نکاتی در رابطه با نگهداری از میزتحریر چوبی کوچک

0

نکاتی در رابطه با نگهداری از میزتحریر چوبی کوچک: میزتحریر چوبی کوچک از وسایلی به شمار می رود که باید از آنها مراقبت کرد تا همیشه سالم و زیبا بمانند. عواملی مانند نور آفتاب، دما، رطوبت و حشرات موذی در طول زمان ممکن است، به وسایل چوبی شما آسیب برسانند؛ از این رو نگهداری از […]

نکاتی در رابطه با نگهداری از میزتحریر چوبی کوچک: میزتحریر چوبی کوچک از وسایلی به شمار می رود که باید از آنها مراقبت کرد تا همیشه سالم و زیبا بمانند. عواملی مانند نور آفتاب، دما، رطوبت و حشرات موذی در طول زمان ممکن است، به وسایل چوبی شما آسیب برسانند؛ از این رو نگهداری از این وسایل و دقت و توجه در استفاده از آنها بسیار مهم است. جهت نگهداری هرچه بهتر و افزایش طول عمر و زیبایی وسایل چوبی باید نخست آنها را به بخوبی بشناسید.

نکاتی در رابطه با نگهداری از میزتحریر چوبی کوچک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر با نوع چوب به کار رفته در وسیله خود کاملا آشنا باشید، این امکان را دارید تا به راحتی از آنها مراقبت کنید. در این نوشتار قصد داریم چند نکته ساده و کاربردی را جهت نگهداری میزتحریر چوبی کوچک بیان کنیم و برای کسانی که مدت ها است، به دنبال روش مناسبی می گردند تا میز چوبی خود را به زیبایی اولش برگردانند یا آن را برای سال های طولانی حفظ کنند، پیشنهادات بسیاری خوبی داریم. ادامه این نوشتار را دنبال کنید.

گردگیری کنید

یکی از ساده ترین راه های نگهداری از میزتحریر چوبی کوچک گردگیری به موقع است. جهت انجام این کار ساعتی مشخص را در طول شبانه روز در نظر بگیرید و از پارچه بدون پرز و نخی استفاده کنید.

پارچه را کمی نم دار کنید و به آرامی روی سرتاسر سطح میز بکشید. دقت کنید که اگر پارچه خشک را روی میز حرکت دهید، ممکن است، گرد و غبار روی سطح میز ساییدگی و خراش ایجاد کنند.

از طرفی گرد و غبار به مرور زمان سبب ایجاد تیرگی در سطح میز می شوند. اگر در  فواصل معین میزها را پولیش کاری کنید این مورد اتفاق نمی افتد. یک مایع مناسب خانگی برای انجام این کار مخلوط یک بخش آب لیمو و سه بخش روغن زیتون است.

لکه بری را از یاد نبرید

اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید، حین مطالعه نوشیدنی بنوشید و همیشه یک لیوان پر روی میزتان است، باید از زیرلیوانی استفاده کنید. یک میزتحریر چوبی کوچک درمقابل لکه ها حساس است و اگر لکه ای برای مدت طولانی روی آن بماند، ممکن است، پاک کردنش ایجاد دردسر کند؛ پس بلافاصله پس از ایجاد لکه روی میز چوبی آن را با دستمال و یک شوینده مخصوص چوب پاک کنید.

برای این کار این امکان را دارید که از واکس های مایع کفش نیز استفاده کنید. در برخی موارد نیز ممکن است، لکه چنان در بافت چوب نفوذ کرده باشد که پاک کردنش تنها کار متخصص باشد.

مراقب تغییر دما باشید

اگر قصد خرید میز چوبی را دارید، باید آگاه باشید که وسایل چوبی در مقابل تغییر دمای ناگهانی بسیار حساس هستند. اگر در اتاق خود و در مجاورت میزتحریر چوبی کوچک از وسایل گرمایشی یا سرمایشی استفاده می کنید، بهتر است، مراقب این مورد باشید.

جهت جلوگیری از آسیب دیدگی میزها چوبی باید دما را کم کم تغییر داد؛ مثلا درجه شوفاژ را از ۱ تا دمای مد نظر به صورت محدود و آرام آرام افزایش دهید.

اگر قصد خرید اینترنتی میز را دارید، گزینه های مناسب و زیبای فروشگاه اینترنتی خوگر را از دست ندهید. این وب سایت با حمل رایگان کالا و پرداخت در محل خریدی امن و مطمئن برای شما فراهم می کند.

رطوبت را فراموش نکنید

اکثر وسایل چوبی اگر در معرض رطوبت بسیار باشند، معمولا باد می کنند و خراب می شوند؛ با این حال این وسایل به اندکی رطوبت به صورت روزانه نیاز دارند تا خشک نشوند. تغییر فصل نیز ممکن است، سبب کاهش رطوبت هوا شود؛ در این شرایط برای حفظ شکل و حالت میز چوبی و جلوگیری از خشک شدگی آن باید روزانه مقداری آب را به سطح میز افشانه کرد.

نور آفتاب هرگز

اگر میزتحریر چوبی کوچک شما در جلوی پنجره آفتاب گیر قرار دارد یا برای مدتی ناچار به گذاشتن آن در معرض تابش آفتاب بوده اید، ممکن است، زیان جبران ناپذیری به آن وارد کرده باشید. نور آفتاب برای میزهای چوبی سم است و باعث خشک شدگی آنها می شود. بهتر است، میز خود را از جلوی پنجره جا به جا کنید یا اگر امکانش نبود، از پرده های ضخیم استفاده کنید.

سم پاشی فراموش نشود

اواخر بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای سم پاشی وسایل چوبی هستند. حشرات موذی ای مانند موریانه به بافت چوب نفوذ کرده و آن را از درون نابود می کنند؛ حتی گاهی بدون اینکه شما متوجه شوید.

سم پاشی به شما کمک می کند، از شر حشراتی که میزهای چوبی را می خورند و نابود می کنند، خلاص شوید؛ البته اگر حشرات تا حدی وارد بافت میز شما شده باشند، ممکن است، نیاز به استفاده از سمی قوی تر داشته باشید که باید از متخصص در این زمینه کمک گرفت.

در پایان

اگر قصد خرید میز چوبی را دارید، باید بدانید که نگهداری از وسایل چوبی کمی سخت است. برای انجام این امر باید مراقب افزایش و کاهش دما و رطوبت، تابش مستقیم و غیرمستقیم نور آفتاب، ورود گرد و غبار و حمله حشرات موذی باشید. بهتر است، در اتاقی که میز چوبی در آن قرار دارد، دما را ناگهانی افزایش یا کاهش ندهید، مرتبا گردگیری کنید و مراقب لکه ها باشید.

از طرفی میزهای چوبی حساس هستند و حمل آنها نیز باید با احتیاط صورت بگیرد؛ در این شرایط بهترین گزینه برای این کار خرید اینترنتی میزتحریر است؛ چون سایت های فروش آنلاین سرویس ترابری ایمن دارند. در پایان بهتر است، برای مراقبت از میز چوبی خود برنامه ای منظم و مناسب داشته باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد