مزایای اخذ کارت بازرگانی

0

مزایای اخذ کارت بازرگانی : کارت بازرگانی یکی از مجوز های مهم برای ورود به عرصه فعالیت های تجاری است. این کارت به درخواست متقاضی با رعایت قوانین و شرایط خاص برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود. به موجب آن فرد مجاز است در چهارچوب قوانین ایران به صادرات، واردات و امور تجاری بپردازد.

مزایای اخذ کارت بازرگانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : صدور کارت بازرگانی به عهده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است و از یک تا پنج سال اعتبار دارد. این اعتبار باید به تائید وزارت بازرگانی رسیده باشد. اگر درصدد دریافت کارت بازرگانی هستید، وبسایت ثبت فردا تمامی شرایط و ضوابط اجرایی این مهم را با مشاورانی مجرب برای شما توضیح می دهد.

آیا در فکر تجارت و راه کار قانونی آن هستید؟ آیا در تدارک دریافت کارت بازرگانی هستید؟ آیا از مزایای اخذ کارت بازرگانی اطلاع دارید؟ قصد داریم اطلاعات جامعی را در خصوص کارت بازرگانی بیان کنیم. در این مقاله به معرفی کارت بازرگانی و مزایای آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در دو نوع حقیقی و حقوقی صادر می شود. اگر یک شخص فارغ از شرکت یا موسسه ای که در آن مشغول به کار است مبادرت به دریافت کارت بازرگانی کند، برای او کارت بازرگانی حقیقی صادر می شود. اگر شرکتی برای فعالیت تجاری نیاز به کارت داشته باشد کارت بازرگانی حقوقی دریافت می کند. در صورتی که شرایط اخذ کارت وجود داشته باشد هیچ گونه محدودیتی برای صدور کارت وجود ندارد.

مزایای اخذ کارت بازرگانی چیست؟

تمامی افرادی که از کارت بازرگانی استفاده می کنند به مزایای داشتن کارت واقف هستند. علاوه بر بهره مندی از امتیازات قادر هستند در عرصه بین المللی فعالیت تجاری خود را مطرح کنند. بازدهی بخش تولید و مطرح شدن در عرصه بین المللی منوط به حضور در بازار های جهانی است. در این بخش به تمامی موارد و امتیازات اشاره می کنیم. مزایایی که اخذ کارت بازرگانی برای شما رقم می زند عبارتند از:

عضویت در اتاق بازرگانی

با دریافت این کارت شما به صورت رسمی و قانونی به عضویت اتاق بازرگانی در می آیید و یکی از اعضای اتاق بازرگانی محسوب می شوید. البته شرایط دیگری نیز برای تکمیل عضویت نیاز دارید که در مراحل بعدی باید آن را انجام دهید. این مطلب جزء اولین مزایای اخذ کارت بازرگانی است.

از این پس بازرگان هستید

شما با اخذ این کارت نسبت به افراد عادی از مزایایی بهره مند خواهید شد. از این پس شما را به عنوان تاجر یا بازرگان می شناسند. در جمع اشخاص حقیقی به عنوان بازرگان فعالیت خواهید داشت. مزیت شما با افراد عادی این مساله است که شما دارای امتیازات خاص و ویژه ای هستید.

واردات و صادرات از منطقه آزاد تجاری

به عنوان یک تاجر و بازرگان مجاز هستید فعالیت خود را در زمینه صادرات و واردات کالاها از مناطق آزاد تجاری از سر بگیرید. همچنین بر طبق قوانین مربوط، با هماهنگی امور گمرکی قادر به واردات کالاها به داخل مرزهای کشور خواهید بود. با توجه به اینکه واردات و صادرات کالاها از مناطق صنعتی و تجاری معاف از مالیات است افراد بسیاری اقدام به این کار می کنند. البته پیش نیاز این اقدام داشتن مجوز لازم برای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد است.

ثبت برند و نام تجاری

مزیت جالب دیگر امکان ثبت نام و استفاده از علایم تجاری غیر فارسی است. شما به عنوان عضوی از اتاق بازرگانی ثبت برند تجاری خود را به صورت لاتین  انجام می دهید و محدودیتی برای ثبت نام به صورت فارسی و لاتین یا ترکیبی از هر دو ندارید. تمامی امور مربوط به ثبت سفارشات و ترخیص کالاها با برند تجاری ثبت شده انجام خواهد شد.

صدور ویزای کاری و تجاری

افرادی که این کارت را دارند به دلیل تجارت به سفرهای مختلفی می روند. همچنین در کنفرانس ها و جلسات زیادی شرکت می کنند. با در دست داشتن این کارت درخواست می دهید و در مدتی کوتاه ویزای کاری و تجاری خود را دریافت می کنید. صدور گواهی مبدا و صدور ویزای تجاری از جمله مزایای اخذ کارت بازرگانی محسوب می شود.

ارتباط با تجار خارجی

شما با تجار و بازرگانان خارجی می توانید ارتباط برقرار کنید. زمینه های کاری شما گسترش می یابد و قادر  به بازاریابی در عرصه بین المللی خواهید بود. ارتباط با بازرگانان سایر کشورها منجر به تبادل کالاهای تجاری و سودآوری بیشتر در حرفه شما خواهد بود. این مطلب مزیتی است که با دریافت کارت بازرگانی مجاز به انجام آن هستید.

امتیاز شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی

در هر زمینه ای که فعالیت می کنید و به تولید محصولی اشتغال دارید از این پس می توانید در نمایشگاه های ملی، بین المللی داخلی و خارجی شرکت کنید. حضور فعال شما در عرصه بین المللی قدرت بازاریابی را در فعالیت ها به نحو چشمگیری افزایش می دهد و کسب و کار پر رونقی را تجربه خواهید کرد.

مبادله اطلاعات تجاری

از مهم ترین مزایای اخذ کارت بازرگانی این است که قادر هستید اطلاعات تجاری خود را در سطح جهانی مبادله کنید و در صادرات کالاهای تجاری، ثبت نام جهانی داشته باشید. برای رونق کسب و کار در دنیای امروز تبادل اطلاعات تجاری مزیت مهمی محسوب می شود.

دریافت حق العمل کاری در گمرک

در قانون تجارت گفته شده است شخصی که از طرف شخص دیگری وکیل است و معاملاتی را انجام می دهد باید در قبال آن کار، اجرت دریافت کند به این دریافت اجرت، حق العمل کاری می گویند. مجوز دریافت حق العمل به شخصی داده می شود که دارای کارت بازرگانی باشد البته شروط دیگری نیز نیاز است که باید به آن نیز توجه شود.

سخن آخر

بازرگان به فردی اطلاق می شود که در عرصه جهانی اقدام به تجارت کند. برای حضور در این عرصه کارت معتبری صادر می شود و  اخذ این کارت مزایای بیشماری دارد. اشخاص حقیقی و شرکت های تجاری برای گسترش فعالیت های خود در امور تجاری به این کارت نیاز دارند. دریافت این کارت مقدمه ورود به دنیای تجارت است.

اگر می خواهید از شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در سراسر کشور اقدام به دریافت کارت کنید و از مزایای اخذ کارت بازرگانی بهره مند شوید کارشناسان حرفه ای ثبت فردا شما را تا تحقق اهداف نهایی راهنمایی می کنند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد