انواع لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی کدام است؟

0
انواع لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی کدام است؟ اگر با ماشین آلات راهسازی کار می کنید یا در حرفه خود با لوازم یدکی انواع ماشین آلات راهسازی سر و کار دارید، باید بدانید به لطف پیشرفت های گسترده ای که در تولید و ساخت تجهیزات و ماشین آلات راهسازی شده است، شاهد طیف گسترده ای از ماشین های سنگین، سبک و نیمه سنگین در ساخت راه هستیم.

انواع لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی کدام است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این نکته حائز اهمیت است که ماشین آلاتی که در انواع راه ها استفاده می شود متفاوت هستند. در ساخت آزادراه ها و بزرگراه ها از ماشین های ویژه استفاده می شود و جهت ساخت جاده در مناطق صعب العبور و کوهستانی به ماشین های با تجهیزات بالاتری نیاز است. تولید و ساخت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی نیز به تبع این روند متنوع شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع لوازم یدکی راهسازی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انواع لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

برخی از انواع لوازم یدکی در تمامی ماشین آلات راهسازی مشترک هستند. اما برخی قطعات یدکی در ماشین های سنگین به صورت تخصصی با ماشین های سبک و نیمه سنگین متفاوت است. نکته مشترک در کارکرد تمامی ماشین آلات راهسازی این است که موتورهای دیزلی دارند و با سوخت گازوئیل عملیات احتراق صورت می گیرد. لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی در دسته بندی های مختلفی ارائه می شود. برای مثال قطعات موتوری شامل زیر مجموعه ای گسترده از لوازم گوناگون است وگروه قطعات برقی شامل کلیه سیم ها و سنسورهای ارتباطی می شود که در برق رسانی به ماشین فعال هستند. برخی از انواع لوازم در ادامه شرح داده می شود:

قطعات موتوری

قطعات موتوری در بیل مکانیکی، بولدوزر، لودر، لیفتراک، گریدر، غلطک، سایدبوم، دامتراک، جرثقیل و سایر ماشین آلات انواع زیادی دارد. در هنگام مشاهده و خرید این محصولات باید برند و مدل ماشین نیز ذکر شود که قطعات با سایز مناسب ارائه شود. برخی از انواع قطعات موتوری که در سیستم احتراق هم نقش موثری دارند، شامل شفت و سیلندر، سرسیلندر، واشر سر سیلندر، سوپاپ، میل سوپاپ، میل لنگ، شاطون، پیستون، رینگ پیستون، میل بادامک، میل لنگ و لوازم دیگر است.

قطعات برقی

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی در انواع قطعات برقی شامل استارت، دینام، سنسور، قطع کن، کلید، سوئیچ، مغزی استارت، فشنگی، لوازم سیم کشی، دکمه و سیستم خاموش کننده قطعات، چراغ های عقب و جلو و بی شمار قطعات ریز و درشت دیگر می شود. در انتخاب محصولات به برند معتبر و کیفیت کالا توجه کنید. محصولات لوازم یدکی راهسازی توسط فروشگاه تخصصی روت کالا عرضه شده است.

هیدرولیک و انواع چکش هیدرولیک

انواع لوازم هیدرولیک شامل بالانسر پمپ هیدرولیک، پمپ فرمان، پمپ حرکت، شارژ پمپ، روتاری گروپ پمپ، کاتریج پمپ هیدرولیک و قطعات دیگری در این گروه قرار دارند. لوازم یدکی مرتبط با انواع چکش هیدرولیک شامل پیچ های بلند و کوتاه، خار پین چکش های هیدرولیک، انواع قلم چکش هیدرولیک، سوپاپ گاز چکش و انواع دیگری از قطعات است.

فیلتر و اگزوز

تنوع فیلتر در ماشین آلات راهسازی بسیار بالا است. انواع فیلترخاک گیر هواکش، فیلتر های آبگیر، فیلتر روغن، فیلتر گازوئیل، فیلتر گیربکس و انواع فیلتر هیدرولیک نمونه هایی از تصفیه کننده های سیستم موتور های دیزلی هستند. اگزوز نیز در انواع ماشین آلات راهسازی تنوع فراوانی در طرح و سایز دارد.

پمپ گازوئیل و انژکتور

پمپ در ماشین آلات راهسازی تاثیر بسزایی دارد. انژکتور نیز در لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی اجزای بسیار پیچیده ای دارد. دما و فشار داخلی سیلندر را در خود نگه می دارد و سوخت را به قطرات ریز تبدیل می کند. در عملیات پیچیده ای با کارکرد منظم قطعات عمل احتراق صورت می گیرد.

لوازم چرخ و دیفرانسیل

در سیستم دیفرانسیل و چرخ عناصر بسیاری کارکردی منسجم در کنار یکدیگر دارند. پیستون پالونی ترمز، بوستر ترمز، چهار شاخه، دنده چرخ عقب و جلو، دنده سر پلوس، رولبرینگ چرخ، کاسه نمد مخصوص چرخ و غیره دراین دسته جای دارند.

لوازم زیر بندی

ماشین الات راه سازی با برند های مختلفی در بازار ایران موجور است به تناسب نیاز مشتریان روت کالا به ارائه کلیه لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی پرداخته است. انواع لوازم زیربندی شامل: ناخن آلات، انواع پین ناخن، تیغه، کلنگ، پیچ و مهره و گوشه  مواردی از این دست هستند.

سایر قطعات

همان طور که گفتیم لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی تنوع بالایی دارند. سایر قطعات شامل انواع سیل کیت شامل کیت جک، هیدروموتور گردان، کیت پمپ مادر و موارد دیگر است. قطعات و لوازم جانبی در ماشین آلات راهسازی بسیار فراتر از مطالب این مقاله است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیوستن به شبکه اطلاعات پیرامون لوازم یدکی راهسازی وب سایت و شبکه های اجتماعی روت کالا را دنبال کنید.

کلام آخر

انواع ماشین آلات راهسازی به صورت دیزلی کار می کنند و در دو نوع دو زمانه و چهار زمانه هستند. کیفیت و برند معتبر هر کدام از لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی در عملکرد صحیح ماشین موثر است. فروشگاه های فراوانی عرضه کننده این کالاها هستند. در حال حاضر شیوه های فروش لوازم یدکی نیز گسترش یافته است.  اما اگر قصد دارید خرید خود را از فروشگاهی تخصصی انجام دهید که قیمتی مناسب و عادلانه داشته باشید خرید لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی را از روت کالا انجام دهید. روت کالا اولین شبکه فروش آنلاین محصولات لوازم یدکی، ارتباط فروشندگان را با مشتریان برقرار می کند. دست واسطه ها را از عرضه این محصولات کوتاه کرده و خریدی مقرون به صرفه فراهم می کند. اگر لوازم یدکی ماشین راهسازی انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد