ترفندهای تمیز کردن و شستن مبل در منزل

0

برای نظافت و تمیز کردن هرکدام از وسایل خانه، از ابزارهایی استفاده می کنیم. تقریبا برای پاکسازی بیشتر لوازم خانه روش هایی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم ترفندهای تمیز کردن و شستن مبل در منزل را به شما آموزش دهیم.

ترفندهای تمیز کردن و شستن مبل در منزل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در طول سال تقریبا دو بار برای نظافت و خانه تکانی منزل خود وقت بگذارید. پاکیزگی نه تنها باعث تقویت روحیه شما می شود، بلکه طول عمر لوازم خانگی را نیز افزایش می دهد. ترفندهای قابل دسترس و ارزان قیمتی برای تمیز کردن و شستن مبلمان در منزل وجود دارد که به شما آموزش خواهیم داد.

برند خشکشویی واشین لین این امکان را نیز برای شما فراهم می کند که برای شستن حرفه ای مبلمان خود، به طور آنلاین ثبت سفارش کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

آیا ترفندهای تمیز کردن و شستن مبل در منزل را می شناسید؟

خانم های خانه دار و هر فردی که به نظافت و پاکیزگی وسایل خانه خود اهمیت می دهد، همواره به دنبال روشی سریع و ارزان قیمت برای تمیزی محیط اطراف خود هستند. وجود کودکان در خانه دردسرهای فراوانی برای خانم های خانه دار دارد. از طرفی حیوانات خانگی باعث ایجاد آلودگی روی سطوح مبلمان خانه می شوند. برای تمیز کردن و شستن مبل در منزل ترفندهای بسیار آسانی وجود دارد. به ترتیب این ترفند ها را ذکر می کنیم.

مرحله اول؛ استفاده از پرزگیر و جاروبرقی

در این مرحله برای جدا سازی موهای به جا مانده روی سطح مبل، از یک پرزگیر نرم و دستی استفاده کنید و سطح آن را پاکسازی کنید؛ سپس مبل را جاروبرقی بکشید! روی تمام سطح مبل، تشک های دوبل آن و کوسن ها را جارو بزنید که کاملا از گرد و غبار پاک شوند.

اگر تشک های مبل و رویه های آن قابل جداسازی هستند، آن ها را بردارید و جارو بزنید که آثار باقی مانده از مواد غذایی مانند خرده نان از بین برود.

 مرحله دوم؛ استفاده از برس دستی نرم

جاروبرقی تمام آلودگی ها، گرد و غبار و پرزهای به جا مانده روی مبلمان را تمیز می کند؛ اما ممکن است آلودگی هایی وجود داشته باشد که با جاروبرقی رفع نشود. در این مرحله از یک برس دستی نسبتا نرمی استفاده کنید.

برس را روی آلودگی بکشید که از بین برود؛ توجه داشته باشید که به آن فشار وارد نکنید؛ چرا که ممکن است به پارچه مبل آسیب بزند.

 مرحله سوم؛ استفاده از مواد پاک کننده مخصوص سطوح فلزی و چوبی

مبل ها انواع مختلفی دارند؛ انواع آن شامل مبلمان راحتی، استیل، کاناپه، چرم یا ترکیبی از استیل و راحتی است. هنگام تمیز کردن و شستن مبل در منزل سطوح فلزی و چوبی آن را نادیده نگیرید! این کار باعث کاهش طول عمر مبلمان شما می شود.

تمیز کردن مبل تنها به سطوح پارچه ای آن مربوط نیست، بلکه روی سطوح چوبی و فلزی آن هم آلودگی می نشیند. به جا ماندن گرد و غبار روی چوب، سطح آن را به مرور زمان کدر می کند؛ از طرفی رطوبت باعث زنگ زدگی فلز و نابودی چوب می شود.

بهتر است قبل از لکه گیری مبل، به تمیز کردن این قسمت ها مشغول شویم. برای این کار، با تهیه مواد پاک کننده مخصوص سطوح فلزی و چوبی به نظافت آن ها می پردازیم.

مرحله چهارم؛ تمیز کردن مبلمان چرم

برای تمیز کردن مبلمان چرمی از جاروبرقی استفاده کنید و تمام سطح آن و زیر پشتی ها و تشک های آن را جارو بزنید؛ توجه داشته باشید که به آرامی این کار را انجام دهید که به پارچه آن آسیبی وارد نشود؛ سپس از یک دستمال برای گردگیری آن استفاده کنید.

برای پاک کردن لکه چربی حاصل از غذا یا لوازم آرایشی از محلول های مخصوص چرم بهره بگیرید و سریعا آن ها را پاک کنید. اگر آثاری از لکه به جا مانده است، از جوش شیرین برای لکه زدایی استفاده کنید؛ به صورتی که مقداری از جوش شیرین را روی لکه بریزید و بعد از چند ساعت آن را پاک کنید.

اگر از خودکار شما مقداری جوهر روی مبل ریخت، نگران نشوید! پنبه را به الکل آغشته کنید و روی لکه بکشید؛ سپس آن را خشک کنید. توجه داشته باشید که الکل روی مبل نریزد و آن را خیس نکند.

برای پاک کردن لکه مایعات مانند نوشابه، چای و قهوه سریعا سطح مبل را خشک کنید و اجازه ندهید مایع به داخل مبل نفوذ کند؛ سپس از یک محلول مخصوص سطوح چرم برای از بین برن لکه استفاده کنید.

جالب است بدانید که استفاده از ۱۰ الی ۱۵ قطره آبلیمو به همراه دو فنجان سرکه سفید به تمیز کردن و شستن مبل در منزل کمک می کند.

استفاده از سرکه و آب اکسیژنه

برخلاف تصور اکثر مردم، تمیز کردن و شستن مبل در منزل کار پیچیده ای نیست. با ترکیب مقداری آب اکسیژنه و سرکه و اسپری آن روی لکه، به راحتی سطح مبل را تمیز کرده و سپس آن را خشک کنید.

نکته ای که باید به آن دقت کنیم این است که تنها از سرکه سفید برای لکه بری استفاده کنید؛ زیرا سرکه قرمز روی سطح مبل لکه ایجاد می کند. همچنین توجه کنید که آب اکسیژنه باعث کدر شدن و از بین رفتن رنگ پارچه مبل می شود؛ بهتر است برای تمیزی پارچه های رنگ روشن از آن بهره بگیرید.

ترکیب جوش شیرین با آب ولرم نیز ایده خوبی است. در ابتدا مقداری جوش شیرین را با آب ولرم مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی لکه بکشید؛ سپس بعد از گذشت چند دقیقه با اسپری سرکه سفید روی آن به تمیز کردن بهتر مبل کمک کنید.

در انتها برای از بردن تمام آلودگی مبلمان و پاکیزگی آن ها، با استفاده از بخار شوی و آب ولرم آن ها را تمیز کنید. این روش به نابودی بوی به جا مانده روی مبل ها کمک می کند.

کلام آخر

با این چند ترفند کار شستشو را به خوبی انجام داده و تمامی لکه ها را از بین برده اید. مبلمان باید کاملا خشک شود. این نکته را در نظر داشته باشید که برای خشک شدن سریع مبل ها، آن ها را در محیط باز قرار ندهید؛ چراکه آلودگی را به خود جذب می کنند.

این چند روش تنها برای از بین بردن لکه ها، تمیز کردن و شستن مبل در منزل است؛ برای شست و شوی کامل و بهتر مبل توصیه می کنیم از خشکشویی واشین لین کمک بگیرید. این مجموعه از بهترین تکنولوژی های روز دنیا برای شستشوی مناسب وسایل شما بهره می برد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد