آیا با ثبت شرکت مسئولیت محدود می توان در زمینه تولید پوشاک فعالیت کرد؟

0

آیا با ثبت شرکت مسئولیت محدود می توان در زمینه تولید پوشاک فعالیت کرد؟ شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که جهت انجام امور تجاری بین چند شریک با مسئولیت محدود تشکیل می شود. این نوع شرکت به دلیل قالب و چارچوب خود معمولا بین اعضای فامیل یا خانواده شکل می گیرد. جهت تولید محصول و انجام خدمات مختلفی می شود از این نوع شرکت بهره برد؛ مانند موارد مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل ورزشی، پوشاک، خوراک و غیره.

آیا با ثبت شرکت مسئولیت محدود می توان در زمینه تولید پوشاک فعالیت کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت شرکت مسئولیت محدود پوشاک یکی از انواع این شرکت ها است که طرفدار بیشتری دارد. تقاضای انواع پوشاک در جامعه بسیار است و نیاز مبرمی به تولید محصولات گوناگون در این زمینه احساس می شود؛ از این رو شرکت های مربوط به پوشاک بسیار مهم اند و درخواست کننده زیادی برای ثبت دارند.

اگر به دنبال ثبت شرکت پوشاک هستید یا قصد دارید از شرکت های مسئولیت محدود بیشتر بدانید، این نوشتار را دنبال کنید.

شرکت مسئولیت محدود چیست

در این نوع شرکت شرکا سهمی را پرداخت می کنند که به موجب آن مسئولیتی در قبال بدهی ها و منابع شرکت عهده دار می شوند. در این شرکت ها مسئولیت هر شریک در برابر قروض و معوقات شرکت تنها به میزان سهم الشراکه هریک است؛ به عبارتی اگر شرکت ورشکسته شود یا قرض بالا بیاورد، هر شریک تنها به حد سرمایه اولیه خود ملزم به پرداخت قروض هستند و طلبکاران نمی توانند بدهی خود را از سایر اموال آنان دریافت کنند.

نام گذاری شرکت مسئولیت محدود

در عنوان این شرکت باید عبارت ((مسئولیت محدود)) ذکر گردد؛ در غیر این صورت در برابر شخص ثالث همانند شرک تضامنی با آن برخورد می شود و تابع قوانین آن است؛ همچنین نام هیچ کدام از شرکا نباید در عنوان شرکت آورده شود؛ وگرنه حکم شریک ضامن را دارد.

ویژگی های شرکت مسئولیت محدود

موضوع این نوع شرکت تجاری است و امکان این که چیزی غیر از آن باشد را ندارد؛ یعنی این شرکت را باید برای انجام امور تجاری تأسیس کرد و نه موارد دیگر.

شرکت با مسئولیت محدود توسط یک یا چند مدیر موظف یا غیرموظف اداره می شود. این مدیران از بین شرکا یا خارج از جمع آنها برای مدتی محدود یا نامحدود منتخب هستند.

مدیر موظف شخصی است که در شرکت استخدام می شود و در قبال کار خود به طور منظم از آنجا حقوق دریافت می کند و در غیر این صورت او مدیر غیرموظف است.

ارتباط مدیران با شرکت همانند ارتباط وکیل و موکل به حساب می آید و حد مسئولیت مدیران در برابر شرکت و شرکا نیز مسئولیت وکیل و موکل است.

مدیران همه اختیارات لازم جهت اداره شرکت را دارند؛ مگر اینکه در اساسنامه چیزی غیر از این آمده باشد.

شرکت مسئولیت محدود را می شود، شرکت اشخاص همچنین شرکت سرمایه دانست.

تفاوت شرکت سهامی و مسئولیت محدود

اگر در پی ثبت شرکت مسئولیت محدود پوشاک هستید، باید تفاوت های بین این نوع شرکت را با شرک های سهامی بدانید تا این امکان را داشته باشید به خوبی تصمیم بگیرید:

  • در شرکت مسئولیت محدود همه سرمایه به مدیرعامل تحویل داده می شود ولی در شرکت های سهامی باید ۳۵ درصد از آن را در بانک سپرده گذاری کرد.
  • در شرکت های مسئولیت محدود نیازی به انتخاب بازرس نیست و این امری اختیاری است ولی در شرکت های سهامی باید ۲ نفر را به عنوان بازرس اصلی و ۲ نفر را به عنوان علی البدل انتخاب کرد.
  • زمان مدیریت هر مدیر در شرکت های مسئولیت محدود هیچ گونه مرزی ندارد؛ در صورتی که سقف زمان مدیریت در شرکت های سهامی ۲ سال است.
  • اعضای هیئت مدیره شرکت مسئولیت محدود ضرورتی به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار ندارند ولی در شرکت های سهامی این الزام جهت درج آگهی دعوت به شرکت در سهام ضروری است.
  • مدیران شرکت مسئولیت محدود را می شود از بین شرکا یا غیر آنها انتخاب کرد ولی در شرک سهامی مدیران باید حتما از بین سهام داران شرکت انتخاب شوند یا پس از انتساب تعداد و سهام وثیقه ای که در اساسنامه معین شده است را تهیه و تحویل نمایند.

ثبت شرکت مسئولیت محدود پوشاک

امروزه پوشاک از ملزومات حیات انسان است و بدون آن زندگی شدنی نیست. رشد جوامع و تغییر فرهنگ ها سبب شده است که افراد بر پایه دین، کشور، محل زندگی، تحصیل، کار و غیره ملزم به استفاده از البسه گوناگون باشند.

لباس مجلس عروسی با مراسم ختم متفاوت است، حین ورزش باید یک جور لباس پوشید و هنگام خواب جور دیگری، آتشنشان ها لباس مخصوص خود را دارند و آرایشگرها لباس خود را دارا هستند. دامنه گوناگونی از انواع پوشاک وجود دارد که در جوامع مورداستفاده قرار می گیرند و این نشانگر الزام و اهمیت شرکت مسئولیت محدود پوشاک است.

مراحل

جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود پوشاک باید نخست شرکا و سرمایه هریک مشخص شوند. این نوع شرکت را می شود تنها با دو شریک و کمینه سرمایه نامحدود راه انداخت.

سپس باید شرکت نامه تنظیم نمود که در آن بهره هر شریک و میزان همکاری او اعم از نقدی و غیر نقدی قید می شود. تنظیم این شرکت نامه برای شرکت های مسئولیت محدود ضروری است و عدم انجام این کار سبب ابطال شرکت می شود.

همه سرمایه شرکت باید توسط شرکا به مدیرعامل تحویل داده شود، او نیز باید به دریافت سرمایه اقرار کند.

در مرحله بعد باید شرکت را در اداره مربوط به ثبت شرکت ها معرفی و ثبت کرد. ثبت شرکت مسئولیت محدود پوشاک دارای مراحل و قوانین است که آگاهی کامل از آنها ضروری و مهم به شمار می رود.

کارشناسان متعهد و کارآزموده مؤسسه ثبت فردا آماده انجام امور مربوط به ثبت شرکت در کمترین زمان و به بهترین شکل هستند.

پس از اینکه شرکت به درستی ثبت شد، این امکان را دارد که فعالیت های خود را آغاز کند.

آنچه خواندیم

شرکت مسئولی محدود بین چند شریک و بدون تقسیم سرمایه به قطعات سهام تشکیل می شود. هر شریک به قدر سرمایه شراکی خود در قبال بدهی ها و معوقات شرکت مسئول است.

اداره این نوع شرکت توسط مدیر موظف یا غیرموظف صورت می پذیرد. مدیر موظف استخدام شرکت است و حقوق دریافت می کند. انتخاب مدیران به صورت محدود یا نامحدود از بین شرکا یا خارج از آنها انجام می شود. ثبت شرکت مسئولیت محدود پوشاک دارای مراحل و ضوابطی است که پیمودن آنها به تنهایی کار هر کسی نیست. در این بین بهتر است از وکلای کارآزموده در مؤسسات حقوقی کمک گرفته شود.

شرکت مسئولیت محدود تفاوت هایی با شرکت سهامی دارد؛ از جمله در نحوه انتخاب و مدت زمان انتساب مدیر، روش تقسیم سرمایه و سهام بندی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار و غیره. اگر در پی ثبت شرکت مسئولیت محدود پوشاک هستید باید بدانید در عنوان این شرکت الزامی است که عبارت ((مسئولیت محدود)) آورده شود؛ در غیر این صورت بر پایه قوانین شرکت تضامنی با آن برخورد می شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد