قطعات موتور کوماتسو کدام است؟

0
قطعات موتور کوماتسو کدام است؟ همانطور که می دانید؛ کوماتسو یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده در زمینه تولید انواع ماشین آلات راهسازی، کشاورزی وغیره است. به همین دلیل امروزه بسیاری از ماشین آلات سنگین مورد استفاده در سراسر دنیا توسط این برند تولید شده اند.

قطعات موتور کوماتسو کدام است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از نکات حائز اهمیت در رابطه با ماشین آلات سنگین این است که با توجه به عملیات های سخت و سنگینی که با استفاده از آن ها انجام می شود؛ امکان بروز مشکل در ماشین و قطعات آن بسیار زیاد است. با توجه به اینکه این ماشین آلات قیمت بالایی دارند و ضمن اینکه فرصتی برای وقفه در کار آن ها نیست؛ امکان تعویض ماشین وجود ندارد. در این زمان اکثر مردم به دنبال تعمیر و تعویض قطعات موتور کوماتسو هستند. به همین جهت شرکت های بسیاری در ایران در زمینه فروش قطعات موتوری کوماتسو فعالیت می کنند. یکی از این فروشگاه های اینترنتی، روت کالا است که بهتر است که جهت خرید قطعات موتور کوماتسو به آن مراجعه کنید. اما شما به عنوان صاحب یکی از ماشین آلات کوماتسو یا تعمیرکار این ماشین آلات، ابتدا باید با قطعات موتور کوماتسو آشنا شوید. به همین جهت در ادامه به معرفی برخی از این قطعات می پردازیم.

انواع قطعات موتور کوماتسو

از جمله انواع قطعات موتور کوماتسو که هنگام بروز مشکل در ماشین آلات این برند باید تعمیر یا تعویض شوند؛ باید به مواردی همچون پیستون، میلنگ، رینگ موتور، کیت کامل، سرسیلندر، سیلندر، سیت و گاید، سوپاپ دود و هوا، واتر پمپ وغیره اشاره شود. جهت آشنایی بیشتر شما با این قطعات و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل بر اثر بی اطلاعی در ادامه چند مورد از مهم ترین قطعات موتور کوماتسو را به طور کامل معرفی می کنیم.

پیستون

پیستون یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین آلات کوماتسو به شمار می رود زیرا اکثر مشکلات و آسیب های این ماشین آلات ناشی از بروز مشکلی در پیستون است. این قطعه در واقع قلب موتور ماشین آلات به شمار می رود. عملکرد این قطعه به سیستم احتراق داخلی خودرو مربوط می شود. چنان که پیستون با استفاده از فشار گاز احتراقی که  در محفظه احتراق در قسمت بالایی سیلندر قرار دارد؛ کار می کند. عملکرد این قطعه به صورتی است که از طریق میله اتصال نیروی به دست آمده از احتراق را به سمت میلنگ حرکت می دهد. در رابطه با شکل آن نیز باید بدانید که به شکل استوانه است و به شاتون اتصال پیدا می کند.

میلنگ

یکی دیگر از قطعات موتور کوماتسو میلنگ به شمار می رود. عملکرد این قطعه در واقع به صورتی است که حرکت خطی پیستون ها را به حرکت دورانی تبدیل می کند. جنس این قطعه از فولاد است که از فلزی به نام وانادیوم نیز در آن استفاده کرده اند که سریع تر خنک شود. جالب است بدانید که به دلیل فشار زیاد پیستون و شاتون در این قطعه وزنه هایی وجود دارد که تعادل آن را حفظ می کنند؛ بنابراین بروز هرگونه مشکل در این قطعه باعث می شود که هر چه سریع تر جهت تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.

سیلندر

سیلندر یکی دیگر از قطعات موتور کوماتسو به شمار می رود که در قسمت پیستون قرار دارد. چنان که این قطعه مکان بالا و پایین رفتن و حرکت پیستون است. این قطعه شکلی همچون استوانه ای تو خالی دارد و با استفاده از آلومینیوم یا چدن ساخته می شود. همچنین باید بدانید که قسمت داخلی این قطعه صیقل داده شده است زیرا اگر این قسمت صیقلی نباشد؛ حرکت پیستون باعث تولید حرارت زیادی می شود و ایجاد این حرارت اتلاف انرژی در ماشین آلات را در پی دارد.

واتر پمپ

واتر پمپ یکی دیگر از قطعات موتور کوماتسو است که عمل پمپاژ آب را انجام می دهد؛ به طوری که آب و ضد یخ را به شکل مداوم در موتور به حرکت در می آورد و از جوش آوردن خودرو جلوگیری می کند زیرا با پمپاژ آب در موتور و اطراف سیلندرها موتور را خنک می کند. در رابطه با محل قرارگیری این قطعه نیز باید بدانید که روی سیلندر و کنار تسمه است. این قطعه به اندازه این اهمیت دارد که هرگونه نقص در آن آسیب جدی به موتور را به همراه دارد.

سوپاپ دود و هوا

در موتور ماشین آلات کوماتسو کانال ها و مسیرهای دود و هوا وجود دارد که جهت ورود هوا و خروج اگزوز طراحی شده اند. سوپاپ دود و هوا در واقع قطعاتی هستند که این کانال ها را از محفظه احتراق جدا می کند که طی یک زمان بندی خاص باز و بسته می شوند. این قطعه ها با استفاده از فنرها بسته می شوند. به طوری که در موتور ماشین آلات کوماتسو از فشار هوا یا فشار هیدرولیک جهت باز و بسته شدن این قطعات استفاده می شود.

در نتیجه

با توجه به کاربرد زیاد ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی و ساختمانی کوماتسو و احتمال بالای خرابی این ماشین آلات در این مقاله به معرفی قطعات مهم آن ها پرداختیم زیرا در مواقع بروز مشکل در این ماشین ها باید قطعات موتوری کوماتسو تعمیر یا تعویض شوند و باید با آن ها آشنایی داشته باشید. همچنین جهت خرید قطعات کوماتسو پیشنهاد می دهیم که به سایت روت کالا مراجعه کنید و این قطعات را با کیفیتی تضمین شده و قیمتی مناسب بخرید. ضمن اینکه با مراجعه به این سایت از خدمات ارسال سریع قطعات مورد نظر خود نیز بهره مند شده و از اتلاف وقت شما جلوگیری می شود. اگر قطعات موتور کوماتسو انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد