقی ۲۴۰ هزار تومان است که برای اضافه کردن هر طبقه مبلغ ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

هزینه آگهی تقاضا نامه در روزنامه رسمی کشور از مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و آگهی ثبت علامت تجاری رنگی در روزنامه رسمی کشور نیز از مبلغ ۲۴۰ هزار تومان به بالا خواهد بود.

شما هم به جمع حرفه ای ها پیوستید!

با هزینه ثبت برند و چگونگی مراحل آن آشنا شدیم و زمانی را که باید برای ثبت نشان تجاری صرف کنیم مرور کردیم. بهتر است بدانید در مراحل ثبت لوگو و علامت تجاری اگر نواقصی وجود داشته باشد فرایند ثبت بیشتر از آنچه که فکرش را کنید زمان بر خواهد شد. پس بهتر است برای ثبت سریع و حرفه ای نشان تجاری از خدمات حقوقی سایت های معتبر همچون مجموعه ثبت فردا بهره مند شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد