ثبت شرکت سهامی

0

هنگامی که صحبت از ثبت شرکت سهامی به میان می‌آید، با انواع اسامی مانند شرکت‌های مختلط سهامی، شرکت‌های مختلط غیر سهامی، شرکت‌های سهامی عام و خاص مواجه می‌شویم. این اسامی و تعاریم ممکن است فرد را اندکی گیج کنند. اما نگران نباشید! اگر شما هم از افرادی هستید که میان این نام‌ها گم شده‌اید، ما شما را راهنمایی می‌کنیم.

ثبت شرکت سهامی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : مقاله‌ای که در نظر داریم به شما عزیزان ارائه دهیم، شرکت‌های مختلط سهامی و  شرکت‌های سهامی را شامل می‌شود. بیایید تا با هم وجوه تمایز تشکیل و ثبت شرکت‌های سهامی و شرکت‌های مختلط سهامی را مورد بررسی قرار دهیم.

ثبت شرکت سهامی مختلط

اگر در مقاله‌های قبلی با ما همراهی کرده باشید، به طور مفصل درباره ثبت شرکت‌های سهامی و مختلط سهامی صحبت به عمل آوردیم.

شرکت‌های مختلط سهامی، شرکت هایی هستند که از تعدادی شریک به عنوان ضامن و تعدادی دیگر نیز به عنوان شریک سهامدار تشکیل شده اند.

شرکای سهامدار

این شرکا مقداری سرمایه به شرکت می‌آورند که به میزان همان سرمایه آورده مسئولیت دارند. به عبارتی در صورت بروز مشکل در شرکت به اندازه سرمایه‌ای که در بدو ورود وارد کرده‌اند، مسئول خواهند بود.

شرکای ضامن              

این افراد به صورت ضامن برای شرکت عمل می‌کنند. به این معنی که در صورت نیاز شرکت به پرداخت به طلبکاران ضامن‌ها مسئول به پرداخت هستند. اگر خارج از دارایی‌های شرکت مطالبه‌ای صورت بگیرد، ضامن‌ها موظف هستند که از اموال شخصی خود، این مطالبات را پرداخت کنند.

مجامع عمومی که در شرکت‌های سهامی مختلط تشکیل می‌شوند

مانند دیگر شرکت‌های سهامی، شرکت‌های سامی مختلط نیز مجامع عمومی دارند. این مجامع، مجمع عمومی مؤسس، مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده هستند. در ادامه به تفصیل به معرفی و فعالیت‌های هر یک از این مجامع خواهیم پرداخت.

مجمع عمومی مؤسس

تمامی کارهای مربوط به ثبت شرکت سهامی، مانند تنظیم اساسنامه، شرکت‌نامه و انتخاب هیئت مدیره به عهده این مجمع است. مجمع عمومی مؤسس از موسسین شرکت تشکیل می‌شود و تنها در زمانی رسمیت دارد که افرادی که نصف سرمایه را دارا هستند، در مجمع حضور داشته باشند.

مجمع عمومی عادی

این مجمع به گزارشات مدیران و مسائل مالی شرکت نظارت به عمل می‌آورد. همچنین افرادی را برای نظارت به کار مدیران ارشد در نظر می‌گیرد که ناظر نامیده می‌شوند. افراد حاضر در مجمع عمومی عادی یک بار در سال گرد هم می آیند و به بررسی سود و زیان شرکت در یک سال می‌پردازند.

مجمع عمومی فوق‌العاده

این مجمع تنها در شرایط خاص تشکیل می‌شود. در مواقعی که به دلیل بروز بحران شرکت تغییر اساسنامه و غیره را جزو تصمیمات اصلی خود قرار دهد. همچنین در صورتی که شرکت تصمیم به انحلال بگیرد، مجمع عمومی فوق‌العاده در این باره مشورت و اظهار نظر می‌کند.

نکته

در ثبت شرکت سهامی مختلط باید به این نکته توجه شود که هنگام تأسیس، در نامی که برای شرکت انتخاب می گردد، نام حداقل یکی از شرکای ضامن درج شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی مختلط

مدارکی که برای ثبت شرکت در ایران نیاز دارید، اغلب شبیه به هم هستند، اما در این سرفصل مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی مختلط را بررسی می‌کنیم.

نسخه تایید شده از شرکت نامه و نسخه تایید شده از اساسنامه و نام مدیران در وهله اول نیاز است. در ادامه شما باید سندی برای پرداخت حداقل یک سوم سرمایه را گزارش دهید. این سند باید به امضای مدیر شرکت برسد.

انحلال شرکت سهامی مختلط

گاهی ثبت شرکت‌های سهامی تاریخ انقضا دارند. در صورتی که این تاریخ انقضا به پایان برسد، شرکت منحل می‌شود.

موارد دیگری برای انحلال وجود دارند. یکی از این موارد این است که در صورت انحلال، به شرکا سودی برسد یا تمام شرکا به انحلال رضایت دهند. مورد بعدی نرسیدن شرکت به هدف‌های مورد انتظار آن است. اگر شرکتی به هر دلیلی به هدف‌های خود نرسد یا رسیدن به هدف خود را غیر ممکن بداند، شرکت منحل می‌شود.

ثبت شرکت سهامی عام و خاص

توضیحی کوتاه درباره ثبت شرکت‌های سهامی به شما در این سرفصل می‌دهیم.

شرکتی، سهامی محسوب می‌شود که سرمایه آن شرکت به سهام تقسیم شود. این مبالغ تقسیم شده یا قابل فروش در بورس هستند یا اجازه عرضه به عام را ندارند. در صورتی که گزینه اول باشند، سهامی عام نامیده می‌شوند. ثبت شرکت سهامی عام بسیار پیچیده است و نیاز به تعداد شرکای بیشتر از سایر شرکت‌ها دارد. شرکت‌های سهامی خاص اجازه فروش سهام را به عام ندارند و فقط در صورت اجازه و موافقت صاحبین سهام، بین خود افراد یا جانشینان آنها، سهام به فروش می‌رسد.

خلاصه

ثبت شرکت سهامی از هر نوعی که باشند، نیازمند تجربه و مشورت با افراد ماهر در همین زمینه است. با مشورت با وکلای تخصصی ثبت فردا، این مراحل برای شما آسان می‌شود. در مقاله‌ای که خواندید، درباره روش‌های ثبت شرکت‌های سهامی و سهامی مختلط صحبت کردیم.

به طور مفصل شرکت‌های سهامی مختلط را توضیح دادیم. مراحل و شرایط انحلال این شرکت‌ها را برشمردیم. از اهمیت رضایت تمامی شرکا در امر انحلال صحبت کردیم. همچنین گفتیم که شرکت‌های سهامی مختلط گاهی تاریخ انقضا دارند و بعد از به اتمام رسیدن آن تاریخ شرکت منحل می‌شود.

شرکت‌های سهامی را به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم کردیم. در شرکت‌های سهامی خاص، سهم‌های تقسیم شده به هیچ وجه قابل فروش به سایرین نیستند. در شرکت‌های سهامی عام در صورت رعایت کردن مقررات، امکان شرکت در بورس و فروش اوراق به عام امکان‌پذیر می‌شود.

شرکت ثبت فردا به پاسخ تمامی سوالات شما در زمینه ثبت شرکت می‌پردازد و شما را به بهترین نحو برای رسیدن به اهداف ثبتی خود، راهنمایی می‌کند. ممنون که ما را تا این لحظه همراهی نمودید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد