شرکت فرش کلاسیک چگونه این فرش را تولید می کند؟

0

شرکت فرش کلاسیک چگونه این فرش را تولید می کند؟ فرش از جلوه های مهم و ماندگار هنر ایرانی است. بی هیچ شکی این هنر شناخته شده ایرانی در سراسر جهان بی رقیب است. شرکت فرش کلاسیک از جمله مراکزی است که ممکن است با معرفی و عرضه این هنر به هم میهنان و فراتر از آن جهانیان آن را ثبت کند.

شرکت فرش کلاسیک چگونه این فرش را تولید می کند؟

یه گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آگاهی از نحوه تولید این نوع فرش نیز گامی موثر در این مسیر است. آگاهی از این که مهد هنر فرش با طی چه مسیری موفق به تولید و ارائه چنین محصولاتی می شود، نیز خالی از لطف نیست.

با ما همراه باشید تا از چگونگی تولید و نیز نحوه خرید فرش کلاسیک بیشتر بدانید.

شرکت فرش کلاسیک و چگونگی تولید فرش

سالها پیش از این زمانی که جمعیت جهان بسیار کمتر از امروز بود، تولیدات در حوزه های محدود و کوچکتری فعالیت داشتند. صنایعی مانند فرش در حد و اندازه های همان جمعیت قلیل و تنها به صورت دستی تولید و عرضه می شدند.

افزایش روزافزون جمعیت این روال را بر هم زد و نیاز به تولید بیشتر را ایجاب کرد. امروزه شرکت های بزرگ و معتبر و کارخانجات مجهزی در این مسیر پای نهاده اند. بسیاری از این مراکز به مدد دنیای ارتباطات اینترنتی نسبت به معرفی و فروش محصولات خود اقدام می کنند.

سرای ابریشم نیز یکی از سایت های معتبر و به نام فروش اینترنتی فرش است. شرکت فرش کلاسیک محصولات خود را در قالب طرح ها و رنگ های متنوع و زیبا به دوستداران فرش ایرانی عرضه می کند.

طراحی، گام  نخست در تولید فرش

برای تهیه فرشی جذاب و دلنشین نیاز به طرحی است که امکان جذب نگاه مخاطب را داشته باشد. به عبارت دیگر در نخستین مرحله طرح قوی از اهمیت زیادی برخوردار است. تهیه چنین طرحی منوط به وجود اطلاعات بالا در زمینه طراحی فرش است. در شرکت فرش کلاسیک طراحان کارآزموده و توانا انجام امور این بخش را برعهده دارند.

انتخاب و تهیه طرح های متنوع کلاسیک و فانتزی در این حوزه محصولات فرش را از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار کرده است.

بهره برداری از هنر والای طراحی و نقاشی در این حوزه باعث شده است تا فرش ایرانی چه در بخش دستبافت و سنتی و چه در دایره تولید مدرن و ماشینی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نوع بافت و شناخت گره ها در فرش کلاسیک

یکی دیگر از موارد مهم در تولید فرش شناخت گره است. برای کسانی که به این صنعت علاقه مند هستند و در زمینه آن اطلاعات جامعی دارند، پرواضح است که گره واحد اصلی در تولید فرش است. تراکم گره ها چه در فرش دستبافت و چه ماشینی است که کیفیت فرش را تا حد زیادی رقم می زند.

بیان عدد این تراکم به نام شانه معروف است. به عبارتی تراکم عرضی گره های بافته شده را در هر متر شانه فرش می نامند.

طبعا بالا بودن این رقم نشانگر کیفیت بالا و فشردگی در بافت فرش است. تفاوتی ندارد که فرش ماشینی باشد یا دستبافت در هر صورت تراکم بیشتر نشانه کیفیت بهتر و در نتیجه قیمت بالاتر نیز هست.

عرضه فرش ماشینی و دستبافت به طور همزمان و تاثیر آن در رضایت مشتریان

شرکت فرش کلاسیک جزو معدود مراکزی است که تولید و عرضه انواع فرش با طرح  نقش متنوع را در حوزه کاری خود گنجانده است. چنین قابلیتی به حوزه عملکرد این شرکت وسعت زیادی بخشیده است. به این ترتیب مشتریان و دوستداران هر دو نوع فرش این امکان را دارند که نیازها و علایق خود را به انواع فرش در این شرکت جستجو کنند.

فرش ماشینی مطلوب خانواده ها

بافت فرش ماشینی آسانتر است و سرعت بیشتری دارد. دلیل آن هم بهره برداری از ماشین آلات مجهز و کارکرد ماشینی و اتوماتیک آنها در عرصه تولید به شمار می رود. همین موضوع سبب شده است تا قیمت این نوع فرش پایین تر باشد و تهیه آن برای اقشار مختلف میسر شود.

امروزه در کمتر خانه ایرانی است که از وجود یک یا چند قطعه فرش ماشینی در آن خبری نباشد. این سهولت در خرید کار دوستداران فرش را آسان کرده و به بازار فروش فرش ماشینی نیز رونق بخشیده است.

شرکت فرش کلاسیک از جمله مراکزی است که این امکان را برای هم وطنان عزیز فراهم آورده است. از طرفی برای هنردوستانی که به فرش دستبافت ایرانی عشق می ورزند نیز امکاناتی فراهم آمده است که در تیتر بعدی به آنها می پردازیم.

فرش دستبافت جلوه گاه هنر، اصالت و زیبایی

تهیه فرش های دستبافت به عنوان اثری ماندگار با زحمت زیادی همراه است. نتیجه زحمات سرپنجه های هنرمندان قالیباف در قالب فرش های هنری دستبافت به دوستداران این هنر عرضه می شود. این در حالی است که برای هر گره آن زمان، انرژی و عشق صرف شده است.

دشواری تهیه و کندی زمان تولید به منزله سرمایه گذاری بلند مدت روی این صنعت هنری است. به همین دلیل نیز قیمت فرش دستبافت در همه جای دنیا به طرز معنا داری با انواع ماشینی متفاوت و از آن بیشتر است.

این تفاوت قیمت در نحوه استفاده از این دو نوع فرش نیز به وضوح قابل مشاهده است. چنان که نگهداری صحیح از آن فرش دستبافت را به اندوخته ای با افزایش تصاعدی قیمت برای خانواده بدل می کند.

شما هم اگر به این هنر اصیل ایرانی علاقه مند هستید، به سایت سرای ابریشم سری بزنید. در این فروشگاه اینترنتی محصولات سنتی و مدرن و نیز فرش های وینتیج و کلاسیک را مشاهده می کنید. حضور در شرکت فرش کلاسیک  نیز بی شک فرصتی طلایی برای مقایسه و انتخاب فرش دلخواه و نیز ثبت سفارش خرید فرش است.

نتیجه گیری

به طور کلی چنین برداشت می شود که گنجینه هنر قالیبافی ایرانی چه در حیطه ماشینی باشد و چه دستبافت در سراسر جهان مطرح و شناخته شده است.

تولید و فروش این نوع فرش ها گرچه با مکانیسم های متفاوتی اجرا می شود؛ اما به هر شکل زمان و هزینه زیادی را صرف خود می کند؛ اما تهیه فرش ماشینی با توجه به قیمت متعادل آن تقریبا برای همه خانواده ها میسر است. از طرفی فرش هنری دستبافت نیز به منزله یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای سازندگان و نیز خریداران آن به حساب می آید.

از مرحله حیاتی طراحی تا ثبت گره های فرش و تعیین میزان تراکم و کیفیت فرش همه از نظر علاقه مندان به این صنعت هنری جالب و قابل بررسی است.

خرید اینترنتی انواع فرش ماشینی و دستبافت از طریق سایت سرای ابریشم نیز تجربه شیرینی است که هرگز فراموش نمی شود.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد