بهترین لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین را بشناسید

0
بهترین لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین را بشناسید : امروزه با صنعتی شدن جوامع استفاده از ماشین آلات در همه بخش ها امری رایج به شمار می رود. در پروژه های سنگین راهسازی و عمرانی نیز از ماشین آلات مختلف جهت افزایش سرعت در امور استفاده می شود.

بهترین لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین را بشناسید

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به حجم بالای کار و سنگینی آن امکان خرابی این ماشین آلات بسیار زیاد است. آسیب های واردشده به این ماشین ها ممکن است که به دلیل عوامل جوی، مقاومت در برابر حرکت ماشین، مهارت نیروی انسانی و مشخصات محل کار باشد. در هر صورت پس از بررسی آسیب ها به خرید لوازم یدکی ماشین راهسازی جهت رفع مشکل موجود نیاز خواهید داشت. در همین راستا جهت شناخت لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین بهتر است که ابتدا با انواع ماشین ها آشنا شوید. در این مقاله سعی کردیم که با معرفی انواع ماشین های سنگین اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم.

بولدوزرها و بهترین لوازم یدکی آن ها

بولدوزرها از انواع ماشین های سنگین است که در عملیات های ساختمانی، عمرانی و راهسازی کاربرد دارد. در واقع به تراکتوری که در قسمت جلوی آن از تیغه استفاده شود؛ بولدوزر گفته می شود که بر اساس نوع تراکتور و عملیات اجرایی انواع مختلفی دارند. از کاربردهای بولدوزر به موارد زیر باید اشاره شود:
  • برداشتن لایه سطحی خاک
  • ایجاد راه های موقتی و خاکی در مسیرهای سنگلاخی
  • کندن زمین یا پرکردن چاله ها
از مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده بولدوزر ها که به عنوان لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین نیز شناخته می شوند؛ عبارت است از:
  • تیغه
  • سیستم هدایت کننده تیغه
  • ریپر
تیغه ها انواع مختلفی دارند که بر اساس کارایی آن ها و نوع عملیات اجرایی انتخاب می شوند؛ اما به طور کلی، تیغه ها سه نوع حرکت دارند. از جمله آن ها باید به حرکت رو به جلو، حرکت تیغه به جوانب و حرکت در راستای شیب افقی اشاره شود. سیستم هدایت کننده تیغه نیز در دو نوع مختلف سیستم هدایت کابلی و هیدرولیکی وجود دارد. هر یک از این دو سیستم مزایا و معایب خود را دارند. لازم به ذکر است که تعمیر سیستم های کابلی آسان تر خواهد بود. ریپر ابزاری است که مانند شخم عمل کرده و ابتدا ریشه های گیاهان را از خاک در آورده و خاک را سست می کند. استفاده از این ابزار باعث می شود که به بولدوزر فشار زیادی وارد نشود.

بیل مکانیکی

بیل مکانیکی یکی دیگر از ماشین های راهسازی و جز دسته های مدرن آن قرار می گیرد. این ماشین سنگین کابردهای بسیاری دارد و مهم ترین کاربرد آن گودبرداری است. قابلیت های دیگری که بیل مکانیکی دارد؛ شامل نصب ادوات مختلف بر آن می شود که از هر یک جهت کاربردی خاص استفاده می کنند. لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین در بیل مکانیکی ها شامل موارد زیر می شود که هر یک از آن ها موتور و چرخ دهنده های مخصوصی جهت جابه جایی وسایل دارند.
  • زیرکشتی
  • بوم
  • چوب
  • سطل

اسکریپر

این نوع ماشین برای اولین بار در سال ۱۹۴۶ میلادی در کارخانه کاترپیلار تولید شد. امروزه از آن به عنوان گزینه ای اقتصادی در کارهای برون شهری با فاصله حمل متوسط نام می برند. در واقع این ماشین راهسازی و سنگین کار ۵ ماشین بولدوزر، لودر، کامیون، گریدر، غلتک را در کندن خاک، بارگیری خاک کنده شده، حمل خاک، پخش و تسطیح مواد بارگیری شده و کوبیدن راه انجام می دهد. بالابر، چرخ تراکتور اسکریپر، جام و تیغه به عنوان لوازم یدکی ماشین های راهسازی و سنگین در اسکریپر نام برده می شوند.

لودر

لودر از جمله ماشین آلات سنگین پرکاربرد در پروژه های عمرانی و راهسازی است. از جمله کاربردهای لودر به کندن ریشه درختان و حمل وسایل اشاره می شود. قسمت های اصلی لودر شامل موتور، جام، شاستی و سیستم هیدرولیک است که در صورت بروز مشکل در هر یک از این قسمت ها نیاز به خرید لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین خواهید داشت.

چگونه بهترین لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین را بخرید؟

امروزه در بازار اجناس مختلفی با مارک های متنوع عرضه می شود که تشخیص نوع اصل یا تقلبی آن ها برای افراد عادی دشوار است. حتی مشاهده می شود که برخی از سودجویان قطعات دست دوم را تعمیر کرده و به عنوان قطعه نو با قیمت های بالا می فروشند. بنابراین بهتر است که در فرآیند خرید لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین خود همواره با تعمیرکاری متخصص مشورت کرده و از راهنمایی های او در این خصوص استفاده کنید.

کلام آخر

با توجه به عملیات های عمرانی و راهسازی نوع ماشین آلات سنگین مورد استفاده در آن را انتخاب می کنند. این انتخاب به عوامل متعددی همچون حجم کار، نوع کار، مشخصات فنی پروژه و میزان سرمایه آن بستگی دارد. بنابراین در این مقاله سعی کردیم که انواع ماشین های راهسازی را معرفی کرده و برخی اجزای آن ها که کار بیشتری انجام می دهند و بیش از سایر اجزا در معرض آسیب هستند را به عنوان لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگینمعرفی کنیم. ضمن اینکه در راستای خرید لوازم یدکی ماشین راهسازی فروشگاه روت کالا در خدمت گذاری به شما آماده است. روت کالا با ایجاد یک کسب و کار پلتفرمی این امکان را فراهم آورده است که عرضه کنندگان محصولات خود را به مصرف کنندگان معرفی کنند. فروشگاه اینترنتی روت کالا با ارائه انواع مختلف لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و سنگین این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که محصولات مختلف را مشاهده و مقایسه کنند. سپس مطابق با نیاز خود محصول مورد نظر را بخرند. اگر لوازم یدکی ماشین راهسازی انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد