قطعات زیربندی کوماتسو را بشناسید!

0

قطعات زیربندی کوماتسو را بشناسید! ماشین های سنگین راه سازی نقش بسیار پررنگی را در صنعت ساخت و راهسازی هر کشور برعهده دارند .

قطعات زیربندی کوماتسو را بشناسید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بر آن شدیم تا با یکی از بهترین برندهای تولید قطعات آنها آشنا شویم. کوماتسو نامی پرآوازه در زمینه ساخت و تامین قطعات در جهان است. گروه صنعتی کوماتسو در زمینه تامین قطعات ماشین های سنگین راهسازی در ایران با برند کوماتسو فعالیت دارد.

قطعات زیربندی کوماتسو از مهمترین بخش قطعات استفاده شده در ماشین آلات سنگین راه سازی است. در این مقاله ضمن اشاره به برخی از مهمترین این قطعات با نحوه عملکرد آنها نیز به اختصار آشنا می شویم.

معرفی قطعات زیربندی کوماتسو

قطعات زیر بندی ماشین آلات راهسازی از مهمترین قسمت های استفاده شده در ماشین های سنگین راه سازی هستند. به عبارتی مجموعه ای منظم از قطعات و تجهیزاتی کاربردی که مستقیما با زمین در ارتباط مستقیم هستند. در زیر به برخی از مهمترین قطعات کاربردی و عملکرد آن ها اشاره شده است.

ناخن ماشین های کوماتسو

از قطعات بسیار مهم و کاربردی در بسیاری از ماشین های سنگین از جمله بیل مکانیکی، لودر و غیره به شمار می رود.

عملکرد این قطعه بدین شرح است که به وسیله یک کلنگ که به لبه جلو باکت متصل می شود و اقدام به  جابه جایی لایه های خاک می کند.

گوشه ناخن ماشین های کوماتسو

قطعات زیربندی کوماتسو را بشناسید! قطعه ای کاربردی از جنس آلیاژ فولادی در ماشین های سنگین است. وظیفه حفاری، جا به جایی قطعات سنگین و نفوذ در لایه های خاک را دارد. قطعه مذکور در امتداد کلنگی و متصل به باکت است که مستقیم با زمین ارتباط دارد؛ به همین دلیل از آسیب پذیرترین قطعات زیر بندی ماشین های کوماتسو به شمار می رود.

باکت

قطعه ای بسیار کاربردی که با ایجاد شکاف به لایه های خاک نفوذ می کند.

چرخ جلو ماشین های کوماتسو

قطعه ای فولادی در دو نوع توپر و توخالی در قطعات زیر بندی کوماتسو به شمار می رود. چرخ جلو متشکل است از توپی چرخ، شفت چرخ، دیسک چرخ و سیل کروپ که به وسیله پیچ و مهره و اتصالاتی از این دست روی شاسی قرار می گیرد.

رولیک ماشین های کوماتسو

قطعه ای کاربردی که با اتصال زنجیر به محرکه های مکانیکی موجبات حرکت آسان آن را بدون اصطکاک فراهم می کند.

لینک ماشین های کوماتسو

قطعه ای اتصالی است که سایر قطعات زیر بندی را به یکدیگر متصل می کند.

دنده اسپراکت ماشین های کوماتسو

قطعه ای از جنس فولاد و مقاوم در مقابل فرسایش است. این قطعه در قسمت عقب زنجیر چرخ تعبیه می شود. در طرف دیگر آن هرزگیر وجود دارد تا با انتقال نیروی محرکه آن به زنجیر موجب حرکت ماشین آلات شود. این قطعه باکیفیت در ابعاد مختلفی وجود دارد که بسته به نوع ماشین کاربرد دارد.

سیلندر ماشین های کوماتسو

این قطعه مکانیکی به شکل استوانه و فلزی است که در تماس مستقیم با موتور ماشین قرار می گیرد. سیلندر کوماتسو در ماشین های مختلف سبک و سنگین جزو مهم زیربندی قطعات کوماتسو به شمار می آید. وظیفه آن کنترل فشارهای ناشی از احتراق موتور و محافظت از موتور در برابر فرسایش و فشارهای وارده است.

قطعه ای مصرفی و مهم که در دوام عمر موتور بسیار موثر است؛ بنابراین در خرید آن حتما می بایست از فاکتور کیفیت استفاده بکنید.

زنجیر ماشین های کوماتسو

از قطعات مصرفی مهم در زیربندی قطعات کوماتسو است که وظیفه حرکت ماشین در تمامی سطوح ناهموار و سخت را دارد. زنجیر ماشین های کوماتسو شامل مجموعه قطعاتی از جمله پین، دنده اسپراکت، کفشک و رولیک می شود که به صورت همزمان با هم فعالیت می کنند. کارکرد صحیح زنجیر توسط اپراتور ممکن است در عمر آن و سایر قطعات وابسته به آن موثر باشد.

سرکلنگ ماشین های کوماتسو

این قطعه فلزی ابزاری برای خرد کردن، شکستن و کندن اجسام سخت و سنگین است.

پیچ و مهره ماشین های کوماتسو

قطعه ای کوچک و بسیار کاربردی که در تمامی بخش های زیربندی قطعات کوماتسو استفاده می شود و در تمامی صنایع پیچ و مهره ها وظیفه اتصال، انسجام میان قطعات و انتقال حرکت در سیستم را برعهده دارد.

این قطعه در جنس های استیل، فولادی و گالوانیزه در بازار عرضه می شود. جنس استیل آن به مراتب مقاوم تر و گران قیمت تر نیز است.

کفشک ماشین های کوماتسو

قطعه ای که بیشترین اصطکاک را با زمین دارد و زنجیر روی آن قرار گرفته است. کفشک در ماشین آلاتی نظیر بولدزر، گریدر و بیل مکانیکی استفاده می شود.

در تمامی قطعات ذکر شده به دلیل ارتباط مستقیم آنها با خاک، سنگ و سایر ناهمواری ها و سختی زمین این قطعات بر اثر اصطکاک فراوان ساییده می شوند و در نهایت فرسودگی آنها را به دنبال دارد و نیازمند تعویض یا تعمیر دوره ای هستند؛ بنابراین توصیه می شود که قطعات با کیفیت مرغوب بکار رود که سایر المان های ماشین های سنگین را نیز تحت تاثیر قرار ندهند و آسیب نبینند.

قیمت تمامی قطعات زیربندی کوماتسو با توجه به کیفیت، ابعاد و عملکرد آنها متفاوت است.

سخن آخر

شرکت های بسیاری در سراسر دنیا اقدام به تولید و تامین قطعات کوماتسو کرده اند، این امر تاثیر بسزایی در تولید قطعات تقلبی نیز داشته است. از این رو تشخیص اصل از نوع تقلبی قطعات زیربندی کوماتسو کار را برای خریداران سخت کرده است.

شرکت کوماتسو پارت از طریق راه اندازی سایت اینترنتی خود امکان برقراری ارتباط با مشتریان خود را دارد. مشتریان کوماتسو این فرصت را دارند که برای خرید قطعات کوماتسو با دریافت اطلاعات در تمامی زمینه های قطعات ماشین آلات سنگین از کارشناسان متخصص کوماتسو در این زمینه اقدام به خرید اینترنی قطعات کوماتسو کنند.

اگرقطعات کوماتسو انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد