چه موضوعاتی برای ثبت شرکت در استرالیا نیاز به اخذ مجوز دارند؟

0

چه موضوعاتی برای ثبت شرکت در استرالیا نیاز به اخذ مجوز دارند؟ یکی از بزرگترین کشور‌ها و نیز کوچکترین قاره دنیا استرالیا است. از آنجایی که کشور استرالیا شرایط فوق العاده زندگی را مهیا کرده است، بسیاری از افراد به فکر زندگی در استرالیا و کسب درآمد در آن کشور افتاده اند.

چه موضوعاتی برای ثبت شرکت در استرالیا نیاز به اخذ مجوز دارند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : توجه بیش از حد مهاجران و صاحبان کسب و کار به زندگی در استرالیا باعث شد که دولت استرالیا قوانین سخت تری برای اخذ اقامت و ثبت شرکت در این کشور وضع کند.

اقتصاد کشور استرالیا مبتنی بر کشاورزی و بازرگانی است. اکثر درآمد سالیانه استرالیا از طریق محصولات کشاورزی و فعالیت ‌های بازرگانی به دست می آید. اقتصاد این کشور به قدری توسعه یافته است که از نظر رشد اقتصادی در جایگاه دوازدهمین کشور در دنیا قرار دارد؛ به همین دلیل راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری در این کشور رونق فراوانی یافته است؛ به علاوه شرایط فوق العاده مناسبی برای افرادی که خواهان سرمایه گذاری در یک کشور امن و آینده دار هستند، فراهم شده است.

در این مقاله به بررسی ثبت شرکت در استرالیا و مزایای آن می پردازیم.

ثبت شرکت در استرالیا

راه اندازی یک شرکت داخل کشوری که در آن زندگی می کنید، مشکلات خاصی دارد. حال در نظر بگیرید برای ثبت شرکت در کشورهای خارجی چه چالش هایی در انتظار شما خواهد بود.

به دلیل شرایط فوق العاده مناسب زندگی در استرالیا اکثر افرادی که خواهان مهاجرت هستند، این کشور را برای اقامت مد نظر قرار می دهند. یکی از راه‌های اقامت در استرالیا  ثبت شرکت در استرالیا است. از این رو ثبت شرکت در استرالیا نیز با استقبال بی نظیری مواجه شده است. برای ثبت شرکت در استرالیا ابتدا نیاز است که ساختار تجاری مد نظر خود را مشخص کنید.

انواع ثبت شرکت در استرالیا

به صورت کلی ۴ نوع ثبت شرکت در استرالیا وجود دارد. انواع ثبت شرکت در این کشور عبارت است از:

رایج ترین ساختار تجاری شرکت در استرالیا شرکت با مسئولیت محدود برای راه اندازی کسب و کار‌های کوچک و نوپا به شمار می رود.

دلیل این امر عدم سخت گیری و عدم وجود قوانین پیچیده برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در استرالیا است؛ البته با اینکه مدیر شرکت مسئولیت محدودی دارد؛ اما در صورت تخطی از قوانین و ارتکاب تخلف مسئولیت کامل آن بر عهده مدیران شرکت است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در استرالیا

رایج ترین ساختار تجاری شرکت در استرالیا شرکت با مسئولیت محدود برای راه اندازی کسب و کار‌های کوچک و نوپا است. دلیل این امر عدم سخت گیری و عدم وجود قوانین پیچیده برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در استرالیاست. البته با اینکه مدیر شرکت مسئولیت محدودی دارد؛ اما در صورت تخطی از قوانین و ارتکاب تخلف مسئولیت کامل آن بر عهده مدیران شرکت است.

ثبت شرکت سهامی عام در استرالیا

اولین گام برای ثبت شرکت سهامی عام ارائه درخواست به کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری به شمار می رود. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار بزرگ هستید، این گزینه بهترین انتخاب برای ثبت شرکت در کشور استرالیا است. شرکت سهامی عام حداقل از ۳ مدیر و ۱ بازرس تشکیل می شود؛ همچنین تشکیل هیئت مدیره در این شرکت‌ها الزامی است.

نکته فوق العاده مهم و حائز اهمیت در ثبت شرکت سهامی عام در استرالیا این است که ۲ نفر از ۳ مدیر و ۱ بازرس حتما باید مقیم کشور ایتالیا باشند. این قانون جزو الزامات قانون ثبت شرکت در کشور استرالیا است.

ثبت شرکت سهامی خاص در استرالیا

همانند ثبت شرکت سهامی عام در استرالیا اولین گام برای ثبت شرکت سهامی خاص ارائه درخواست به کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری است. تقریبا تنها تفاوتی که بین ثبت شرکت سهامی خاص با سهامی عام در استرالیا وجود دارد، تعداد اعضا هیئت مدیره است. برای ثبت شرکت سهامی خاص ۱ مدیر و ۱ بازرس کافی است.

ثبت شرکت از طریق تاسیس شعبه در استرالیا

اگر فردی در کشور خود یا در کشور دیگری اقدام به ثبت شرکت کند و خواهان ارتقا و گسترش کار خود باشد، این امکان را دارد که از طریق تاسیس شعبه در کشور خود یا در کشور‌های دیگر به این مهم دست پیدا کند.

تاسیس شعبه در استرالیا از قوانین خاصی برخوردار است. یکی از مهمترین قوانین تاسیس شعبه شرکت این است که شرکت مادر ( شرکت اولیه تاسیس شده ) باید به صورت کامل بر فعالیت شعبه در استرالیا نظارت داشته باشد.

اگر قراردادی فی ما بین مشتری و شرکت بسته شود، شعبه اختیاری در عقد قرارداد ندارد و تمام اختیارات بر عهده شرکت مادر است. انجام کلیه فعالیت‌ های شعبه شرکت اعم از خرید و فروش، عقد قرارداد، اجازه یا غیره زیر نظر شرکت مادر انجام می شود.

فرایند تاسیس شعبه در استرالیا با فرایند تاسیس شرکت سهامی عام و خاص مقداری متفاوت است. گام اول تاسیس شعبه علاوه بر قانونی بودن شرکت مادر و فرایند‌های اولیه آن ارائه درخواست تاسیس شعبه به صورت رسمی به ASIC است؛ در صورت موافقت با درخواست نام لاتین شرکت به تایید می رسد و تمام مدارکی که نشان دهنده ثبت قانونی شرکت مادر است، درخواست و بررسی می شوند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در استرالیا

  • ارائه بیزینس پلن (business plan) و توضیح و تشریح طرح مورد نظر الزامی است. با ارائه بیزینس پلن، دولت استرالیا به سودآوری و معقول بودن انجام فعالیت شما پی می برد. در حقیقت میزان موفقیت طراح شما از طریق بیزینس پلن معین می شود.
  • ارائه گواهی ثبت شرکت در استرالیا یا Certificate of Incorporation ؛ اخذ این گواهی پیچیده است و قطعا افرادی که با قوانین کشور استرالیا آشنایی ندارند، این کار را به وکیل مهاجرتی خود در استرالیا می سپارند.
  • توافقنامه عملیاتی یا operating agreement ؛ توضیح عملکرد مالی شرکت مانند قوانین، شرایط و دستورالعمل ‌های مالی از این طریق صورت می ‌پذیرد.
  • ارائه بیمه نامه یا insurance policy ؛ بیمه نامه با توجه به حوزه شرکت دارای انواع مختلفی است.
  • توافقنامه محرمانه بودن اطلاعات یا non disclosure agreement ؛ این توافقنامه مبنی بر حفاظت اطلاعات و امنیت مدارک شرکت شما است.

نکته قابل توجه در خصوص فعالیت شرکت‌ها در استرالیا لزوم دریافت پروانه فعالیت و اخذ مجوز‌های لازم خصوصا در حوزه هایی مانند مواد غذایی، پزشکی، بهداشتی و غیره که مربوط به سلامت انسان است.

کلام آخر

ثبت شرکت در استرالیا به دلیل شرایط مناسب زندگی و شغلی در این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ثبت شرکت در این کشور انواع مختلفی دارد. در این مقاله علاوه بر توضیح انواع ثبت شرکت در کشور استرالیا به بیان مدارک مورد نیاز جهت تاسیس شرکت در استرالیا پرداختیم.

ثبت فردا با افتخار آمادگی خود را نسبت به ارائه خدمات ثبت شرکت در کشور استرالیا با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام می‌ کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد