۷ مدل سه بعدی رایگان  ماکت دایناسور قابل ساخت با چاپگر سه بعدی خانگی

0

۷ مدل سه بعدی رایگان  ماکت دایناسور قابل ساخت با چاپگر سه بعدی خانگی

در این لیست ماکتهای دکوری مقیاس پذیر از دایناسور که قابلیت چاپ سه بعدی در خانه را دارند را خواهید دید! اینجا چیزی برای لذت بردن برای همه سنین وجود دارد، از نوجوانان تحت آموزش گرفته تا مجموعه داران پیر.

خوبی چاپ سه بعدی این ماکتها در امکان پرداخت هنری و رنگ آمیزی پس از پرینت میباشد که محبوب هنرمندان و معماران میباشد.

پرینتهای سه بعدی هیجان انگیز

دیگر دوران اسباب بازی یا ماکتهای تزریق قالبی در فروشگاه ها به سر آمده… از آنجا که فروش  پرینتر سه بعدی هر روز مشهورتر و ارزان تر می شود، بسیاری افراد آنرا راهی مناسب برای دستیابی به قطعات سفارشی و مجسمه های تزئینی می دانند.

دایناسورها همیشه انسان را مجذوب خود کرده اند و به ویژه مورد توجه نوجوانان بوده اند. بنابراین، جای تعجب نیست که آنها به راه خود را به دنیای پرینت سه بعدی هم باز کرده باشند. در ادامه لیستی از طراحی های مورد علاقۀ ما را می بینید که می توانید همگی را به راحتی در منزل دانلود و چاپ سه بعدی کنید تا بعنوان مدلی دکوری یا اسباب بازی برای فرزندانتان بکار ببرید.

نکته: پیشنهاد میشود برای بارگذاری بهتر لینکهای زیر سرویس V-P-N فعال شود.

  1. Flexi Rex

این مدل سه بعدی چیست؟ این یک مدل بسیار محبوب و پیشرو است که راه را برای مدل هایی با جزئیات بیشتر باز کرد. این نسخه که از اجزای قدرتمندی تشکیل شده، یک اسباب بازی عالی برای کودکان است و انتخابی فوق العاده است. چاپ این مدل بسیار آسان است و هزینۀ فیلامنت آن نیز خیلی ارزان است.

چه کسی آن را ساخته؟ Alexander Thomas

چه کسی آن را چاپ کرده؟ این مدل یکی از محبوب ترین ها در Thingiverse است و بیش از ۱۶۰۰۰ بار دانلود و ۸۷۰ بار ساخته شده است.

کجا پیدا کنیم؟

‏ ‏thingiverse.com/thing:2738211‎

  1. Jurassic Park Chess Set

این مجسمه چیست؟ این یک شطرنج با تمِ دایناسور است و روشی جالب برای یادگیری بازی محسوب می شود که ممکن است به بازی جدید مورد علاقه شما تبدیل شود. این مدل برای طرفداران پارک ژوراسیک مناسب است و همچنین می تواند یک آزمایش خوب برای پرینتر سه بعدی شما باشد زیرا در فرایند چاپ به انجام دفعات زیادی بازکشش (retraction) نیاز است.

چه کسی آن را ساخته؟ Mieszko Lacinski

چه کسی آن را چاپ کرده؟ اگرچه عکسی از ساخته شدن این مدل توسط فردی به غیر از سازندۀ اصلی وجود ندارد، اما بازخورد کاربران نشان می دهد که این طرحی «شگفت انگیز» است و دانلود ۱۰۰۰ دفعه ای آن نشان از محبوبیتش دارد.

از کجا پیدا کنیم؟

myminifactory.com/object/3d-print-jurassic-chess-421

  1. Triceratops Skeleton

این ماکت چیست؟ این یک اسکلت دایناسوری به نام «تریسراتوپس» یا «سه شاخ چهره» در مقیاس ۲۰:۱ است که برای چاپ سه بعدی بهینه شده و یک قطعۀ تزئینی عالی برای قرار دادن در مجموعه مدل های پرینت سه بعدی محسوب می شود. حتی دستگاه های پایین‌رده مانند Ender3 هم مشکلی برای چاپ این مدل ندارند.

چه کسی آن را ساخته؟ Roger Kersoe

چه کسی آن را چاپ کرده؟ ساخت این مدل بارها انجام شده و فایل آن حدود ۴۰۰۰ بار دانلود شده است.

از کجا پیدا کنیم؟

myminifactory.com/object/3d-print-jurassic-chess-421

  1. Genetic Mix Dinosaur

این ماکت چیست؟ این مدل نمونه ای عالی از توسعۀ چاپ سه بعدی با چند رنگ است. این مدل از طریق اپلیکیشن Dr Fluff’s Robot Factory تهیه شده، برنامه ای که برای تولید مدل های سه بعدی با استفاده از تکامل کارایی دارد. طرح نهایی نیازی به ساپورت ندارد و چاپ آن بسیار آسان است.

چه کسی آن را ساخته؟ Thinker Thing

چه کسی آن را چاپ کرده؟ این مدل ۱۲ بار ساخته و بیش از ۷۰۰۰ بار دانلود شده و ۶۱۱ بار هم لایک خورده است. در اکثر پرینترهای سه بعدی قابل چاپ است.

از کجا پیدا کنیم؟

thingiverse.com/thing:343924

  1. Simple Slotted Triceratops Skeleton

این مدل سه بعدی چیست؟ این مدل پازلی از «تریسراتوپس» هدیه ای عالی برای هر کودکی است که به دایناسور و سرهم بندی کردن علاقه دارد. تکه های این مدل سریع و راحت به هم وصل می شوند و برای همۀ سنین مناسب است.

چه کسی آن را ساخته؟ Kevin Tran

چه کسی آن را چاپ کرده؟ این مدل بیش ار ۳۶۰ بار دانلود شده و چاپ آن با هر فیلامنتی بسیار ساده است. همچنین با توجه به این که تمام قسمت ها صاف هستند، آزمایشی عالی برای چسبندگی بستر به حساب می آید.

از کجا پیدا کنیم؟

myminifactory.com/object/3d-print-simple-triceratops-dinosaur-skeleton-6083

  1. Dinosaur Bones Necklace

 این ماکت چیست؟ این گردنبند یک هدیۀ کاردستی عالی برای یک عزیز است و همچنین روشی کم هزینه برای ساخت زیورآلات برای دوستان و خانواده محسوب می شود. این موردی عالی برای شروع یک گفتگو و مقدمه ای سرگرم کننده برای زیست شناسی حتی برای نوجوانان علاقه‌مند به مد است.

چه کسی آن را ساخته؟ Simon Smithson

چه کسی آن را چاپ کرده؟ با ۱۰۵ بار چاپ و نزدیک به ۵۰۰۰ بار دانلود، این مدلی محبوب به شمار می آید. برای این که گردنبدی قابل استفاده باشد باید با مقیاس ۶۰ درصد پرینت شود.

از کجا پیدا کنیم؟

myminifactory.com/object/3d-print-simple-triceratops-dinosaur-skeleton-6083

  1. T-Rex Skeleton

این ماکت چیست؟ این نمونه می تواند جالب ترین مدل موجود در لیست باشد. این مدل که توسط MakerBot طراحی شده، یک مدل دقیق و درخشان علمی با مقیاس ۱:۲۰ از اسکلت T-Rex است و برای استفاده در کلاس های آموزشی عالی است. این طرح علاوه بر این که یک مدل عالی است، یک راهنمای جامع PDF و یک فیلم دستورالعمل مونتاژ نیز به همراه دارد.

چه کسی آن را ساخته؟ MakerBot

چه کسی آن را چاپ کرده؟ این مدل با حدود ۷۵۰ هزار بازدید، در رتبه های بالایی Thingiverse قرار دارد. همچنین ۲۵ هزار بار دانلود و ۵۰۰ بار پرینت سه بعدی شده است.

از کجا پیدا کنیم؟

thingiverse.com/thing:275091

برای دانلود مدل سه بعدی رایگان  به سایت  «توسعه گران بعد سوم» بخش مقالات پروژه آخر هفته مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد