مهم ترین خصوصیات میز تحریر کودک

0

مهم ترین خصوصیات میز تحریر کودک مهم ترین خصوصیات میز تحریر کودک: گاهی اوقات بچه ها برای انجام تکالیف خود بر روی زمین دراز می کشند و این موجب آسیب دیدگی در ستون فقرات آن ها می شود یا اینکه از پیشخوان و میزناهار خوری استفاده می کنند که این موضوع موجب کاهش تمرکز آن […]

مهم ترین خصوصیات میز تحریر کودک: گاهی اوقات بچه ها برای انجام تکالیف خود بر روی زمین دراز می کشند و این موجب آسیب دیدگی در ستون فقرات آن ها می شود یا اینکه از پیشخوان و میزناهار خوری استفاده می کنند.

مهم ترین خصوصیات میز تحریر کودک

این موضوع موجب کاهش تمرکز آن ها می شود؛ اما با خرید میز تحریری که دلخواه کودک بوده و درواقع سلیقه او هم در آن دخیل باشد، نقش مهمی را در نشستن کودک در پشت آن ایفا می کند؛ اما برای تهیه و خرید میز تحریر کودک باید یکسری نکات را در نظر گرفت، که در این مقاله در مورد آن توضیح داده می شود.

میز تحریر کودک را از چه جنسی تهیه کنیم؟

میز تحریر چوبی: میزهای چوبی یا میزهایی که روکش چوب دارند، برای میزهای کار مناسب هستند. رویه این میز باعث می شود که کتاب ها سر نخورند و مقاومت بالایی داشته باشند.

به گرارش اینترنتی مجله دکوکده : میز تحریر لمینت یا ام دی اف: لمینت مقرون به صرفه و با دوام به شمار می رود و مقاومت آن از چوب خالص یا روکش چوبی هم بیشتر است. یک لمینت با کیفیت امکان دارد، ضخامت کم ولی در مقابل فشار بالا تحمل و استقامت زیادی داشته باشد.

برای اندازه میز تحریر کودک به چه نکاتی باید دقت شود؟

طول میز باید متناسب با متراژ اتاق باشد.

میز تحریر را درون اتاق باید آنقدری جابه جا کنیم که بهترین زاویه را برای راحتی کودک بیابیم. کودک باید در مکانی قرار بگیرد تا نوری که به میز می خورد، باعث ناراحتی چشم او نشود. اگر متراژ اتاقمان کوچک محسوب می شود، بهتر است از گوشه ها و بخش های غیرقابل استفاده، استفاده کنیم.

ارتفاع ایده ال میز باید به چه صورت باشد؟

اندازه میز را با توجه به جثه فرد درنظر می گیرند. ارتفاع باید به صورتی باشد تا زمانی که کودک در پشت آن قرار می گیرد، به شانه و دست های وی فشاری وارد نشود. ارتفاعی مناسب تا زمانی که کودک پشت میز می نشیند، دست هایش به راحتی بر روی میز قرار بگیرد؛ به طوری که مچ و آرنج در امتداد هم باشند و آرنج و بازو یک زاویه حدود ۱۱۰ درجه ایجاد کند.

اگر میزی که انتخاب کرده اید از این استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت پایین آویزان شده اند و سر و گردن کودک اذیت می شوند؛ در صورتی که از این زاویه بلندتر باشد، باعث می شود، شانه بالاتر از میز قرار بگیرد که این موضوع در دراز مدت باعث آسیب به کتف و شانه می شود.

لازم است که به قوس های ستون فقرات توجه شود.

صندلی و میز باید طوری قرار بگیرند تا در صورتی که مانیتوری بر روی میز قرار دارد، موازی با چشم باشد و بالاتر یا پایین تر از آن قرار نگیرد. قوس های محدب باعث می شود که گودی کمر پوشانده شود و قوس مقعر تحدب پشت را می پوشاند؛ در صورتی که پشت صندلی صاف است، برای پر کردن قوس از بالشتک های مخصوص پشت صندلی استفاده می شود.

گردن نباید بیش از ۲۰ درجه خم شود.

ارتفاع پشتی صندلی باید طوری باشد که این امکان را داشته باشد تا کتف ها را به طور کامل بپوشاند و تا بالای مهره هفتم گردن بیاید؛ لازم است که پشتی صندلی دارای دو قوس باشد. یک قوس محدب و دیگری مقعر. در زمان مطالعه کتاب باید فاصله چشم تا روی کتاب را به حدی برسانید که گردن بیش از ۲۰ درجه خم نشود. اگر مجبور به این کار شدید، لازم است که سطح میز مطالعه را بالا بیاورید؛ همچنین برای اینکه مجبور نباشید تا گردن خود را خم کنید، این امکان را دارید تا از رحل یا یک سطح چوبی استفاده کنید.

بهتر است متناسب با مد روز پیش بروید.

امروزه برای دکوراسیون اتاق کودک از رنگ سفید استفاده می کنند. استفاده از میز، تخت و سایر وسایل چوبی که به رنگ سفید باشد، ممکن است تا فضای کوچک اتاق را روشن و باز نشان دهد. در صورتی که رنگ سفید دوست ندارید، از رنگ های روشن دیگری استفاده کنید؛ چون استفاده از رنگ تیره باعث می شود، نشاط اتاق شما از بین برود.

برای کودک خود چه نوع صندلی انتخاب کنید؟

نباید برای کودکان صندلی چرخدار انتخاب کنید. صندلی ثابت باعث می شود که امنیت بیشتری را برای کودک شما به همراه داشته باشد و ممکن است، در حرکت های مختلفی که با صندلی چرخ دار انجام می دهند، به خودشان آسیب برسانند.

میز تحریر کودک را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید اینترنتی میز تحریر کودک این امکان را دارید که از سایت های معتبری همچون خوگر استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر و تماس با این سایت این امکان را دارا هستید تا به سایت ذکر شده مراجعه کنید.

نتیجه گیری

سعی کردیم در این مقاله در مورد خرید میز تحریر کودک همچنین نکات لازم برای تهیه آن صحبت کنیم. میز تحریر یکی از نیازهای هر خانه ای است؛ زیرا عدم استفاده از آن باعث می شود، به ستون فقرات فشار وارد شود و به همین دلیل برای پیشگیری از این موارد باید در خرید آن دقت لازم را اعمال کرد. از جمله مواردی که در خرید میز باید به آن توجه کنید، طول میز، ارتفاع میز، مدرن بودن آن، محدب و معقری پشتی صندلی و موارد دیگر توجه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد