آیا میز تحریر کتابخانه دار برای کودکان مناسب است؟

0

آیا میز تحریر کتابخانه دار برای کودکان مناسب است؟: مطالعه این مطلب به کسانی که تمایل دارند کودکانی باهوش و کتاب خوان پرورش دهند، توصیه می شود. آیا میز تحریر کتابخانه دار برای کودکان مناسب است؟ به گزارش مجله خوگر: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از اصول اولیه و لازم برای وجود جامعه ای روشنفکر […]

آیا میز تحریر کتابخانه دار برای کودکان مناسب است؟: مطالعه این مطلب به کسانی که تمایل دارند کودکانی باهوش و کتاب خوان پرورش دهند، توصیه می شود.

آیا میز تحریر کتابخانه دار برای کودکان مناسب است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از اصول اولیه و لازم برای وجود جامعه ای روشنفکر و مترقی محسوب می شود. امروزه و با وجود دنیای پرسرعت و برق آسای دیجیتال و گسترش روزافزون استفاده از وسایل ارتباط جمعی متاسفانه روزبه روز از تعداد افراد اهل مطالعه کمتر می شود؛ اما اگر از دسته والدین خواهان کودکانی باهوش و اهل مطالعه هستید، مطالعه این مطلب کمک بزرگی در رفع این مشکل به شما می کند.

تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

چگونه میز تحریر کتابخانه دار کودکان را به مطالعه تشویق می کند؟

بسیاری از افراد از کاهش میزان مطالعه در سطح اجتماع گله دارند. آنها از اینکه فرزندان خود هرچه بیشتر به سمت وسایل دیجیتال و دنیای مجازی گرایش پیدا می کنند، ناخرسند هستند؛ اما از آنجا که گله مندی و نارضایتی مشکلی را حل نمی کند، روند  صعودی کاهش سرانه مطالعه در سطح اجتماع کماکان ادامه دارد.

راه حل چیست؟ به نظر می رسد که این مشکل کاملا ساختاری و ریشه دار است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود؛ به همین جهت نیز حل آن مستلزم به کارگیری راه حلی ساختاری و اصولی است.

کودکان خود را اهل مطالعه بار بیاوریم تا اجتماعی باهوش داشته باشیم

برای این منظور به عنوان یک گام مهم و اصولی بهتر است که میز تحریر اتاق کودک را از نوع کتابخانه دار انتخاب کنیم. با این کار ذهن کودک را به سمت و سوی مطالعه و کتاب خوانی هدایت می کنیم.

در وهله بعد خرید کتاب و هدیه دادن آن به کودکان در مناسبت ها نیز به این پروسه و رشد ذهنی کودکان کمک بزرگی می کند.

مزایای میز تحریر کتابخانه دار کدام ها هستند؟

اینکه میز تحریر اتاق کودک ما دارای کتابخانه باشد، تنها بر گرایش او به مطالعه و کتاب خوانی موثر نیست بلکه زمینه نظم و ترتیب و ارتقا ضریب هوشی او را نیز فراهم می آورد.

افزایش سن کودک و طی مدارج تحصیلی با افزایش وسایل آموزشی و کمک آموزشی برای او همراه است. در هر سال تحصیلی کتاب ها و جزوات درسی بیشتر و بیشتری به لوازم کودک و دانش آموز ما اضافه می شود؛ علاوه بر اینها کتاب هایی که برای کودک خود تهیه کرده ایم نیز بر این لیست افزوده می شوند.

این مجموعه نیاز به جایی برای قرارگیری و نظم دارند. چنانچه کتاب ها از دسترس کودک دور بمانند، عملا بی استفاده می شوند و پس از مدتی فراموش خواهند شد.

با تهیه میز تحریر کتابخانه دار به کاربردی تر شدن جزوات و کتاب های درسی و غیردرسی کمک بزرگی می کنیم.

از ابتدا نظم را به کودکان خود بیاموزیم

اتاق کودک و شرایطی که در آن برقرار می شود، به درستی نشانگر بخشی از شخصیت اوست. وجود نظم و ترتیب و دیسیپلین بنیادی از همان ابتدای کار بهترین مشوق او برای وجود ذهنی با برنامه است.

از آنجا که لوازم درسی و کتاب های کودک بخش عمده ای از وسایل او را در دوران تحصیل شامل می شوند، نظم دادن به این بخش از اتاق کودک به معنای حل قسمت بزرگی از مشکل است.

وجود کتابخانه در اتاق کودک گام اول برای نظم و ترتیب است

اتاق  کودکان دبستانی یکی از شلوغ ترین مکان هایی است که همه ما می شناسیم! اگر ترتیبی برای نظم دادن به چنین محیطی صورت نپذیرد، این بی نظمی به ذهن کودک رسوخ می کند و به سطح تحصیلی او آسیب می رساند. میز تحریر کتابخانه دار راه حل مناسبی برای حل این مشکل است.

برای سر و سامان بخشی به اتاق کودکان دبستانی هیچ چیز مانند یک کتابخانه کوچک و زیبا موثر نیست. اگر این کتابخانه با میز تحریر کودک همراه باشد، بدون آنکه فضای زیادی از اتاق او را اشغال کند، به وسایل او نظم می بخشد.

علاوه بر این زیبایی بخشی از دکوراسیون اتاق کودک توسط کتابخانه تامین می شود. ترکیب نقش های آموزشی و دکوراتیو در این بخش از اتاق کودک به طور همزمان نظم و زیبایی را برای او به ارمغان می آورد.

فواید خرید اینترنتی میز تحریر کتابخانه دار کدام هستند؟

خرید لوازم دکوری همیشه با نوعی شور و اشتیاق خاص همراه است؛ خصوصا زمانی که این کار جهت اتاق کودک انجام شده باشد و باعث رضایت و خوشحالی او شود.

میز تحریر کتابخانه دار هم از جمله وسایلی است که ورود آن به اتاق کودک بی شک با شادی او همراه است. اگر این کار را از طریق اینترنتی انجام دهید، ضمن غافلگیری کودک و سورپرایز کردن او از مزیت های این نوع خرید نیز بهره مند می شوید. از جمله صرفه جویی در زمان و هزینه های حمل و نقل و تردد شهری که با خرید از سایت خوگر به حداقل می رسد یا به کلی حذف می شود.

نتیجه گیری

از مطلب فوق چنین نتیجه می گیریم که خرید میز تحریر کتابخانه دار برای کودکان نه تنها مناسب است بلکه از ضروریات به حساب می آید. وجود این بخش علاوه بر زیبایی اتاق تامین کننده نظم و ترتیب برای کودکان نیز هست.

از این گذشته برای ایجاد فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی هیچ چیز مثال آغاز گام به گام این کار از دوران کودکی نیست. انتخاب و تهیه میز تحریر کتابخانه دار راه حل مناسبی برای این پیشرفت فرهنگی به حساب می آید.

برای خرید اینترنتی میزتحریر، ورود به سایت معتبر خوگر و ثبت سفارش آن از طرف شما کفایت می کند. بقیه کارها تا رسیدن محصول خریداری شده را به فروشگاه اینترنتی خوگر بسپارید و با کودک دلبند خود در انتظار دریافت آن در منزل بمانید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد