تاثیر ملی شدن اینترنت بر سایت های ثبت شرکت

0

تاثیر ملی شدن اینترنت بر سایت های ثبت شرکت : ثبت شرکت موجب می شود، فعالیت های یک مجموعه جنبه قانونی پیدا کند و با سهولت بیشتری انجام شود؛ در ضمن زمانی که یک مجموعه فعالیت های خود را در قالب شرکت ثبت می کند، از برخی مزایا نیز بهره مند می شود.

تاثیر ملی شدن اینترنت بر سایت های ثبت شرکت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرآیند ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های استان انجام می گیرد اما به دلیل سهولت بیشتر امکان انجام اینترنتی این امور نیز وجود دارد؛ به این ترتیب که متقاضی تنها کافی است که به آدرس ثبت فردا مراجعه کند و مراحل ثبت درخواست و الصاق مدارک را به صورت اینترنتی انجام دهد.

روش ثبت غیرحضوری بسیار آسان و مفید است و برای متقاضی امکان مشاهده وضعیت پرونده و استعلام و غیره را به صورت غیر حضوری فراهم می کند. سوالی که در این خصوص وجود دارد این است، در مواقعی که اینترنت جهانی به هر دلیل قطع می شود، فرآیند ثبت شرکت به حالت قبل و از طریق مراجعه حضوری انجام می گیرد یا به طور کلی به حالت تعلیق در می آید؟ جهت دستیابی به پاسخ این سوالات ادامه این نوشته را بخوانید.

ملی شدن اینترنت بر سایت ثبت شرکت چه تاثیری دارد؟

اول از همه اینکه ملی شدن اینترنت بر سایت ثبت شرکت تاثیرات مفید و مهمی دارد؛ به این جهت که حتی زمانی که اینترنت جهانی قطع باشد، اینترنت ملی به کمک سایت های مهم و داخلی می آید و امور مهم و حیاتی مردم از این طریق انجام می شوند. این مسئله باعث شده است که وبسایت های اکثر ارگان های دولتی از اینترنت ملی استفاده کنند. سایت ثبت شرکت ها نیز از همین بستر به ارائه خدمات به مشتریان می پردازد.

مزایا استفاده از اینترنت ملی

اگر بخواهیم به زبان ساده در مورد اینترنت ملی صحبت کنیم، شبکه ای است که اطلاعات داخل کشور در آن وجود دارد و سرور آن نیز در داخل کشور است؛ بنابراین جهت دسترسی به سایت نیاز به اتصال به سرورهای خارجی نیست. این استفاده از سرورهای داخلی موجب حفظ اطلاعات مهم و حیاتی می شود. ضمن اینکه هزینه اینترنت ملی بسیار کمتر از اینترنت جهانی است و از این جهت نیز به نظر مقرون به صرفه می رسد.

این موارد مسائلی هستند که در خصوص تمامی وبسایت هایی که از اینترنت ملی استفاده می کنند، صادق است اما این موضوع چه تاثیری بر سایت ثبت شرکت ها داشته است؟

مزایا ملی شدن اینترنت بر سایت ثبت شرکت

پیش از اینکه متقاضیان ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری استفاده کنند، باید به صورت حضوری به ادراه ثبت شرکت ها مراجعه می کردند. امروزه با وجود مسائل مختلفی که جامعه اطراف را درگیر می کند، استفاده از خدمات اینترنتی بسیار باب شده است؛ از جمله این موارد شیوع بیماری های خطرناک، ترافیک، مصرف بی رویه کاغذ و غیره به شمار می رود.

این درحالی است که از زمانی که ثبت شرکت ها از طریق سامانه مختص به خود صورت می پذیرد، تمامی مراحل اداری به صورت غیرحضوری انجام می گیرد. استفاده از این روش علاوه بر مزایایی که گفته شد، محدودیت زمانی را از بین می برد؛ به این معنی که زمان انجام استعلام یا دیگر امور محدود به تایم اداری نیست.

مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی

اولین قدم جهت ثبت شرکت ورود به سامانه ثبت فردا است. در ابتدا ورود به سایت به دنبال بخش پذیرش درخواست بگردید و فرم مربوط به ثبت شرکت را تکمیل کنید. در ابتدایی ترین بخش باید مشخصات متقاضی وارد شود؛ این شخص ممکن است، اصیل یا وکیل باشد.

گام دوم تعیین نام برای شرکت است که پس از تعیین نوع آن مشخص می شود. در این مرحله پنج نام پیشنهاد می کنند. انتخاب این نام ها باید برطبق قواعد و قوانین خاصی صورت بگیرد و به هیچ عنوان تکراری نباشند؛ در غیر این صورت تایید می شوند.

در مراحل بعدی ورود اطلاعاتی همچون کدپستی، شماره تلفن و آدرس شعبه اصلی شرکت و نشانی الکترونیکی آن در صورت وجود ضرورت دارد؛ پس از طی این مرحله متقاضی به بخش سرمایه ورود می کند. در این بخش مشخصاتی همچون نوع سرمایه از لحاظ نقدی یا غیرنقدی و ارزش ریالی آن باید مشخص شود.

پس از تکمیل اطلاعات شخصیت حقوقی یا همان شرکت نوبت به ورود اطلاعات اشخاص داخل شرکت می رسد. منظور از این اشخاص افرادی هستند که سمت خاصی در داخل شرکت دارند. این اطلاعات شامل یک سری اطلاعات هویتی است که باید وارد شوند. لازم به ذکر است که میزان سرمایه ای که هر یک از اشخاص در شرکت سرمایه گذاری کرده اند نیز باید به طور واضح مشخص باشند.

مرحله بعدی مربوط به شعباتی است که متقاضی قصد دارد برای شرکت راه اندازی کند که در صورت لزوم باید اطلاعات آن نیز وارد شود.

در صفحه مربوط به روزنامه مشخصاتی همچون روز و ماه شروع سال مالی باید به طور کامل مشخص شود.

در بخشی که مختص به اظهارنامه است، اطلاعات باید یا به صورت تایپی یا از طریق آپلود فایل متنی ارسال شوند. از این مرحله به بعد باید مدارک مهم شرکت از جمله اساسنامه آپلود شوند. پس از تکمیل تمامی مراحل تاییدیه پذیرش به متقاضی اختصاص دارد که پس از آن لازم است، تمامی مدارک و صورت جلسات را به آدرس پستی مشخص شده بفرستند.

نهایتا نیز در صورت عدم وجود نقص در مدارک ثبت شرکت در دفترخانه رسمی می شود.

بنابراین تمامی مراحل ثبت شرکت به صورت غیرحضوری انجام می گیرد؛ به این جهت تاثیر ملی شدن اینترنت بر سایت ثبت شرکت یک تاثیر مثبت و کاربردی جهت از حذف امکان قطع خدمت رسانی است.

در پایان…

ثبت شرکت وجه رسمی و قانونی به فعالیت های یک مجموعه می دهد. بنابراین طبیعی است که بسیاری از افراد تمایل به انجام آن داشته باشند. این درحالی است که بروز برخی اتفاقات موجب قطع ناگهانی اینترنت جهانی می شود و این مسئله از کنترل سازمان ها و نهادهای مختلف خارج است، به این جهت امروزه بسیاری از ارگان های مهم دولتی و خصوصی از اینترنت ملی استفاده می کنند.

با این امکان قطع ناگهانی اینترنت به صفر می رسد و خطر سرقت اطلاعات نیز وجود ندارد. ضمن اینکه هزینه استفاده از اینترنت ملی از نوع جهانی کمتر است؛ به همین دلیل نیز تاثیر ملی شدن اینترنت بر سایت ثبت شرکت یک تاثیر مثبت و کاربردی ارزیابی می شود که قطعا به نفع متقاضیان است؛ در واقع این حرکت با هدف طی تمامی مراحل ثبت شرکت به صورت غیرحضوری و صرفه جویی در زمان و انرژی کاربران و سهولت هرچه بیشتر در انجام تمامی مراحل صورت می گیرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد