چگونه خرید میز و صندلی مطالعه فوق العاده ای داشته باشیم؟

0

چگونه خرید میز و صندلی مطالعه فوق العاده ای داشته باشیم؟: خرید میز و صندلی مطالعه شاید به نظر کار آسانی باشد؛ اما باید توجه کرد که میز و صندلی مطالعه باید استاندارد باشد؛ مخصوصا اگر زمان زیادی را پشت میز مطالعه سپری می کنید، باید میزی را برگزینید که کمتر خسته شوید. منظور از […]

چگونه خرید میز و صندلی مطالعه فوق العاده ای داشته باشیم؟: چگونه خرید میز و صندلی مطالعه فوق العاده ای داشته باشیم؟مخصوصا اگر زمان زیادی را پشت میز مطالعه سپری می کنید، باید میزی را برگزینید که کمتر خسته شوید. منظور از استاندارد بودن میز مطالعه تنظیم زاویه دید و طرز نشستن صحیح است.

چگونه خرید میز و صندلی مطالعه فوق العاده ای داشته باشیم؟

به گزارش اینترنی مجله دکوکده : با گذشت زمان نشستن طولانی مدت و عدم تحرک کافی باعث بروز مشکلاتی می شوند که اگر طرز نشستن صحیح نباشد یا از میز و صندلی غیر استاندارد استفاده شود، خسارات جبران ناپذیری بوجود می آید. در این مقاله نکات مهمی را بیان می کنیم که در خرید میز و صندلی مطالعه به شما کمک می کنند.

به ابعاد صندلی توجه کنید

ابعاد صندلی برای افراد چاق و لاغر متفاوت است. نشیمن گاه صندلی باید ۹۰ درصد از ران را بگیرد. اگر کمتر از این مقدار باشد، باعث بروز مشکلات عضلانی می شود و اگر بیشتر از این مقدار باشد، به زانو فشار می آید.

از نظر عرض بستگی به چاقی یا لاغری فرد دارد؛ معمولا افراد برای نشستن حدود ۴۸ سانتی متر نیاز دارند؛ اما افرادی که چاق تر هستند، نیاز به جای بیشتری دارند.

رویه صندلی باید قابلیت ارتجاعی داشته باشد.

ارتفاع صندلی باید به گونه ای باشد که زانو در حالت ۹۰ درجه قرار بگیرد؛ بنابراین رویه صندلی نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد که تاثیر زیادی در ارتفاع بگذارد؛ به گونه ای که وقتی با انگشت روی آن فشار می دهید، حدود یک الی دو سانتی متر فرو برود و سپس به حالت اولیه برگردد.

تکیه گاه صندلی

تکیه گاه صندلی استاندارد ۳۸ تا ۴۰ سانتی متر پهنا دارد و باید به گونه ای باشد که کتف ها را کاملا بپوشاند و تا مهره هفتم گردن بیاید. همچنین تکیه گاه باید دارای قوس باشد و ستون فقرات را به شکل طبیعی آن ها پوشش دهد. نشستن طولانی مدت بدون پوشش و پر کردن این منحنی باعث آسیب رسانی به نقاط پایین ستون فقرات می شود.

اگر تکیه گاه و نشیمن گاه از هم جدا هستند، بهتر است زاویه و ارتفاع تکیه گاه به راحتی تنظیم شوند؛ اما اگر به هم چسبیده باشند، زاویه جلو و عقب آمدن آن باید قابل تنظیم باشد.

ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی از زمین باید قابل تنظیم باشد و زمانی که شخص روی صندلی می نشیند، کف پا روی زمین قرار بگیرد. معمولا ارتفاع استاندارد برای صندلی ها حدود ۴۰ الی ۵۳ سانتی متر است. با توجه به بلندی پاهای افراد ارتفاع تغییر می کند.

دو میز به جای یک میز

میز کامپیوتر بهتر است از میز تحریر جدا باشد؛ اما اغلب به دلیل کوچکی فضای اتاق یا به صرفه نبودن خرید دو میز این اتفاق نمی افتد؛ بنابراین هنگام خرید میز علاوه بر توجه به متراژ اتاق به سطح میز هم توجه داشته باشید تا هم برای کامپیوتر و هم برای مطالعه و نگارش فضای کافی در اختیار داشته باشید.

به مد روز بی توجه نباشید

برای خرید میز تحریر و صندلی مناسب باید علاوه بر استاندارد بودن به نکاتی مانند شکل ظاهری و رنگ آن نیز توجه کنید و میز و صندلی ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق شما همخوانی داشته باشد.

ارتفاع ایده آل میز

ارتفاع میز تحریر باید با جثه افراد و ارتفاع صندلی تناسب داشته باشد. اگر ارتفاع میز شما بلند باشد، هنگامی که پشت آن می نشینید، فشار زیادی به دست ها وارد می شود و اگر ارتفاع آن کم باشد، دست ها به سمت پایین آویزان می شوند و در نتیجه سر و گردن آسیب می بینند.

خرید میز و صندلی مطالعه مناسب

بهتر است هنگام خرید میز و صندلی مطالعه از خرید مواردی که گوشه های تیزی دارند، خودداری کنید. گوشه های تیز به شما آسیب می رسانند و ممکن است لباس ها را پاره کنند.

میزهای کشودار گزینه های مناسبی برای اتاق هایی با فضای کم هستند زیرا نیازی به تهیه کتابخانه جدا ندارید و ممکن است از کشوهای میز به عنوان کتابخانه استفاده کنید.

میز تحریر جزو لوازمی نیست که هر روز آن را عوض کنید؛ بنابراین با توجه به همه نکات استاندارد میزی متناسب با نیازهای خود خریداری کنید؛ اما توجه داشته باشید که قیمت بالا لزوما به معنی کیفیت خوب نیست. برای خرید اینترنتی میز و صندلی استاندارد برای مطالعه به سایت خوگر مراجعه کنید و میز و صندلی مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت ها تهیه کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب نکاتی را بیان کردیم که شما با استفاده از آن ها یک انتخاب صحیح در خرید میز و صندلی مطالعه مناسب داشته باشید.

هنگام خرید میز علاوه بر توجه به نکاتی که در خرید میز مهم هستند، باید به نکات خرید صندلی نیز توجه داشته باشید. میز و صندلی باید با توجه به هم انتخاب و خریداری شوند و تمامی نکات مانند ارتفاع میز و صندلی، تکیه گاه میز و شکل ظاهری و غیره در نظر گرفته شوند.

در حال حاضر با توجه به هزینه های زندگی قیمت میز و صندلی از فاکتورهای مهمی است که ممکن نیست آن را نادیده بگیریم و باید با پرداخت هزینه ای مناسب میز و صندلی استانداردی تهیه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد